Menu Utama

RM1.2bilion Dari Israel: Bila Lim Kit Siang Nak Saman Zuhdi Dan Razali

LIM Kit Siang sibuk menuntut penjelasan berhubung isu derma RM2.6 bilion yang diterima oleh Barisan Nasional walaupun SPRM telah mengesahkan bahawa derma tersebut tidak diterima dari 1MDB dan ianya tidak melibatkan duit rakyat.

Kini kita mendesak Lim Kit Siang pula memberi penjelasan berkenaan isu dana RM1.2bilion yang DAP terima dari Israel untuk PRU13 menurut dakwaan Zuhdi dan Razali pula. Rakyat Malaysia juga menuntut agar Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) agar menyiasat perkara ini memandangkan  Zuhdi dan Razali telah membuat kenyataan. Tambahan pula beberapa laporan polis dikatakan telah dibuat oleh beberapa pihak.

Selain daripada itu juga dakwaan kononnya DAP ditawarkan RM1.2 bilion daripada Israel sekiranya memenangi PRU-13 oleh Mohamed Razali telah mengaitkan DAP sebagai mempunyai hubungan dengan negara yang paling kejam didunia iaitu Israel.

Diantara dakwaan lain yang dibangkitkan oleh beliau adalah pembukaan pangkalan tentara Israel di negara ini, jika DAP berjaya menawan Putrajaya. Isu ini amat serius dimana  melibatkan sumbangan untuk pembiayaan Pilihanraya yang juga melibatkan sebuah negara yang tiada hubungan diplomatik dengan Malaysia.

Memetik kenyataan dari portal FMT, DAP akan menyaman sesiapa sahaja berhubung dakwaan parti itu ditawarkan sebanyak RM1.2 bilion daripada Israel sekiranya memenangi Pilihan Raya Umum-13 dan membenarkan pangkalan tentera Israel di negara ini

Namun sehingga ke hari ini, DAP  dilihat hanya memanipulasikan sahaja isu ini.  Hanya  kenyataan  akan melakukan tindakan perundangan. Tiada sebarang tindakan dibuat.

Untuk makluman, dakwaan itu dibuat oleh Mohamed Razali yang dikatakan  telah terlibat secara langsung  dengan Israel dalam latihan yang diberikan. Beliau turut mendakwa, pakar risikan Israel terlibat dalam melatih G17 atau kumpulan 17 pakar strategi DAP yang diketuai Tony Pua dan Guan Eng yang sering ke Singapura menemui wakil Kedutaan Israel.

Selain itu, DAP didakwa ditawarkan dana sebanyak AS$300 juta (RM1.2 bilion) pada Pilihan Raya Umum ke-13 lalu oleh Israel dan sebuah pangkalan tentera Israel baru akan dibina di Port Dickson sebagai balasan, jika DAP berjaya menawan Putrajaya.

Mengapa sehingga ke hari ini masih tidak ada sebarang tindakan saman ke atas Mohamed Razali?

Dalam usaha mengalihkan isu ini, Lim Kit Siang pula dilihat terlalu sibuk membuat tuntutan agar SPR mendedahkan sama ada mereka mengesyorkan sebarang dakwaan diambil ke atas Najib berhubung dengan dana RM42 juta daripada SRC International yang dipindahkan ke dalam akaun perdana menteri pula.

Ironinya, SPRM telah menafikan artikel Sarawak Report yang melaporkan agensi itu melengkapkan siasatan berhubung isu berkenaan yang didakwa mengandungi tidak kurang daripada 37 tuduhan berasingan terhadap perdana menteri dan kemudiannya diserahkan kepada Apandi.

Penafian tersebut tidak cukup bagi Lim Kit Siang. Bagaimana pula dengan tuntutan rakyat Malaysia terhadap penjelasan yang perlu dilakukan oleh Lim Kit Siang berkenaan dana RM1.2bilion dari Israel pula?

Kalau benar Mohamed Razali berbohong maka kita mahu Lim Kit Siang kotakan kata-kata beliau yang akan menyaman sesiapa sahaja berhubung dakwaan DAP ditawarkan sebanyak RM1.2 bilion daripada Israel sekiranya memenangi Pilihan Raya Umum-13 dan membenarkan pangkalan tentera Israel di negara ini.

