Menu Utama

Bomba Hantar Air Ke Hospital, Hanya Di Selangor

water_azmin_selangor

KRISIS bekalan air di Selangor sekarang bukan setakat memudaratkan rakyat dari segi minum, mandi dan sebagainya, malah sudah turut melarat ke satu peringkat di mana Hospital pun mengalami masalah untuk beroperasi.

Menurut laporan berita radio, Bomba terpaksa menghantar air ke Hospital Serdang kerana masalah yang meruncing ini.  Bomba kena hantar air ke Hospital, pernah dengar ke?  Mana Syabas, mana LUAS – semuanya sekarang berada dibawah kerajaan negeri Selangor sampai Bomba pulak yang kena hantar air?

Satu kes yang penulis mengetahui secara peribadi, seorang pesakit dengan masalah jantung sepatutnya dibedah pagi tadi di hospital sama, tapi kerana masalah air ini pembedahan itu mungkin terpaksa diadakan di tempat lain.

Tahniahlah sebab menyusahkan rakyat sampai begitu sekali.

Agaknya dimana Menteri Besar Azmin pada waktu ini, masih menyelesaikan isu anak dara meniaga nasik lemak tak dapat permit?  Sebulan ini sahaja 2 kali bekalan air di sumber yang sama terputus. Bab yang itu nak tunjuk hero pulak, walhal seorang je pun, yang ramai terkesan dek masalah air ni macam mana cerita?

Bila bekalan air terputus minggu lepas, yang disalahkan dan diambil tindakan, seorang kakitangan Syabas kerana dakwaan sabotaj tapi masalah sama masih berlaku, tapi kali ni yang disalahkan sebuah syarikat pulak.  Semua orang salah, yang tak salah hanya kerajaan negeri Selangor sedangkan tanggungjawab sumber air adalah dibawah kerajaan negeri!!

Nampak macam tidak ada pemimpin pembangkang yang sibuk bercakap tentang hal ini.  Sebaliknya isu yang tak menyentuh rakyat secara langsung macam 1MDB dan reformasi pilihanraya (Bersih 5) itu pulak yang dikisahkan mereka.

Entah bagaimana mereka meletakkan keutamaan dalam mendepani masalah rakyat?  Bila kita cakap, kita pulak yang dituduh mempolitikkan isu – seolah olah mereka (pembangkang) tak pernah mempolitikkan apa-apa pun dalam dunia ini.






9 Komen to Bomba Hantar Air Ke Hospital, Hanya Di Selangor

  1. manjoi says:

    Nasib engkau le labu! Pengundi2 kat Selangor memang ‘bijak’! Bijak…bijak…..

  2. TORATORA says:

    Nampaknya musuh utama Azmin hanyalah AIR…tak mencabar langsung. Berkongsi bini dengan Anwar rasanya lebih mudah.

  3. Pemerhati says:

    exco DAPigs yang patut pantau kilang haram makan gaji buta & makan rasuah agaknya? kalau sampai banyak kali loji rawatan air kena tutup sebab pencemaran, boleh ke kita percaya cuma satu kilang haram(seperti dilapor dalam media) sahaja menyebabkan pencemaran air sungai yang mengalir ke kawasan tadahan & loji rawatan air Semenyih?

    banyak lagi kilang haram sebenarnya menyebabkan pencemaran tapi embee pandai ternak nyamuk aedes & exco DAPigs berkenaan tutup sebelah mata(nak kata buat2 buta tak nampak pun boleh)…satu2nya kilang haram yang dilapor menyebabkan pencemaran itu terpaksa dijadikan ‘kambing hitam\'(walaupun bersalah kerana menyebabkan pencemaran) untuk ‘menyelamatkan’ kilang2 haram yang lain

    exco DAPigs yang dimaksudkan:

    Ean Yong Hian Wah(DAP – Seri Kembangan)
    Portfolio: Pelaburan, Perindustrian & Perdagangan, Pembangunan Kampung Baharu & Pemutihan Kilang Haram

    senyap tak pernah rakyat dengar exco DAPigs berkenaan membuat kenyataan tentang kilang haram yang menyebabkan pencemaran air di loji Semenyih…mungkin rakyat Selangor yang terjejas & terbeban teruk dengan krisis air berpanjangan ini boleh bertanya pada exco DAPigs berkenaan berapa banyak kilang haram dia sudah putihkan

  4. sukarno says:

    any way…congratulation to ALL Rakyat Selangor….next PRU, don’t forget to vote for PAKATAN…this is the price ALL of you have to pay…Congratulation…!!!

  5. Pemerhati says:

    kekerapan melampau krisis air yang berlaku di Selangor tidak harus rakyat yang terjejas merungut & marah2…ada hikmah yang baik & berguna sebenarnya, terimalah secara positif bahawa embee pandai hulur konek untuk dihisap & seluruh pentadbiran kerajaan negeri sedang mendidik rakyat dengan latihan demi latihan untuk menghadapi bencana dengan krisis air yang kerap ini supaya rakyat dapat menjadi benar2 bersemangat kental atau menjadi alah bisa tegal biasa sentiasa

    rakyat di negeri lain mengucapkan tahniah & terharu melihat MB Selangor berjaya memupuk semangat bergotong-royong & perpaduan yang tinggi dikalangan rakyat berbilang bangsa & agama di Selangor dengan latihan menghadapi bencana(kekerapan krisis air) ini…rakyat Selangor harus merasa bangga dengan ucapan tahniah & rasa terharu dari rakyat di negeri lain

    apa pun, kepada rakyat Selangor yang ada rasa nak kumpul orang ramai2 lepas tu ajak pergi ke kediaman embee untuk potong paip air rumahnya, buat je errr janganlah buat begitu tunggu je PRU14…bersabarlah cik kak, cik abang, aci, minaci, amoi, apek, nyonya, maknyah dll semua ya

  6. syaa says:

    MB Selangor ni anak dara laju la dia mnolong,orang tua susah payah angkut air MB Selangor kata.ada aku kesah…

  7. Pemerhati says:

    ramai orang tahu mesti ada apa2 kenapa embee pandai hulur konek untuk dihisap tolong bagi lesen/permit pada anak dara itu supaya dia dapat terus jual nasi lemak

    apa yang penting anak dara itu tahu kata NO kalau azmin tiba2 ambil kisah lagi telefon bertanya khabar & selepas itu merayu minta tolong suruh hisap

  8. anoi says:

    Azmin kalu suruh diya lakon bawak Lancak pun bole, apa pun bole, Melayu banggang ja terkesima. Lancau la.

  9. Pemerhati says:

    anak dara itu membuat pengakuan kata dia disuruh(dipaksa) embee pandai ternak nyamuk aedes supaya berlakon(membuat photo op)…gambar yang viral tentang anak dara itu memberi beg berisi nasi lemak kepada embee pandai hulur konek untuk dihisap bukan genuine tapi hanya lakonan atau publisiti murahan ciptaan embee pondan tiba2 sudah takde lancau takut nak turun padang jumpa rakyat terjejas dengan krisis air

Leave a Reply