Menu Utama

Jika anda memilih monyet memimpin anda adakah anda mampu jadi orang?

Oleh Kang Nasir

Apa menfaatnya anda memilih monyet sebagai pemimpin?
Jika nak tahu bertapa bodohnya kita bila bertindak melulu mengikut nafsu lihat saja gelagat monyet2 yang memimpin kalian. Cuba sahabat fikir adakah tindakan bodoh mereka itu adalah untuk kebaikan seluruh rakyat Malaysia dan untuk kemajuan negara? Jadi jika anda memilih monyet2 memimpin anda adakah anda mampu jadi orang?

Sepatutnya jika kita jadikan islam sebagai amalan. Segalanya sudah tersedia ada jalan penyelesaianya dengan titik persamaan untuk kebaikan diri kita masing2 dunia hingga keakhirat. Kerana NAFSU YANG CENDERUNG MENURUTI KEHENDAK NAFSU itulah punca terjadinya semakin ramai yang bertindak macam orang hilang akal hingga ada yang sampai hilang pedoman.

Nak tahu apa puncanya?
Syaitan menghasut mereka jadi syaitan dengan menghasut kalian supaya ikut sama jadi syaitan. Itukah pemimpin yang kalian mahu?
“Syaitan telah menguasai dan mempengaruhi mereka, sehingga menyebabkan mereka lupa mengingati (ajaran dan amaran) Allah; mereka itulah puak Syaitan. Ketahuilah! bahawa puak Syaitan itu sebenarnya orang-orang yang rugi.”
(Al Mujadilah : ayat 19)

Oleh itu jika benar anda merasa diri anda hebat bijak pandai lalu memusuhi pemerintah adakah benar anda bijak pandai? Tetapi dimana kebijaksanaan anda?

Kerana orang yg pandai dalam islam itu begini.
Daripada Abu Yaala Syaddad bin Aus RA daripada Nabi SAW sabdanya,
“Orang yang bijak itu ialah mereka yang mengambil berat tentang dirinya dan beramal untuk selepas mati. Manakala orang yang lemah itu ialah mereka yang menurutkan hawa nafsunya sedangkan dia bercita-cita untuk menjadi hamba Allah yang diredhai.”
(Hadith Riwayat : at-Tirmizi)

Sekali lagi saya tanya.
Jika kalian menjadikan syaitan itu sebagai pemimpin. Adakah kalian rasa kalian jadi orang yang berakal?
img_5472






6 Komen to Jika anda memilih monyet memimpin anda adakah anda mampu jadi orang?

  1. cikminah says:

    Lebih baik jadi monyet, Kang Nasir daripada jadi LEMBU
    cocok hidung. Monyet makan buah, antaranya pisang.
    Lembu makan dedak.
    Antara makan buah dengan makan dedak,
    makan dedak buat otak kosong sebab itu mudah dicocok hidung.
    Ada sekor lembu Keruak anggap Parlimen sebagai SARKAS.
    Bila dia kata Parlimen SARKAS, dialah KETUA CLOWNnya.
    Sentiasa buat lawak bodoh.
    Bila dia keluarkan lawak, takda sapa nak ketawa.
    Semua kesiah kat lembu sekor ni.
    Kenapalah bodoh sangat.

  2. Syaa says:

    Cik minah salah sekor ? tu la yer.sampai kata begitu lebih baik.saya nak jadi manusia.khalifah.monyet memang tak suka duk dlm dewan.suka duduk atas pokok dlm hutan.sbb tu dia kuar.

  3. Inderasakti says:

    Cik minah mengaku monyet? Kenapa malu jadi manusia?
    Monyet makan pisang orang pun makan pisang tapi perangai monyet lebih org berakal
    Suka ke buat perangai beruk sarkas tu?
    Jadi buat apa jadi Yang Berhormat? Baik jadi hang cilanat
    Bak kata umno bn pendedak sedangkan lembu bagi dedak merajuk pun tak keluar kandang kalau tuan tak bagi makan
    Lagi kaki pendedak pakatan dapat elaun lebih dari gaji penjawat awam dikalangan
    MP yang tau menfitnah dan memaki tapi bila najib perli sikit terus menjerit keluar dewan sakit hati sambil buat demo serupa bershit je

    Itu ke contoh MP pakatan sekarang pakatun konon telus dan ada integriti?
    Itu ke tauladan dibawa kepada rakyat? Lagi rosak negara ada le
    Kalau macam ni budaya sarkas di bawa ke parlimen oleh puak pakatun Yahudi zionist CIA Rockefeller & Freemason pun turut berbangga dgn hangpa atas gameplay depa ke atas hangpa puak pakatan taraf serupa virus zika Puiiii

  4. K Nasir says:

    He he he. Banyakan istighfar. Saya tak salahkan saudara saudari kerana kita sebenarnya sudah tidak lagi diajak oleh ulama politik supaya menjadikan islam sebagai amalan maka itulah tidak nampak garis titik persamaan dlm islam

  5. […] via Jika anda memilih monyet memimpin anda adakah anda mampu jadi orang? — MYKMU.NET […]

  6. bangKano says:

    Tidak payahlah tunggu sang ulama politik beri ceramahpun,kita boleh rujuk alQuran pada bila-bila masa…kan alQuran diturunkan sebagai Buku Panduan Hidup Manusia di bumi…..?

    Berfikirlah secara serius tak payah disuapka nasi ke dalam mulut kita……!!!!

Leave a Reply

Threesome