DAP perlu tahu bahawa rakyat Malaysia terutamanya orang Melayu telah muak dengan tuntutan dan desakan yang tidak masuk akal dari pemimpin DAP yang jelas bertujuan untuk memberi gambaran buruk terhadap Barisan Nasional memandangkan mereka tahu bahawa “najis” dan “bau busuk” yang datang bersama DAP jauh lebih banyak dan membahayakan keamanan negara.






35 Komen to RM1.2bilion Dari Israel: Bila Lim Kit Siang Nak Saman Zuhdi Dan Razali

  1. cina malaysia says:

    pandai bercakap bila mau saman WSJ…….???????

  2. semangat dato' haron says:

    Hapuskan daPIG. Melayu Islam harus bersatu.

  3. azmi says:

    Penulis kata…
    “LIM Kit Siang sibuk menuntut penjelasan berhubung isu derma RM2.6 bilion yang diterima oleh Barisan Nasional walaupun SPRM telah mengesahkan bahawa derma tersebut tidak diterima dari 1MDB dan ianya tidak melibatkan duit rakyat”…

    BILA MASA BARISAN NASIONAL DAPAT DUIT RM2.6BIL..?
    JANGANLA NAK PUTAR BELIT WAHAI PENULIS…(KAKCHAH)
    KALAU DUIT TU UNTUK DERMA BARISAN NASIONAL NAPA MASUK AKAUN NAJIB?…

  4. badaruddin says:

    Mykmu bloggers are real blank heads.

    Pity them trying to defend najib and rosmah.

    Just wonder what will happen them after the actors are put behind bars. Will they continue to blog?

    Kesian melayu

  5. dkds says:

    itulah DAP , kerjanya memusnahkan keutuhan umat islam di Malaysia dengan perangai yahudinya.

  6. ayam says:

    RM2.6 billion diterima oleh BN..? Apa punya keling la belit mykmu nie…

  7. badaruddin says:

    Ayam,

    Sebab itu saya kata mykmu bloggers kureng sikit grey matter. 2.6 bil goes to najib the robber, not the coalition party.

    Sedih…itu oun tak reti. Macam mana nak perang cyber.

  8. ayam says:

    Apa laa…yg rakyat faham najib kebas duit…mana2 kedai kopi pun org dok cerita najib kebas rm2.6 billion…sebab tu la sprm siasat. Apa kaitan BN dgn rm2.6 billion? Kalau nak kata UMNO dapat pun mana ada penyata akaun kata najib bagi duit? Sia2 najib bagi dedak banyak2 kt blogger mykmu nie…tak abis2 jadi pom-pom girl najib.

  9. Pemerhati says:

    ‘cina malaysia’, ‘azmi’, ‘badaruddin’ & ‘ayam’….

    tidak menghairankan kenapa kafir2 laknat yang aku senarai diatas menganggap derma RM2.6 bilion dari anak raja sebuah kerajaan Islam bernama Arab Saudi itu merupakan sesuatu yang haram atau boleh dikata mempunyai elemen rasuah mengikut anggapan & kepercayaan mereka sedangkan derma RM1.2 bilion dari negara haram bernama israel kepada DAPigs itulah yang sebetulnya harus mereka(kalau bukan kafir laknat) anggap ianya haram kerana jelas mempunyai elemen rasuah kerana israel telah dijanjikan oleh DAPigs untuk membina pengkalan tentera di PD sekiranya DAPigs dapat menawan Putrajaya sebagai balasan selepas sanggup menerima derma RM1.2 bilion itu dari israel

    banyak lagi sebenarnya balasan(sebagai ‘kemahuan’) harus DAPigs berikan kepada israel, antaranya menghapuskan undang2 syariah…buktinya lim guan eng & DAPigs menaja satu forum di P.Pinang bersama kumpulan G25(melayu2 liberal sesat gila) yang mahu menghapuskan undang2 syariah

  10. ayam says:

    Waaa…demi najib…abis semua kena kafir ler…kalau terbukti la suatu hari nanti duit tu bukan derma memang mampus la kau satu keturunan kena lahanat balik. Apandi kundi lak jgn la asyik jadi hakim “tak rasmi” mau kasi tolak hasil siasatan…selagi dok diam selagi tu la ramai org Islam kena kafir dgn pom2 girl najib.

