Menu Utama

Air Selangor: Dari Sabotaj, Bau Sg Semantan, Dah Ke Pencemaran Di Nilai Pulak

air-selangor

BAJET 2017 yang menggembirakan rakyat telah selesai dibentangkan.  Pelbagai berita gembira untuk rakyat, dari kenaikan elaun imam, BR1M naik dan GST tak naik, sehinggalah kepada isu-isu lain.

Dalam masa yang sama, berita gembira ini sedikit tercemar apabila tujuh kali dah bekalan air di Selangor terganggu bulan ini saja.  Seperti mana biasa, nak terganggu tu sekejap je, nak kembali semula bekalan, berhari-hari baru selesai – itupun tak lama selepas itu, putus bailk!!

Menariknya, dalam semua kes penutupan loji rawatan air ini,  kerajaan negeri Selangor nampaknya tak terlibat walaupun mengikut undang-undang, sumber air dibawah tanggungjawab kerajaan negeri.

Ada salah sabotaj oleh kakitangan Syabas (siapa entah, senyap macam itu saja), ada salah Sg Semantan dan terbaru ni, di dakwa pencemaran dari Nilai pulak yang jadi puncanya.

Hairannya, dengan bagaimana Nilai yang berada di Negeri Sembilan, jadi punca pencemaran di Selangor?  Ikutkan logik, baik Negeri Sembilan ada masalah air dulu, ini tidak ada berita pun masalah air di Negeri Sembilan, tapi seluruh kawasan dalam Kuala Langat di Selangor dapat masalah air?

Asyik orang lain saja yang salah, sendiri tak salah ni apa kes?  Sampai bila pun masalah tak selesai macam ini, semuanya salah orang lain.  Baru satu hal dalam satu negeri, belum cerita satu masalah negara.

Datuk Seri Najib Tun Razak dah cakap soal nak bina landasan keretapi laju, buat lebuhraya percuma di Sabah/Sarawak dan sebagainya, tapi Selangor masih terkial-kial nak selesaikan masalah air.

Tahun depan, ramai menccadangkanlah agar masalah air Selangor ini dimasukkan dalam Bajet 2018 untuk diselesaikan oleh kerajaan persekutuan

Hanya dengan cara itu sajalah masalah air di Selangor boleh diselesaikan tanpa menunggu kiamat berlaku dulu.






4 Komen to Air Selangor: Dari Sabotaj, Bau Sg Semantan, Dah Ke Pencemaran Di Nilai Pulak

  1. Pemerhati says:

    memang cilaka betul embee Selangor pandai ternak nyamuk aedes ini ikut sedap mulut(yang patut diberi penampar) je kata Negeri Sembilan pula yang sabotaj selepas dia kata Pahang hari itu

    aku perhatikan rakyat terutama netizen di Selangor tak ambil pot pun pasal tuduhan sabotaj itu…rakyat tak nak percaya pasal tuduhan sabotaj itu mungkin sebab ramai sudah sedar & tahu si cilaka azmin ini memang kuat menipu, gagal menjaga kebajikan & kesejahteraan rakyat sebaliknya suka berpolitik 24/7 menuding jari menyalahkan UMNO & BN mengenai isu2 yang sebenarnya tertuding jari itu kepada dirinya

    kepada azmin, silalah meninggal!

    hehehehehe

  2. […] via Air Selangor: Dari Sabotaj, Bau Sg Semantan, Dah Ke Pencemaran Di Nilai Pulak — MYKMU.NET […]

  3. anakbochek says:

    Laaa… apa ke hal nak babitkan orang Nismilan ni? Kitorang kat sini elok-elok je takde masalah air tiba-tiba naik kaitkan Nismilan. Moral of the story here, kerajaan negeri yang diperintah oleh BN juga yang pandai handle AIR.

  4. yon76er says:

    Kalau MB@Azmin dah Towkey Sampah Selangor…alasan Pon Macam SAMPAH ….tu pon ada yg percaya gakkkk..OTAK SAMPAH……

Leave a Reply

Threesome