Menu Utama

Kerajaan Akan Senarai Hitam Syarikat Sokong Bersih – Rahman Dahlan

(1) Saya ambil maklum pandangan Awang Selamat dalam Mingguan Malaysia hari ini. @UMonline

(2) AS menulis mengenai ada syarikat-syarikat yang menaja perhimpunan haram Bersih dengan tujuan menggulingkan kerajaan

(3) Tetapi pada masa yang sama syarikat-syarikat ini mendapat kontrak dari kerajaan.

(4) Saya bersetuju dengan pandangan beliau bahawa syarikat berkenaan perlu disenaraihitamkan.

(5) Saya akan minta EPU dan UKAS untuk melihat semua latar belakang syarikat yang memohon kontrak kerajaan melalui mereka.

(6) Syarikat yang jelas menyokong perhimpunan haram akan disenaraihitamkan serta merta.

(7) Saya pasti banyak lagi syarikat lain yang mampu memberikan terma yg setanding atau lebih baik kpd kerajaan yang perlu diberi peluang.

(8) Masa untuk berlembut dan bertoleransi sudah berakhir. Syarikat yang membantu gerakan mengugat keselamatan ekonomi negara akan saya pulau.

Datuk Abdul Rahman Dahlan,
Menteri Di Jabatan Perdana Menteri,
Unit Perancang Ekonomi.



(Next News) »



20 Komen to Kerajaan Akan Senarai Hitam Syarikat Sokong Bersih – Rahman Dahlan

  1. Jimmy RJ says:

    Memang bagus pun blacklist mereka ni semua. Dasar tak bersyukur dan saya percaya kebanyakkan syarikat milik kaum cina yg menongkat arus. Mereka ini yg sebenarnya menyebabkan kos hidup dan harga barang melambung naik. Mengambil keubtungan beelebihan dan dgn sengaja membuat rakyat menjadi benci dgn kerajaan. Tindakan sewajarnya harus diambil oleh kerajaan kpd kaum ini. Jgn bg muka.

  2. azm says:

    setuju sangat..sepatut dilakukan dari dulu..begitu juga ramai kakitangan awam penyokong tegar pembangkang yang makan gaji dengan kerajaan tapi terang2 menjadi tali barut pembangkang..mereka ini juga yang kuat mencaci menghina memfitnah kerajaan..ini spesis manusia yang tak tahu bersyukur..

  3. cikminah says:

    Memang patut syarikat-syarikat tu bantu BERSIH5.
    Tak bantu MUFRLIS, bantu pun MUFLIS.
    Takda bezanya – lebih baik bantu supaya boleh ditukarkan
    kepada KERAJAAN yan glebih bersih.
    Saya menyewa rumah kepada seorang peniaga.
    Perniagaannya, logistik untuk export import.
    Tapi sudah 6 bulan dia tidak bayar sewa rumah saya.
    Sewaannya cuma RM1,500..00 SEBULAN.
    Saya kesian kepada keluarga ini.
    Saya tak sampai hati nak suruh mereka pindah.
    Bukan salah mereka, semuanya salah kerajaan.
    Semua syarikat baik kecil atau pun besar sudah semput.
    Yang besar, buang pekerja dan pindahkan operasi ke
    negara-negara Asean lain.
    Yang tinggal cuma syarikat-syarikat kecil
    yang hidup kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.
    Kalau ekonomi baik, takkan duit sewa Rm1,500..00 pun
    tak mampu bayar……………???????
    Jadi, alang-alang semput baik tolong BERSIH5.

  4. system baru says:

    https://youtu.be/ymkxJm766eM

  5. Memang Baik says:

    Anak tak lulus periksa, salahkan kerajaan. Sedara tak dapat kerja, salahkan kerajaan. Berniaga tak maju salahkan kerajaan. Pendek kata segala silap dan musibah yang menimpa diri semua salah kerajaan.

    Kerajaan mana yang boleh jamin anak lulus periksa tanpa belajar kuat. Kerajaan mana boleh jamin pekerjaan jika sendiri tak tahu berusaha. Bangla , Nepal,Indon hidup senang lenang disini, rakyat sendiri tetiba jadi dungu dan bertambah bebal asyik salahkan orang.

    Sama2 kita tunggu ketibaan 2 bakal pemimpin masa depan negara dengan hamparkan karpet merah…. A, seorang bekas banduan dan M seorang mantan. Mereka berdua tentunya bersih dari sebarang rasuah, salahguna kuasa dan tidak menyeleweng. Namun bagi kebanyakan kita, mahu kita namakan mereka pemimpin HAPraK.

  6. system baru says:

    cikminah anda lihat apa terjadi di Singapore ITU tempat pelancongan mereka tutup
    Sebab tak mampu nak operasi lagi tempat pemeriharaan ikan 25 tahun mereka beroparasi mereka telah ditutup sebab krisis kelembapan ekonomi dunia bukan hanya di Malaysia je ada faham tak, Malaysia di klcc itu tempat melihat pemeliharan ikan kita tak ADA pun ditutup

    https://youtu.be/ymkxJm766eM

  7. Inderasakti says:

    Sama la seperti menggaji PATI oleh majikan begitu juga dgn bershit yang sep

  8. Inderasakti says:

    patutnya diambil tindakan yg amat tegas Gantung je lesen dgn aset aset depa sekali

  9. cikminah says:

    Tak payahlah kamu semua menegakkan BENANG BASAH.
    NAJIB sendiri mengaku, kalau takda GST, negara ini LUMPUH!!!!!
    Apa maknanya tuuuuuuuuuuuuu………..??????
    Maknanya, Baget 2017 semuanya WAYANG.
    Cakap je 260 BILLION belanjawan – IT IS JUST NUMBERS.
    Hakikatnya, takda GST kerajaan LUMPUH.
    Nak songlap duit EPF, EPF pun dah kering kontang sampai
    terpaksa berhutan 12 billion untuk memehuhi keperluan
    penyimpan yang dah cukup umor 55 dan mahu keluarkan duit.
    Jadi berhutang, konon nak cover up forex.
    Graduan menganggor disuruh jadi pemandu URBER,
    yang pompuan disuruh jual nasik lomak.
    Doktor 2,600 orang terpkasa goyang kaki, takda tempat
    nak buat housemanship.
    Kaum peniaga mengeluh, tak caya tanya tokey
    terlajak laris, macam mana perniagaannya sekarang….???
    Orang lebih utamakan makanan daripada kecantikan.
    Semua orang ikat perut, kesannya kaum peniaga tutup kedai.
    KESIMPULANNYA – baget 2017 semuanya WAYANG!!!!!

  10. itsme says:

    Tambah satu lagi..
    Mn2 staff kjaan atau yg berkaitan kjaan yg secara terang atau sembunyi menyokong bersih atau apa2 shj yg berkaitan dlm menjatuhkan kjaan juga wajar digugurkan dr jawatan. Ramai lagi yg bganggur luar sana.

  11. Badrole Amin says:

    kelakarlah cikminah sampai hal tak puas main sebab konek suami kontot pun salahkan kerajaan

  12. Hantu Gigi Jarang says:

    Aik..syarikat yang menyokong penentangan rasuah, pecah amanah, salah laku politik pun nak diblack list ke? Habis, dia nak syarikat yang mengamalkan rasuah supaya senang nak mintak duit kopi ke? 🙂

  13. system baru says:

    ai cikminah dithai golongan muda dia tak ADA harapkan kerajaan, mereka meniaga di pasar malam, pasar pagi Dan ADA kedai sendiri, ADA menjadi pemandu URBER, ekonomi mereka dipandu dengan meniaga rata2 orang Thai meniaga geraduai unvisiti..
    Ini aku tengok yg meniaga dipasar malam semua orang dah tua dekat pasar malah tungu masa je nak berhenti..
    Kawan aku meniaga dari 1997 boleh bertahan sampai Sekarang.
    Aku meniaga aku tahu ekonomi tak berapa elok tapi aku mampu bertahan walau pendapatan aku tak elok sekarang bukan kau je kena, Di Indonesia dan Singapore ekonomi mereka pun tak baik.
    Sekarang kau tengok ekonomi amerika pun tak berapa baik, kalau tak kenapa Trump setan ITU cakap ekonomi amerika tak baik, apa trump cakap betul walau anti Islam tapi aku bukan peminat dia, ekonomi dunia memang tak baik, geraduai mengagur bukan hanya di Malaysia je di amerika lebih ramai lagi, kilang amerika lari ke China Dan Vietnam
    Di Singapore banyak kedai ditutup Dan kedai mewah pun ditutup

  14. Badrole Amin says:

    syarikat yang memberi duit menaja bershit bukan menentang rasuah anak pelacur(hantu gigi jarang) oii janganlah kalut sangat…penyokong utama penganjuran bershit ialah lim guan eng seorang yang didakwa oleh mahkamah kerana kesalahan rasuah, pecah amanah & salah-laku politik jadinya bermakna syarikat yang memberi duit menaja bershit tentulah menyokong & mengamalkan sama rasuah, pecah amanah & salah-laku politik sebab itu patut kena black list

  15. Hantu Gigi Jarang says:

    Apasal orang UMNO Najib kat sini asyik cakap lucah ye? Pelacur la, konek la..memang orang UMNO macam ni ye?…:-). Kurang pelajaran, kurang daya fikir dan kurang agama tapi menjerit-jerit kononnya pejuang Islam….:-).Najib pun macam ini juga gamaknya…kesian Najib…

  16. Badrole Amin says:

    boleh blah & boleh go to hell dengan ko punya teguran
    bersihkan diri sendiri & pemimpin ko dulu kalau nak tegur orang
    berak kasih basuh dulu kalau nak kata orang lain tak bersih

  17. Inderasakti says:

    Cik minah dan hantu gigi karat
    Teguran hangpa memang tak relevan
    Apakata hang pi tegoq pemimpin2 hangpa tu
    Kuat merajuk pulak tu bila sekali najib menyindir tapi hangpa tak sedaq beratus kali mp pakatan kebanggan hangpa maki kutuk dan fitnah keluarga najib dan kabinetnya?
    Adakah ada org umno terjerit jerit cam kebanyakan mp pakatan
    mo1 mo1 di luar parlimen masa tu?
    Apa salahkah jerit hidup melayu dan hidup islam?
    Sebab kami melayu beragama islam atau sekadar modal hangpa mau digelar rasis oleh dapig?
    Kalau pakatun ada teloq sepatutnya tak perlu terjerit jerit di parlimen sampai ke luaq hingga mengecewakan tan sri speaker tambah memburukkan lagi terus berubah jadi perangai beruk ketagih pisang pun ada

  18. anoi says:

    alahai yg marah2 Najib mcm la ko.nek ko ahli perniagaan, cuba ko mmg ada perniagaan ambil kontrek dgn Kerajaan, aku pasti ko tak brani libat dgn BERSHIT tu.

  19. Badrole Amin says:

    cikminah bukan ahli perniagaan, dia seorang ahli ilmu hisap sebab itu dia kata RM260 bilion is just numbers

    cikminah,

    i want to give my pisang, do you want it?

Leave a Reply

Threesome