  11. badaruddin says:

    Sdra pemerhati,

    Pertahanjanlah najib…..silakan.

    Percayalah penderma islam rakyat arab saudi……teruskan.

    Cemuhlah kami yang menentang najib….

    Kutuklah kami yang tak suka najib….

    Kafirkanlah kami yang tak percaya najib ….

    Semoga Allah mengadili kita semua

    Jika kamu berasa kamu yang betul…teruskan

    Wallahuaklam

  12. sayuti says:

    Yg kamu pun tolol jugak, kamu ada bukti kukuh ke nak fitnah najib. Cakap berdegar2 kat kedai kopi tapi habuk pun tarak> BODOH SOMBONG . Itulah asyik baca malaysiakini kaki putar alam. Cuba sekali sekala jenguk la http://www.malaysia-today.net/

  13. Pemerhati says:

    ‘cina malaysia’, ‘azmi’, ‘badaruddin’ & ‘ayam’….

    orang suka buat fitnah patut kena kutuk & kena laknat lebih2 lagi kafir laknat, hahahaha

  14. Pemerhati says:

    ‘melayu haprak’ & kafir laknat ‘terasa’ nampaknya dengan komen aku, hahahaha

  15. anoi says:

    kepala kote ko orang semua termasuk penulis ni.

  16. badaruddin says:

    Nampak sangat tiada ilmu. Itulah melayu.

    Jelas melayu tinggal pada nama

    Agamanya telah dipolitik

    Wallahuaklam

  17. ayam says:

    Sebagai org Islam nie…takde la aku sampai nak kafirkan org semata2 nak jadi pom2 girl tegar boss…cuma PAS je yg buat gitu. Jatuh balik kafir kat kita nanti naya…tapi aku rasa pom2 girl najib mana peduli…janji masyuuukkkk. Mcm la malaysia-today tak putar alam…sapa bayar dia akan putar punya mcm blog keling mykmu ni. Najib…hmmmmmm…putar2 tapi tunggu je la sampai bila….melayu takan lupa pengkhianatan ini terutama ahli2 UMNO yg benar.

  18. system baru says:

    Lepas jadi badaruddin tak payah minta simpati dap, pergi minta dap jadi hampa ini jadi gay. Aku tahu paderi2 dap semua di beli oleh israel itu, kami tahu paderi2 dari amerika lepas Malaysia ini jadi negara republik lepas itu,paderi2 Cuba gaykan orang melayu punya seperti rancang paderi2 di negara amerika Cuba mengaykan penduduk Kristin di amerika betapa jahat rancangan pederi yg di beli oleh yahudi itu. Cuba korang tengok amerika Sekarang jadi negara yahudi kasihan aku penduduk Kristin mereka di gaykan oleh yahudi tujuah mereka kurangkan populasi orang Kristin amerika dengan menberkenalkan budaya LGBT itu. Orang Islam kena sedar semua berpunca yahudi ‘agama kristin jadikan sampah oleh orang yahudi Dan aku tahu orang Kristin amerika mula sedar mereka di mainkan oleh yahudi tetapi telah terlambat untuk sedar. Di Malaysia ini orang melayu harus sedar yahudi telah menbeli pederi gay untuk perbodohkan orang melayu. Walau pun aku orang Islam aku tahu hanya kristin kopit rusia dan kristin arab masih bebas Dari pengangroh yahudi di sebab itu mereka Cuba merosakan perpaduan Islam dan Kristin di syria,mesir Dan lubnan. Kristin di barat semua telah di beli oleh orang yahudi

  19. ayam says:

    Tak payah paderi dgn yahudi pun melayu boleh jadi gay…kaki liwat…kaki kebas duit…suruh jadi pm tapi jadi penyamun. Melayu2 skrg pantang pompuan…duit dan kuasa…kopiah pun boleh terbang. Tak payah la nengok jauh2….depan mata pun dah ada. Tutup je mata dan hati dah tau kebenaran mutlak asalkan ada bau duit kat bulu hidung.

