Menu Utama

Pakatan Harap: Tak Banyak Beza, Calon PM Masih Peliwat

Persidangan_Pakatan_Harapan_1

HANYA orang bodoh saja memandang penubuhan Pakatan Harap hari ini ada beza dengan Pakatan Rakyat yang dulu.  Selain nama tukar sikit dan kemasukan parti serpihan PAS, PAN, tidak ada apa yang berbeza dengan dulu. Azizah masih disitu, Lim anak beranak masih disitu, Mat Sabu masih disitu dan paling utama, pesalah liwat yang sudah disabitkan kesalahan oleh Mahkamah, masih calon PM.

Macam dah takde orang lain.

Gerak kerja pun penulis yakin masih sama, adu domba, rasis dan tanam politik kebencian.  Ini tak akan berubah, pakat apa pun lah. Cakap pasal calon PM tu, eloklah PAS tidak bersama sebab dulu Mahkamah tak sabit lagi, sekarang mahkamah dah sabit dah, apalah rupanya nanti menyokong orang rosak moral jadi Perdana Menteri.

BN mungkin bukan parti yang sempurna, tapi kita tak tawar peliwat jadi Perdana Menteri.  Banyak beza tu, sebab ia serupa menjenayahkan negara saja letak orang macam ini di tampuk kuasa.  Belum ada negara yang buat, kita pulak jangan jadi yang pertama.

Cuma yang kita masih kabur lagi ni sama ada dalam pilihanraya nanti adakah Pakatan Harap ini akan jadi entiti yang sah dan bertanding satu sama satu dengan BN atau macam mana?  Kalau jadi, baguslah, kita lipat semua sekali sama, kalau tak jadi, pun sama bagus, maksudnya memang betul lah ini semua hanya sandiwara saja.

Penulis difahamkan, perjanjian/pelancaran Pakatan baru ini dibuat sekarang (umum dah beberapa bulan sebelum), untuk menyediakan puak-puak kera ini dengan pilihanraya negeri Sarawak yang tak berapa lama lagi.  Amat penting untuk semua sekali, terutama DAP, menjenamakan semula Pakatan Rakyat sebelum pilihanraya negeri berlangsung.

Tapi bagaimana PAS di Selangor selepas ini?  Itu persoalan yang masih jadi tandatanya.

Logiknya selepas perjanjian ini ditandatangan, PAS sudah jadi musuh sebab sudah ada PAN sebagai ganti, dan apakah gunanya perjanjian kalau masih bekerjasama dengan musuh?  Ini satu lagi perkembangan menarik, nak menilai sejauh mana puak ini ada kredebiliti sebagai sebuah entiti.  Sekarang pun dah berebut kerusi ahli majlis, bai 8 nak lebih pulak.

Penulis bagaimanapun melihat, perjanjian ini hanya akan memudahkan UMNO.  Persaingan 3 penjuru hampir pasti berlaku, terutama di kawasan Melayu dalam PRU14 nanti.  Dalam PRU13, di sebalik dakwaan berpakat, PAS dan PKR bertanding sesama sendiri di 5 kerusi DUN dan 1 kerusi Parlimen, hasilnya, mereka kalah di semua kerusi-kerusi tersebut dan BN/UMNO menang, bukan sebab apa pun tapi sebab mereka pecah sesama sendiri.

Akan datang, lebih dari ini baguslah, jadi terima kasih sebab mudahkan kerja.






5 Komen to Pakatan Harap: Tak Banyak Beza, Calon PM Masih Peliwat

  1. Pemerhati says:

    apek tua tak potong lancau lim kit siang kata si razali yang dedahkan tentang kesanggupan DAPigs membenarkan israel membuat pengkalan tentera di PD harus dimasukkan ke dalam hospital mental…sebenarnya lim kit siang yang sepatutnya dimasukkan ke dalam hospital mental sebab orang yang sepatutnya disaman(kononnya buat fitnah kata DAP benar israel buat pengkalan tentera) ialah si razali bukan dr zuhdi dari PAS(sehingga kini masih belum disaman)

    pasti lim kit siang & DAPigs takut2 nak saman dr zuhdi sebab tak sanggup dengar mahkamah kata “adalah gila lim kit siang & DAPigs nak saman Dr Zuhdi sedangkan yang patut disaman ialah si razali”…kesimpulan yang boleh dibuat, lim kit siang & DAPigs sememangnya gila…kerana gila maka ‘si peliwat’ harus dipilih lagi untuk menjadi PM…kalau bukan gila pasti disebabkan peranan si peliwat(ada hubungan baik dengan ‘pemimpin zionist’) telah menyebabkan DAP mendapat derma(dana) USD300 juta dari israel…lim kit siang & DAPigs harus terus sokong & pilih si peliwat untuk menjadi PM kerana mahu membalas budi si peliwat kerana peranannya itu…kiranya budi belum lagi dapat dibalas oleh DAPigs kerana si peliwat masih belum dapat menjadi PM jadinya kenalah terus sokong & pilih si peliwat untuk menjadi PM

