Menu Utama

#Bajet2017: GST Tak Naik Pun!!

najib-bajet-2017

HARI ini (setelah pembentangan Bajet2017 oleh Perdana Menteri), banyak pembohongan Mahathir dan Pakatan pembangkang yang dipimpinnya berkubur.  Dari dakwaan kerajaan tidak ada duit sehingga kononnya GST akan dinaikkan sebanyak 8%, semuanya rakyat boleh lihat sendiri adalah satu penipuan yang dirancang untuk hasut benci kepada kerajaan.

Tapi penulis nak tegurlah kepada yang mudah percaya benda-benda karut ni, pembohongan GST naik 8% ni bukan baru, entah berapa kali recycle dah, pun masih ada yang percaya, tak faham sungguh?  Kadang-kadang nak jugak tanya otak letak mana, tapi kang pandai pulak kecik hati.

Sedarlah, nak dibodohkan sampai bila?  Mahathir dan Pakatan pembangkang pimpinannya hanya tahu menipu dan menghasut rakyat membenci kerajaan, tidak lebih dan tidak kurang.

Kalau keluar dari mulut puak-puak ni 10, 11 jangan percaya, dengan semua karut marut pasal GST naikla, Bangla 40k lah dan sebagainya ni, adalah antara buktinya.

Yang perlu mula diterima dan dihadamkan sekarang ini ialah, disebalik segala kata nista, keji dan fitnah yang dilemparkan, Datuk Seri Najib Tun Razak, tidak pernah mengenepikan rakyat.  Selain BR1M yang naik, sekarang beli telefon pun dapat pelepasan cukai.  Dulu beli komputer saja, itupun 3 tahun sekali.

Sampai ke tahap menangani gaya hidup rakyat pun kerajaan masuk campur juga.  Yang keperluan asas jangan sebutlah, memang sentiasa diberi perhatian oleh kerajaan pada setiap masa.  Sedar tak sedar, negara ini hanya satu-satunya di dunia yang tidak mengenakan GST kepada barang keperluan asas.

Nak cerita tak prihatin macam mana lagi?






2 Komen to #Bajet2017: GST Tak Naik Pun!!

  1. manjoi says:

    Puak2 pembangkang ni menipu, fitnah & menghasut 24/7/365. Kalau dulu Anwar yang jadi kepala setan, sekarang tambah jin ifrit nama Madey pula. Tahun depan India mula GST. Tahu berapa kadar permulaan depa? 16%!!! Bertuah rasanya jadi orang MALAYsia…..

  2. sireh ke gagang says:

    PM terlalu concern hidup rakyat. tapi sayang , ade segelintir rakyat yg perangai mcm babi . tak kenang budi dan mudah lupa diri. serius aku cakap. yg masuk pembangkang , sokong pembangkang adalah org2 yg perangai mcm babi tu.

Leave a Reply

Threesome