  20. azmi says:

    Apa kau merapu ni system baru..
    “Aku tahu paderi2 dap semua di beli oleh israel itu, kami tahu paderi2 dari amerika lepas Malaysia ini jadi negara republik lepas itu,paderi2 Cuba gaykan orang melayu”???
    ENTAH BERAPA KALI AKU CUBA FAHAMKAN APA MAKSUD TULISAN INI..

    “rancang paderi2 di negara amerika Cuba mengaykan penduduk Kristin di amerika betapa jahat rancangan pederi yg di beli oleh yahudi itu. Cuba korang tengok amerika Sekarang jadi negara yahudi kasihan aku penduduk Kristin mereka di gaykan oleh yahudi tujuah mereka kurangkan populasi orang Kristin amerika dengan menberkenalkan budaya LGBT itu.”????..
    PULAK DAH..APA BENDA CERITA MERAPU NI???
    KERJA PADERI ADALAH UNTUK MENG GAY KAN ORANG???

    “Orang Islam kena sedar semua berpunca yahudi ‘agama kristin jadikan sampah oleh orang yahudi Dan aku tahu orang Kristin amerika mula sedar mereka di mainkan oleh yahudi tetapi telah terlambat untuk sedar. Di Malaysia ini orang melayu harus sedar yahudi telah menbeli pederi gay untuk perbodohkan orang melayu. Walau pun aku orang Islam aku tahu hanya kristin kopit rusia dan kristin arab masih bebas Dari pengangroh yahudi di sebab itu mereka Cuba merosakan perpaduan Islam dan Kristin di syria,mesir Dan lubnan. Kristin di barat semua telah di beli oleh orang yahudi”

    PUAS AKU NK FAHAMKAN CAKAP SYSTEM BARU NI…KEJAP MARAH KRISTIAN..TAPI AKHIR AYAT KATA PULAK GINI..
    “pengaroh yahudi di sebab itu mereka Cuba merosakan perpaduan Islam dan Kristin di syria,mesir Dan lubnan. Kristin di barat semua telah di beli oleh orang yahudi”

    PENGARUH YAHUDI CUBA MEROSAKKAN PERPADUAN ISLAM DAN KRISTIAN????
    KAT MALAYSIA KAU MARAH KAT KRISTIAN..
    KAT SANA KAU MARAH YAHUDI SEBAB ROSAKKAN PERPADUAN ISLAM DENGAN KRISTIAN..
    MACAM MANA TU????

  21. ayam says:

    system baru gay

  22. system baru says:

    Dah ayam kau ingat aku suka2 sokong najib berfikir jika Malaysia jatuh ketangan anwar, ramai orang melayu akan gay kan oleh dap ada faham, agama di mainkan ada faham. Aku tak rasa heren jika pembangkang dapat tawan puterajaya iman ada kalangan gay menperbodohkan orang islam, lihat APA berlaku amerika pederi kristin dibodohkan oleh yahudi itu semata kerana wang. Sebagai orang islam aku lihat ini sebagai ancaman ada faham tak

  23. badaruddin says:

    System baru is one the mykmu bloggers themselves. That’s why we cannot understand what he is trying to articulate. Having Ahmad maslan’s IQ, blur Rahman Dahlan, parrot salleh keruak, rhetoric expert zahid, corroboration expert hisham, broom silat exponent azalina othman and many others, they have no vision, unclear mission but blind loyalty in name of money…..their menu are as follows: lies, lies and more lies.

