Menu Utama

Wakil PAN saran DAP guna logo parti lain tarik sokongan pengundi Melayu

DAP disaran tidak menggunakan logo sendiri sebaliknya menggunakan logo parti rakan dalam pakatan pembangkang untuk bertanding di kawasan majoriti Melayu di Johor sekiranya mahu mendapatkan sokongan pe­ngundi daripada kaum itu.

Wakil PAN Johor, Dzulkefly Ahmad berkata, cadangan itu boleh dipertimbangkan pada pilihan raya umum akan datang.

“Saya tidak bimbang dengan sokongan rakan pengundi Cina, tetapi kita bimbang dengan soko­ngan pengundi Melayu di Johor dan mungkin di negeri lain (terhadap DAP).

“Maka, dicadangkan jika DAP mahu bertanding (dan mendapat sokongan pengundi Melayu), mungkin boleh menggunakan lambang lain seperti PAN dan PKR,” katanya ketika berucap pada sesi mengulas perjanjian pakatan pembangkang yang ditandatangani PKR, DAP dan PAN di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC) di sini hari ini.

Perjanjian yang mengandungi tujuh fasal mengenai syarat serta prinsip kerjasama politik itu ditandatangani Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail; Setiausaha Agung DAP yang belum di­sahkan jawatan, Lim Guan Eng dan Pengerusi PAN, Mohamad Sabu.

Dalam pada itu, Mohamad Sabu ketika diminta mengulas mengenai cadangan tersebut dalam sidang akhbar selepas majlis itu berkata, itu hanya satu pandangan yang dilontarkan wakil PAN dan boleh dibincangkan dalam mesyuarat majlis presiden pakatan pembangkang akan datang.

Sementara itu, Guan Eng ketika diminta mengulas pertanyaan yang sama menyatakan pihaknya tidak membuat sebarang keputusan mengenai perkara itu buat masa ini.

“Keputusan atau perbincangan (mengenai cadangan DAP guna logo parti pembangkang lain) akan dimuktamadkan mengikut parti masing-masing dalam pakatan,” ujarnya.

Utusan






9 Komen to Wakil PAN saran DAP guna logo parti lain tarik sokongan pengundi Melayu

  1. system baru says:

    Dap hanya pandai gunakan orang melayu yg nak jadi pondon je. Berhati2 dengan dap ini

  2. system baru says:

    Malaysia’s ‘first’ transgender in politics hopes …: http://youtu.be/2aKirLBG6uo

  3. system baru says:

    http://youtu.be/2aKirLBG6uo

  4. Pemerhati says:

    kiranya apa dimaksudkan dengan cadangan keldai peliharaan DAP bernama dzulkefly itu ialah dia mendapat tahu & berkeyakinan tinggi bahawa majoriti pengundi melayu(pro pembangkang) hanya berminat mengundi calon parti pembangkang dari PKR & PAN sahaja namun tidak mengapa kita membenarkan DAP menipu pengundi melayu(pro pembangkang) dengan menyuruh calon2 DAP yang akan bertanding nanti pada PRU14 menggunakan logo PKR atau PAN

    jadinya boleh le kita kata DAP ibarat pekung bernanah berbau busuk yang harus ditutup/dibalut dengan bandage berlogokan PKR atau PAN supaya pengundi melayu(pro pembangkang) tak dapat menghidu bau busuk itu…aku ingatkan pengundi melayu pro BN sahaja yang tahu & tak suka DAP kerana merupakan pekung bernanah berbau busuk, rupa2nya pengundi melayu pro pembangkang pun tak suka DAP atas sebab yang sama…apa pun aku nak kata bijak sungguh si dzulkefly kompangkan secara terbuka antara taktik2 pembangkang nak menipu lagi rakyat(sebut pengundi)

  5. james bond says:

    Betapa fake dan penuh kepalsuan pakatan harapan ni. Asyik kerja nak memperdayakan orang Melayu saja. Secara ringkas mereka meminta Cina tipu Melayu. WTF

  6. system baru says:

    INI sebagai bukti bahawa dap menerima golongan LGBt, dap Ini Cuba merosakan Malaysia INI, INI bakal belaku jika mereka kuasai Malaysia INI

  7. WTF says:

    Dan jangan terperanjat nanti kalau DAP tetiba nak gunakan lambing bulan sabit dan bintang semata2 demi nak menarik undi umat Islam.

