Menu Utama

Petrol Mencapai Tahap Terendah Sejak 2008, Harga Barang? Pembangkang, Mana Pembangkang?

Rafizi-Ramli-Bodoh-20-Sen-Minyak

PERTANA sekali, penulis nak ucap tahun baru kepada semua.  Syukur kepada Allah swt sebab buat pertama kali sejak beberapa tahun yang lepas, malam tadi penulis tak perlu berkampung di Dataran Merdeka memerhati kebodohan pembangkang mendesak harga minyak turun (dengan kepercayaan, harga barang yang lain turut akan turun).

Minyak memang dah makin turun, malah ramai tak sedar bahawa kadar RM 1.85/liter bagi petrol RON95 yang diumumkan malam tadi adalah menghampiri paras terendah sejak tahun 2008 (RM 1.80/liter), diesel pula dah melepas paras paling rendah sejak tahun yang sama.

7 tahun lebih dah tu kita cakap ni, banyak benda dah berbeza (harga) tapi minyak makin murah.  Bagaimana pulak harga barang seara keseluruhannya?

Ada turun ada naik, malah penulis terkejut semalam bila dimaklumkan bahawa ada pasaraya dah jual kasut sekolah serendah RM 3.50 – di Giant!!  Zaman Tun Mahathir pun tak wujud kasut serendah ini. Tapi kata pembangkang semua benda naik, bodoh betul mereka ni.

Sekalipun ada GST, kita pun tahu realitinya bukan semua benda kena GST, nak sebut disini bahawa semua barang keperluan takde GST – malah kerajaan kawal pulak harga sebahagian besar darinya (barang keperluan).

Ooii, cukup baik dah tu, negara sebelah (Singapore), dapat macam ni?  Boleh mimpilah, semua benda pun kena GST.

Jadi jelas kat sini pembangkang pembohong.  Minyak murah semua murah ni terbukti satu pembohongan, GST kasi naik semua harga barang pun satu pembohngan dan kita bernasib baik tidak termasuk dalam perangkapnya.

Kerajaan BN hari ini mungkin ada salah sana sini, tapi bohong rakyat bukan salah satu darinya.  Apa pun keputusan yang dibuat setelah mengambil kira keseluruhan rakyat, bukan rakyat di Selangor, Kuala Lumpur dan Negeri Sembilan saja, Malaysia ni ada 13 negeri dan 3 Wilayah Persekutuan yang kerajaan perlu diambil kira.

Lepas ini jangan percaya cakap pembangkang lagi, mereka bergantung kepada pembohongan untuk selamatkan diri.  Yang sedapnya, dia yang kuat bohong, Datuk Seri Najib pulak yang dituduhnya pembohong.

Sebab itu moral seorang Perdana Menteri penting, ada skandal seks (dengan jantan pulak tu), janganlah dipilih.



(Next News) »



12 Komen to Petrol Mencapai Tahap Terendah Sejak 2008, Harga Barang? Pembangkang, Mana Pembangkang?

  1. azmi says:

    ALHAMDULLILLAH SEJAK KEBELAKANGAN INI SEMUA BARANG DAN MULA TURUN HARGA…
    Dulu roti canai RM1.50 sekeping sekarang dan Rm1.00 je sekeping..
    Semalam aku singgah kat medan selera makan nasi, ikan tongkol masak singgang sekeping, sesudu togeh dengan air teh o ais baru RM7.00..dulu RM10.00…
    HE HE HE…

  2. mata-mata says:

    Alhamdullilah… Dengan pengurangan harga petrol 10 sen dah menyebabkan harga roti canai turun sebanyak 50 sen sekeping begitu juga nasi + ikan tongkol masak singgang sekeping + sesudu togeh + air teh o ais dah turun mendadak RM3.00.

    Terima kasih PM Najib dan kerajaan BN…

  3. dindally says:

    Ruginya Malaysia ni dapat pembangkang dan penyokongnya yang tak ada kualiti dan bo-doh serta ba-ngang. Patutlah korang kalah memanjang dlam pilihan raya.Ekekeke

  4. mata-mata says:

    Pembangang mana pernah mengaku mereka bo-doh dan ba-ngang. Cuma tanya azmi, dia mengaku tak??

    kah kah kah kah kah kah kah

  5. Jack says:

    Tahi kalau dibasuh macamana sekalipun tetap lah tahi juga. Begitu juga pembangkang. Kita turunkan harga sekalipun mereka tetap akan bangkang juga.

  6. syaa says:

    harga minyak jatuh jadinya harga barang satu dunia pun jatuh murahlah yer.tapi nape pulak negara arab tak turunkan harga barang2 keperluan?malahan negara arab hapuskan subsidi minyak pulak?

  7. sayang negara says:

    Bukan turunkan harga…sebab harga minyak memang dah jatuh pun x ada usaha perlu dibuat . byk org cuba ambil kredit. Tarif elektrik dll yang berkaitan dgn minyak patut diturunkan. Contohi singapura yg telah turunkan kadar tarif elektrik dinegaranya.

  8. jagungmentah says:

    ko buat la petrol 1sen/liter ke free ke..jgn harap puak pembangkang nk kata ko betul..sbb tujuan utama dia nk jatuhkan kerajaan sedia ada dan mengambil alih pemerintahan..yg melakukan sabotaj ko bnyak juga..

    cth…bila ko bg pendapat kpd seseorang dan dia reject.. ko kena pikir2 balik yg dia reject tu pendapat ko ke diri ko..dlm apa2 bidang business ke politik ke, kalo org tu dh tak suka ko apa2 yg keluar dr ko mcm mana baik pon dia akan kata busuk…tu lah sikap tak kira lah pembangkang ke pemerintah ke di malaysia ni..tak caya cuba ko jual sesuatu dgn harga sgt2 murah kpd org yg benci ko…lets see apa dia kata..

  9. anak selangor says:

    PERTANA…..
    PERTANA…..

  10. anak selangor says:

    Ayam goreng dedak seketul….dekat melaka RM 0.50…..
    Syukur dpt makan dedak murah……

  11. anoi says:

    Poe makan berak ko sendiri bro.

  12. […] Sumber: http://www.mykmu.net/2016/01/petrol-mencapai-taraf-terendah-sejak-2008-harga-barang-pembangkang-mana… […]

Leave a Reply

Threesome