  24. system baru says:

    Siapa kata aku marah pada kristin nampak sangat bodoh nya azmi ini baca keseluruhan tulisan aku itu, kristin barat bodohkan oleh yahudi ada faham tak cuma kristin kopit Arab Dan kristin rusia masih terselamat pengaruh yahudi ada faham tak.
    Anda tengok video bagi pederi ini kristin amerika di bodohkan oleh orang yahudi ada di ada lah paderi pertahan kristin amerika di mendedahkan pederi kristin dibadohkan oleh yahudi dia tahu pederi di amerika di beli oleh yahudi ini ada video kau tengok keseluruhan video itu di buat itu

    http://youtu.be/8KLALZLEDgo

  25. ayam says:

    system baru gay belut

  26. Pemerhati says:

    badaruddin says:
    January 20th, 2016 at 12:47 PM

    “Nampak sangat tiada ilmu. Itulah melayu.

    Jelas melayu tinggal pada nama

    Agamanya telah dipolitik

    Wallahuaklam”

    melayu tiada ilmu itu ko lah, orang ada ilmu dia sentiasa amalkan ‘tabayun’ bukan terus percaya pada fitnah jadinya ‘badaruddin’ merupakan melayu tiada ilmu…’badaruddin’ ialah melayu jenis tinggal pada nama atau boleh dikata ‘melayu haprak’ yang membiarkan agamanya dipolitikkan & digadai oleh kafir laknat…bab orang suka sebar2kan fitnah pula boleh dikata orang seperti ini tidak beragama, dia nak jadi sama taraf dengan kafir laknat yang sebar & cipta fitnah

  27. Pemerhati says:

    ayam says:
    January 20th, 2016 at 12:51 PM

    “Sebagai org Islam nie…takde la aku sampai nak kafirkan org semata2 nak jadi pom2 girl tegar boss…cuma PAS je yg buat gitu. Jatuh balik kafir kat kita nanti naya…tapi aku rasa pom2 girl najib mana peduli…janji masyuuukkkk. Mcm la malaysia-today tak putar alam…sapa bayar dia akan putar punya mcm blog keling mykmu ni. Najib…hmmmmmm…putar2 tapi tunggu je la sampai bila….melayu takan lupa pengkhianatan ini terutama ahli2 UMNO yg benar.”

    oklah, ‘ayam’ bukan kapir laknat tapi barua kapir laknat

  28. Pemerhati says:

    ayam says:
    January 20th, 2016 at 1:23 PM

    “Tak payah paderi dgn yahudi pun melayu boleh jadi gay…kaki liwat…kaki kebas duit…suruh jadi pm tapi jadi penyamun.”

    tak payah paderi dgn yahudi pun ‘ayam’ sudah boleh jadi barua kapir laknat yang mengiyakan fitnah kapir laknat kononnya PM ialah penyamun

    ayam says:
    January 20th, 2016 at 1:23 PM

    “Melayu2 skrg pantang pompuan…duit dan kuasa…kopiah pun boleh terbang. Tak payah la nengok jauh2….depan mata pun dah ada. Tutup je mata dan hati dah tau kebenaran mutlak asalkan ada bau duit kat bulu hidung.”

    iya, yang jadi masalah & betapa sialnya ‘ayam’ ini dia tak nak percaya(walaupun depan mata) ‘melayu yang sekapal dengannya’ telah main pelacur chinadoll, telah didapati bersalah kerana meliwat orang & telah melakukan pelbagai lagi kesalahan…’ayam’ mesti terbau duit sampai kat bulu duburnya sebab itu dia tak nak percaya tapi ‘melayu yang tidak sekapal dengannya’ walaupun pihak berkuasa kata tidak melakukan kesalahan dia sudah jatuhkan hukum bersalah

  29. ayam says:

    Laa..kau cerita pasal si nuar ke? Aku mmg dah lama akui mamat barua tu main amoi…meliwat..siap ada video klip gi. Itu la salah satu daripada contoh melayu2 yg pantang pompuan…duit dan kuasa. Skrg aku pulak terasa betapa sialnya melayu mcm kau yg semata2 jadi BN…Barua Najib…sanggup butakan hati dan mata krisis melayu yg dipimpin org yg disyaki penyamun…yg memperalatkan sentimen melayu demi memanjangkan talian hayat…yg berjanji beribu2 tapi tipu…selagi berdolak-dalik dlm isu rm2.6 billion nie selagi itu la najib dipandang hina…maka sama2 la kita bersihkan imej UMNO dgn menggesa siasatan yg sampai berjanggut lama diselesaikan secepat mungkin.

