Menu Utama

Korupsi Lim Guang Eng dan “Double Standard Ghani Patail”?

Dewan Rakyat hari ini ditanya mengapa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia tidak mengumumkan hasil siasatan ke atas isu pembelian banglo mewah Ketua Menteri Pulau Pinang yang mempunyai konflik kepentingan dengan penukaran tanah untuk perumahan kos rendah kepada sebuah syarikat.

Ahli Parlimen Tasek Gelugor, Datuk Haji Shahbudin Yahya ketika membangkitkan isu ini menyatakan kes ini telah disiasat oleh SPRM sejak 2012 tetapi didiamkan sahaja sedangkan ia sama sahaja dengan kes Dr Khir Toyo.

IMG-20160317-WA0093IMG-20160317-WA0092IMG-20160317-WA0091IMG-20160317-WA0090






9 Komen to Korupsi Lim Guang Eng dan “Double Standard Ghani Patail”?

  1. azmi says:

    jangan risau…
    SPRM / PDRM akan cepat buka cepat kertas siasatan…
    tangkap LIM GUAN ENG cepat…
    Cina kafir makan babi mesti dipenjarakan..
    HE HE HE…

  2. Aan says:

    LGE ni menyeleweng. SPRM mesti ambil tindakan sebagaimana tindakan dibuat terhadap Khir Toyo. Kalau tidak, pecat SPRM kerana x efisyen dan gantikan dengan orang lain.

  3. Pemerhati says:

    kes Khir Toyo, si pemilik yang menjual separuh nilai harga tanah & rumah banglonya yang terbengkalai itu kepada Khir Toyo tidak mendapat tanah milik kerajaan negeri untuk dibangunkan bagi membina hotel & hospital swasta seperti pemilik rumah banglo yang guan eng tinggal selama 7 tahun dengan sewa RM5 ribu sebulan itu dapat dimana pada bulan oktober tahun lepas rumah banglo yang guan eng sewa itu pemiliknya telah jual kepada guan eng dengan harga dibawah nilai sebenar

    pelik aku macam mana SPRM boleh terlepas pandang selama ini? sebab tidak ada menteri arah suruh buka kertas siasatan?…semoga 2 kementerian yang diminta oleh MP Tasik Gelugor supaya menjawab akan hal ini akan membuka mata sebenar…menteri tidak perlu bercakap banyak(ketika menjawab), arahkan sahaja SPRM memulakan siasatan

  4. Pemerhati says:

    ramai orang kata madey punya kehendak suruh gani patail pastikan Khir Toyo didapati bersalah sebab Khir Toyo dahulu kacau daun bertanding menyebabkan anaknya(mukhriz) kalah tidak dapat menjadi ketua pemuda UMNO

    cuba tengok kelakuan gani patail bila Khir Toyo memberi komen kepada media tentang kesnya…kemain lagi gani patail marah nak kenakan tindakan terhadap Khir Toyo konon sebab komen Khir Toyo itu menghina mahkamah tapi apa gani patail buat bila musibat anak haram(anwar) itu, ahli keluarganya, peguam2nya & orang2nya berkali-kali menghina mahkamah?

    kelakuan gani patail yang dilihat berat sebelah inilah membuat ramai orang percaya dia ikut kehendak madey supaya ‘kenakan’ Khir Toyo atas sebab yang aku berikan dalam perenggan pertama diatas

  5. kakak says:

    Ini salah satu kes prejudis Pakatan. Jelas semua kelibat mereka cari helah walaupun sekelumit di celah-celah untuk mempertahankan puak mereka.

    Ini “CAT” mereka.

  6. dina says:

    sprm memang tak efisyen bila melibatkan pakatan haprak…terutama yang cina kafir ni.
    dah kena sogok lah tu. gani patail tu pun tak tau lah apa kerja dia sampai lah ni takde jasa pun pada rakyat.

  7. dina says:

    apasal bila melibatkan cina jer takut betul nak ambik tindakan.
    padahal yang ketara menipu dan jadi kaya kat malaysia ni dah tentunye orang cina.

  8. Habag hang says:

    Kene amik tindakan jgn lepaskan..tapi kenapa ahli parlimen tu cakap dalam dewan..kan boleh buat laporan polis Dan buat PC BG viral satu Malaysia..apa2pun terbaik..sprm mesti Ade jawapan, jgn lim guan eng kene Tanya pegawai yg terlibat..

  9. ha ha says:

    CEPAT LAPORKAN HAL KISAH DAPIGS KEPADA SPRM, DAH AMBIL LAH TINDAKKAN , SEBAGAIMANA KHIR TOYO DI KHIANATI OLEH ADUN DAP DI SELANGOR

Leave a Reply