    Dan pada saudara “Hazreen Shaik Daud”, hang nak ubah jadi transgender itu hak anda, jangan pulak fikir nak UBAH rakyat Malaysia (melalui slogan UBAH) yg sudah pasti takkan menerima DAP sbg parti yg memerintah Malaysia.

  8. system baru says:

    Semoga orang islam di APA dimaksud aku INI dap cuba bawah masuk ideologi demokasi empayar ROM yg mengamalkan LGBT maksut L Lesbian,G Gay,B Bsexual,T Transgender. Sejarah demokasi empayar ROM begitu teruk. Dap Cuba bawah masuk ideologi demokasi ala empayar ROM ITU. Dap Cuba mencipta dewa gay dimalaysia ini, satu dewa gay nya adalah anwar itu. Cuba tengok video orang melayu dibodohkan oleh dap ITU, apakah orang melayu ITU suka jadi pondan apabila dia hadapi azab kubur ITU sila fikirkan, Dap Cuba ubah Malaysia jadi negara LGBT. Bagi aku.

  9. Pemerhati says:

    sudah terima dana israel kenalah DAPigs tahu balas budi, sama seperti peliwat ulung negara anwar ibrahim balas budi pada israel selepas terima dana dari mereka…balas budi yang dimaksudkan mempunyai senaraian yang perlu dibuat mengikut kemahuan israel antaranya memberi galakan & tunjuk ajar kepada golongan LGBT di Malaysia supaya jangan malu & jangan takut untuk menonjolkan diri memperjuangkan gaya hidup penuh kemungkaran mereka kepada orang awam secara terbuka atas nama hak asasi manusia

    tel aviv(israel) merupakan syurga buat golongan terlaknat LGBT…tel aviv berada pada ranking pertama di dunia paling ramai golongan LGBT mengadakan pesta(LGBT) disana pada setiap tahun…pada malam pesta mereka akan berbogel beramai-ramai mengadakan pesta seks sesama jantina & berbeza jantina di tepi pantai(di tel aviv)…sambil melakukan seks(ikut tabie & luar tabie), golongan LGBT ini suka seakan-akan menyindir tuhan di langit dengan kata2 kesat mereka…perlakuan sebegini diceritakan oleh pelancong(bukan golongan LGBT)

    dalam youtube pernah ada orang uploadkan video tentang pesta seks LGBT & video mereka memaki-hamun tuhan semasa melakukan seks(ikut tabie & luar tabie) di tel aviv…sekarang ini tiada lagi video tersebut, kalau ada alangkah bagus boleh kita beri pada si peliwat ulung negara anwar ibrahim & keluarganya tengok untuk dijadikan iktibar(pengajaran & keinsafan)

    ramai rabbi yahudi di israel merupakan seorang gay(mengamalkan homoseks), ramai kanak2 lelaki yahudi di israel biasa diliwat oleh lelaki yahudi dewasa…bagaimana dengan lelaki syiah di iran? macam ada persamaan kan? dajjal akan muncul dimana? di asfahan, iran kan? asfahan di iran mempunyai ramai penduduk yahudi jadinya boleh le kita kata syiah & yahudi ini sebenarnya adik-beradik…mereka kononnya bermusuh itu hanya sandiwara sahaja, masing2 pandai bertaqiyyah!

    sepertimana kita tahu & kepada yang baru tahu, israel merupakan negara yang memuja dajjal…mereka memuja dajjal kerana mahu mempercepatkan kemunculan dajjal…untuk mempercepatkan kemunculan dajjal yahudi berkefahaman zionist di israel, di amerika & di seluruh dunia harus memperhebat usaha memperbanyak perkara2 & program2 mungkar dilakukan & berlaku di setiap pelusuk dunia, di Malaysia tidak terkecuali…boleh dikata PKR & DAP merupakan ejen israel yang mahu mempercepatkan kemunculan dajjal

    apabila sudah banyak perkara mungkar(termasuk peperangan, bukan tentang kemaksiatan sahaja) berlaku sehingga menjadi satu fenomena biasa di setiap pelusuk dunia maka pelbagai bala tanpa henti dari tuhan terpaksa ditimpakan kepada dunia, inilah yang israel mahukan untuk mempercepatkan kemunculan dajjal dimana dajjal ini merupakan ‘imam mahdi’ kepada orang syiah & ‘tuhan’ kepada orang yahudi berkefahaman ‘zionist’

Leave a Reply