  30. Pemerhati says:

    ayam says:
    January 20th, 2016 at 3:47 PM

    “Laa..kau cerita pasal si nuar ke? Aku mmg dah lama akui mamat barua tu main amoi…meliwat..siap ada video klip gi. Itu la salah satu daripada contoh melayu2 yg pantang pompuan…duit dan kuasa. Skrg aku pulak terasa betapa sialnya melayu mcm kau yg semata2 jadi BN…Barua Najib…sanggup butakan hati dan mata krisis melayu yg dipimpin org yg disyaki penyamun…yg memperalatkan sentimen melayu demi memanjangkan talian hayat…yg berjanji beribu2 tapi tipu…selagi berdolak-dalik dlm isu rm2.6 billion nie selagi itu la najib dipandang hina…maka sama2 la kita bersihkan imej UMNO dgn menggesa siasatan yg sampai berjanggut lama diselesaikan secepat mungkin.”

    ‘ayam’ memang le terasa sial pada aku sebab aku sudah buktikan ‘ayam’ sebenarnya yang sial, hahahaha

    sebab mamat itu sekarang ini sudah masuk jail maka ‘ayam’ terpaksa buat2 kata dia akui apa mamat itu telah lakukan…cuba kalau sehingga kini mamat itu terlepas kena hukuman penjara sebab dia lari tinggal di israel sebagai political asylum, pasti apa sahaja tuduhan/dakyah/putar-belit/propaganda(menerusi media luar negara & media pembangkang dalam negara) mamat itu kepada Najib & kerajaan akan ‘ayam’ baca & anggap sebagai kitab yang wajib kena percaya…hahahahaha

    apa kebendanya pulak PM berdolak-dalik fasal derma 2.6 bilion itu, kalau berdolak-dalik kertas siasatan SPRM tidak akan berada pada tangan AG sekarang ini…UMNO dalam krisis? berhentilah berhalusinasikan kemahuan tidak menjadi kenyataan si tua musibat & penjilat2 buahnya yang tidak seberapa itu

    sudah la ‘ayam’ sial oi, nanti PM bertambah bersih pun ko akan tetap pandang kotor…ekor ko bergelumang dengan tahi itu aku tak kata kotor sebab ianya fitrah(ayam mana tahu cebuk) tapi hati ko tetap kotor pandang kotor walaupun Najib bertambah bersih…fasal penyamun itu, bapak ko lah penyamun!

  31. ayam says:

    Alaa…kalau aku bagi dedak kau sanggup jugak jilat bersih…

  32. Pemerhati says:

    saya ini manusia tak makan dedak seperti kamu suka makan dedak ‘ayam’ oi
    berhentilah buat komen tiga suku ‘ayam’ oi
    sekali lagi ingin saya beritahu….
    ekor ‘ayam’ bergelumang tahi adalah fitrah
    makanan ruji ‘ayam’ adalah dedak juga merupakan fitrah
    adapun ‘ayam’ pandai berinternet/bermedia sosial itu pula merupakan ‘ayam teristimewa’
    ‘ayam teristimewa’ ini manusia rasa kesian nak sembelih
    bersyukurlah ‘ayam’ kerana tiada manusia mahu menyembelih kamu
    berbanggalah ‘ayam’ kerana kamu satu2nya ayam pandai berinternet/bermedia sosial
    berbangga juga mak bapak kamu yang merupakan manusia kerana melahirkan ayam seperti kamu, tahniah!

  33. ayam says:

    maksud aku bagi duit la…kepala kote betul…oh ya…thanks anoi sebab ajar aku mencarut…berguna sungguh dlm blog mykmu ni.

  34. Pemerhati says:

    satu sen pun saya tak terima duit dari PM, tak cukup fitnah PM sampai saya pun ‘ayam’ fitnah…tak pernah saya tengok ‘ayam’ begitu sial seperti kamu!

Leave a Reply

Threesome