Menu Utama

Gambar Mahathir-Azizah Beramah Mesra Satu!!

rafizi

MASALAH dengan orang politik di Malaysia, nak-nak yang belah pembangkang ialah, dia ingat rakyat Malaysia ni semua bodoh, pelupa dan senang diperkotak-katikkan.  Melayu memanglah mudah lupa, tapi mudah lupa yang macam mana?  Tadi keluar simpang bagi signal ke tidak, tandas dah flush ke belum, pagar dah kunci ke tak lagi – lupa yang macam itu.

Bab pemimpin politik berbelas tahun kutuk mengutuk, kata mengata, panggil macam-macam nama, kemudian dengan mudah mengaku tak berdendam (sebab dah satu fahaman), itu kita tidak lupa, ingat sampai bila-bila.  Sebab dia ada nama – hipokrit!!

Mungkinlah ada yang memang lupa, ini kita akui.  30 juta rakyat kita cakapkan ni, macam-macam ragam ada. Tapi percayalah, jumlahnya tak ramai.  Macam pesakit di hospital gila lah, mana-mana negara dalam dunia pun ada – negara maju baik, negara kayap apatah lagi.  Apa nak kata ni, itu adalah normal.

Tahun 2016 dah ni, kenapa ada layan rakyat macam hidup zaman lepas perang Jepun?

Cerita ni penyelesaiannya mudah saja, semudah tunjuk gambar terima scroll bagi yang mengaku ada PhD.  Bak sini satu gambar yang menunjukkan dua individu yang rakyat nampak jelas bermusuh selama hari ni, sebenarnya tak berdendam serta dah saling melupakan. Satu gambar pun cukup.

Hari ini semua telefon ada kamera, apa susah ke nak tunjuk satu gambar?

Ini kawan tu datang, dia hilang, kawan tu salam-salam di Mahkamah dengan suami, dia tak nampak bayang, lepas tu mengaku macam segalanya baik-baik sahaja, tidak ada apa-apa yang berbuku di hati seperti yang orang sangka sebelumnya (dan dia pun tak pernah menafikan).

Setakat nak cerita dulu sama-sama main badminton, itu apahalnya pulak?  Itu bukan bukti tak menyimpan dendam, itu bukti satu ketika dulu pernah baik tapi kemudian-kemudiannya ni belum tentu lagi.  Nak tanya, lepas peristiwa pemecatan 1998, ada main badminton lagi tak?

Hah, tergagap nak jawap.

Sudah-sudahlah tu menipu rakyat.  Hipokrit orang politik pembangkang ni semua dalam kocek rakyat dah.  Nak lari ke mana pun, tetap nampak jugak sebab dulu itulah hidangannya hari-hari pun.

Hari ni sebab dah dalam satu barisan, semua yang dulu tu dilupakan.  Mereka bolehlah (lupakan) sebab ada kepentingan, rakyat tidak, akan ingat sampai bila-bila sebab bukan satu dua keluarga yang berpecah dek “tak berdendam” dua orang ni, banyak.



« (Previous News)



6 Komen to Gambar Mahathir-Azizah Beramah Mesra Satu!!

  1. manjoi says:

    Memang Mahafiraun dah cuba ‘mengorat & tackle’ Wan Azizah, tapi jawapan yang diterima adalah, “Boleh blah!”. Jadi M cuba pula pergi ke mahkamah & ‘tonggeng’ kat Anwar. Tapi Anwar cakap, “I’m currently imprisoned. I can’t do anything!”, sambil menyumpah dalam hati, “Bingung punya orang tua!”. Bertambah kronik perangai KELING Mahafiraun sekarang. Elok ‘sumbat’ aje dalam ‘piramid’. Aman MALAYsia…..

  2. Meriam Buluh says:

    PKR – Pakar Kelentong Rakyat, Pakar Kencing Rakyat

  3. Memang Baik says:

    M terlalu banyak buat silap sehinggakan dia terlepas dari sebarang kebenaran. Dalam bahasa pasar M boleh kita katakan telah buat benda paling sengkek , murah serta rendah nilaInya . Tak akan ada manusia lain sanggup buat apa yang M buat.

