Menu Utama

Berterima kasih itu bersyukur. Enggan berterima kasih terlanjur KUFUR.

oleh Kang Nasir

Kami antara jutaan rakyat miskin amat berterima kasih kepada PM Najib Razak. Selama ini sebelum DS Najib menjadi PM , Kami warga miskin yang kerja swasta dan kerja sendiri tidak pernah peduli tentang belanjawan kerana memang kami tahu tidak ada apa peluang untuk kami. Namun kami tetap redha & bersyukur. Syukur Alhamdulillah. Tksh PM. Semoga Allah berkati dan rahmati PM dan seluruh rakyat Malaysia.

Rasulullah SAW ada bersabda dalam sebuah hadith sahih yang berbunyi:
“Barangsiapa yang dibuatkan (diberikan) kepadanya kebaikan, maka katakan kepada orang yang berbuat baik itu “Jazakallahu khaira” semoga Allah membalas kepadamu dengan kebaikan. Sesungguhnya hal tersebut telah bersungguh-sungguh dalam berterima kasih.”
[HR at-Tirmizi, dishahihkan oleh al-Albaani]

Namun sebaliknya bila ramai ilmuan khususnya ulama politik paksalaf pakwahab serta penjawat awam yang kufur menghasut kami ikut sama kufur dan menjauhkan diri dari rahmat Allah dari situ punca ramai kalangan saudara kami warga miskin yang tergelincir akhirnya KUFUR kerana enggan BERTERIMA KASIH.

Dalam hadis lain Rasulullah SAW ada bersabda “Tidak bersyukur kepada Allah orang yang tidak bersyukur (berterima kasih) kepada manusia.”
[HR at-Tirmidzi, sanad hasan shahih]

Sukarnya kami rasakan untuk mengajak saudara2 mukmin kami yang miskin agar REDHA & BERSYUKUR akibat terpedaya dengan tipu helah serta fitnah2 orang2 yang berkedudukan berpangkat berilmu yang kufur yang mengajak saudara kami sampai ikut kufur.

Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya:
“Sesiapa yang diberi suatu kebaikan hendaklah ia mengingatinya, sesiapa yang mengingatinya ia dianggap bersyukur. Sesiapa yang tidak mengenangkan budi yang diberi ia dianggap sebagai kufur nikmat.”
(Riwayat At-Tabrani)

Sebenarnya, jika kita bersyukur Allah akan tambah lagi nikmat. Malangnya sekarang umat islam ENGGAN REDHA & BERSYUKUR. Dan yang pasti kita sekarang sedang berhadapan dengan FITNAH2 AKHIR ZAMAN. Iyaitu ISLAM KEMBALI ASING dimana islam sudah tidak dijadikan sebagai amalan.

khm






2 Komen to Berterima kasih itu bersyukur. Enggan berterima kasih terlanjur KUFUR.

  1. […] via Berterima kasih itu bersyukur. Enggan berterima kasih terlanjur KUFUR. — MYKMU.NET […]

  2. bangKano says:

    Najib adalah seorang pemimpin budiman,tulus & telus,berkarisma demi menjaga kesejahteraan rakyat pelbagai etnik tanpa pilih kasih. Fenomena baru ini tidak disenangi oleh Mahathir & para kroninya kerana beliau tidak mahu melayani kehendak-kehendak mereka termasuk Vincent Tan dll. Kini penyedia tenaga YTL Power telah diambil alih oleh kerajaan setelah Najib memegang tampuk pemerentahan Negara. Ini yang membuatkan Mahathir & para kroninya sentiasa seolah-olah cacing kepanasan kerana kepentingan mereka telah dimansukhkan.

    Syabas Najib kerana berani bertindak demi kesejahteraan rakyat….!!!!

Leave a Reply

Threesome