    Baru sebulan lepas M persembahkan satu pembohongan didepan DYMMSPB Agong. Dibawaknya cerita delarasi R yang kononnya di-sign OLEH 1.4M rakyat. Sedangkan dia sendiri tahu itu deklarasi M yang cuma di-sign tak pun sampai 40K orang. Kalau orang lain selepas ditolak begitu , sudah pergi ketepi gunung untuk sembunyikan muka. Lepas keluar dari gunung pergi ambik air di 7 masjid untuk buang suer. Tapi M memang jenis yang sudah suer jadi dia tak perlu buang suer, kerana buang bermakna buang diri yang sama dengan membunuh diri . Sama saperti kafir yang memang sudah dikeliling iblis diri mereka, maka dia tak perlu ayat kursi untuk menghalau, tidak perlu baca waja ‘alna mimbai…. untuk berlindong dengan nya. Kafir tidak kena hysteria kerana mereka memang datang dari famili yang sama,cuma orang islam kena hysteria.

    Kini M persembah pulak dalam majlis raja2 yang diwakili oleh 9 sultan seluruh negara. Pasti nya M ditolak lagi, dia pun tahu mustahil bagi sultan akan beri endorsement ” Ya kami setuju PM di jatuhkan” . Ini kerja manusia hilang akal, apakah M benar2 M hilang akal??

    Atau M sengaja gamble all out mengetahui umurnya sudah dipenghujung dan dia tak ada banyak tahun didepan dia. Jika muda lagi barangkali dia akan kaji maruah, rasa segan atau malu kerana dia ada banyak tahun dihadapan…. begitu ??

    Untuk itu dengan rasa rendah diri dan bahasa halus penoh sopan yang penulis pilih khas untuk M ialah ” M anda memang HARAM JADAM”

  4. Memang Baik says:

    Meyebut pasal kalimah kotor haram jadah itu, penukis sendiri pun tak tahu maknanya atau dari mana datangnya. Yang kita tahu itu ialah satu makian yang kuat power dan paling merendahkan sesiapa yang kena. Pakar bahasa tentu tahu definisai sebenarnya.

    Namun ada satu humor yang sering dibuat oleh jemaah yang berada ditanah suci. Disana sering kita dengar laungan haram diulang2, sudah tentu oleh pemandu teksi atau bas. Sama macam kita dengar, Kajang, Kajang, Kajang…. Langat,Langat, langat…Subang, Subang… Mereka sedang cari penumpang untuk pergi ketempat yang dilaungkan itu. Dan ditanah suci pemandu teksi cari penumpang ke masjid haram . Terutama dimajsid Tannaim atau lain tempat diluar kawasan masjid haram. Dan haram disini tentunya bukan bermakna haram yang tidak halal. Haram disini dimaksudkan tanah Makkah dimana terdapat kaabah. Tempat yang diharamkan bagi kafir memasokinya, diharamkan peperangan dan sebarang perkara mungkar.

    Dari satu kawasan diperhentian teksi besar akan kita dengar Haram, Haram, Haram…dari saty sudut dan disudut yang lain Jeddah, Jeddah, Jeddah. Dari situ di kombine jadi Haram Jadah. Itu humor , bukan betul.

    Walau apa pun jangan kita kaji apa maknanya kerana kita telah berikan pada M untuk dia tafsirkan.

  5. Badrole Amin says:

    babi kalau boleh buat salute mesti babi nak salute pada mahathir sebab kulit muka mahathir lebih tebal dari kulit muka babi boleh tak tahu rasa malu selepas menipu banyak kali

    kalau ada gambar wan azizah sanggup tunjuk mesra dengan mahathir, ianya juga merupakan lakonan(sandiwara) semata-mata…mungkin penganjur anugerah skrin, abpbh dll boleh menyediakan & memberi trofi(anugerah) khas untuk kategori lakonan politikus terbaik & terpopular

  6. Memang Baik says:

    Kalau setakat untuk Save Malaysia, apa pulak yang perlu terlalu terdesak saperti mana yang dia sedang buat. Ini kerana jika negara betul2 tidak selamat, apa yang dia terlalu susah hati. Setakat dia anak beranak, mereka boleh pack malam dan cabut keluar pagi esoknya. Dia ada rumah ranch di US, dia ada rumah di Britian juga.

    Untuk apa dia risau soal rakyat. Dia nak buat saperti Nabi kita yang risau akan umatnya selepas baginda tiada. Kerisauan baginda sesuatu yang benar dan asli , maka tiada manusia yang boleh menyamainya.

    Dia jalankan deklarasi M buat Save duit ditangan kroni. Itu sebab nya dan kerana itu dia terdesak keterlaluan hingga sanggup menggadai maruah diri, sanggup segalanya.

Leave a Reply