  2. Pemerhati says:

    tidak menghairankan kenapa PH boleh membuang konsep ‘bersetuju untuk tidak bersetuju’ kerana PANtat yang berada dalam PH merupakan sebuah parti yang tidak mempunyai maruah untuk menjadi pembela apatah lagi menjaga kesucian agama Islam…PANtat tidak mungkin dapat menjadi pembela apatah lagi menjaga kesucian agama Islam kerana sepertimana ramai orang tahu PANtat merupakan sebuah parti ciptaan & tajaan DAP

    bila ditaja oleh orang lain seperti KAFA ditaja oleh Dr Vida, mana mungkin PANtat nak merugikan diri sendiri dengan sengaja melanggar syarat2 yang diberikan…bagaimana dengan PKR? tidak usahlah kita sebagai umat Islam nak berharap sangat kononnya PKR boleh menjadi pembela & menjaga kesucian agama Islam jika anak-beranak yang memegang jawatan tertinggi dalam PKR semuanya merupakan golongan melayu liberal

    ingat lagi tak nurul izzah sokong & kata orang Islam yang mahu murtad tidak boleh dikenakan tindakan undang2 & harus diberi kebebasan yang sama seperti orang bukan Islam untuk menukar agama mereka?

    percayalah cakap aku, nantinya terjadi apa2 hal melibatkan sensitiviti umat Islam yang berlatar-belakangkan usaha atau hasutan DAP, PANtat akan berdiam diri ataupun senada dengan DAP menghentam pula pihak yang melaporkan kejadian2 melibatkan sensitiviti umat Islam itu sebagai rasis, kolot, tertutup minda & sebagainya

    apalah sangat ada pada PANtat, dah namanya PANtat mana ada maruah…sekeping PANtat hanya untuk DAP & PKR buat cucuk sahaja

  3. Pemerhati says:

    presiden PANtat yang sanggup duduk semeja makan babi bersama si kafir guan eng boleh dikata orang Islam yang mempunyai maruah ke? itu baru sanggup makan babi bersama orang kafir, entah apa lagi presiden PANtat & PANtat itu sendiri sanggup lakukan dengan orang kafir

  4. system baru says:

    Bagi pendapat aku bila pakatan haramjadah berkuasa nanti dia orangkan cadangankan satu bina pangkalan amerika di Malaysia INI dengan bawah masuk orang yahudi terutama tentera isreal menyamar sebagai tentera Amerika, isreal akan bina tempat agen perisikan mossad dia di Asian tengara, yahudi tak akan meletak peralatan pertahanan di Malaysia INI tapi mereka akan meletakan pakalan ajen rahsia mossad dibawah tentera amerika itu ITU rancangan dia orang. Mereka tahu mereka Cuba mecetuskan perang Malaysia dengan china itu. Alamat pertanda buruk jika pakalan amerika dibawah kawalan isreal itu bina dimalaysia. INI pendapat aku lah sekarang China Dan amerika sedang berperang ekonomi. Nasihat aku pada najib berhati2 main amerika di sokong pelobi yahudi Dan negara china disokong rusia ini masing2 jatuhkan ekonomi Antara satu sama lain yg akan jadi mangsa negara kita ini

  5. Pemerhati says:

    aku pernah bercakap(termasuk bertanya) dengan orang cina singapore sama ada dia rasa bangga atau tidak pemerintah singapore membina naval base di kawasan changi itu untuk kegunaan tentera amerika…dia kata dia bangga, katanya lagi singapore secara tidak langsung mendapat jaminan keselamatan dijaga dengan baik oleh amerika

    aku pun kata pada dia, jika berlaku peperangan dengan china sebiji sahaja ICBM yang china ‘kirimkan’ kepada singapore sudah boleh membuat kemusnahan yang besar kepada singapore kerana singapore merupakan ‘sebuah pulau’ sahaja…mana2 anggota tentera & kapal2 perang amerika yang terselamat itu pasti akan berpindah ke negara lain atau balik ke negara mereka

    jaminan apa amerika telah berikan kepada pemerintah singapore untuk membangunkan semula singapore selepas hancur dibom dengan ICBM dari china?

    matanya agak terkebil, tiada jawapan dari orang cina singapore itu!

    aku tanya dia lagi bahawa aku tidak percaya pemerintah singapore tidak diberi apa2 jaminan oleh amerika…dia tetap tidak mempunyai jawapan & sememangnya pemerintah singapore tidak pernah memberitahu(menerusi media) kepada rakyat mereka ada atau tidak ada jaminan itu

    susah sangat ke china nak ‘kirim’ ICBM ke singapore selepas mereka merasakan bentuk ancaman itu harus dihapuskan apabila mereka mendapat tahu amerika sedang bersiap-sedia secara besar-besaran dengan kapal2 perang mereka di singapore untuk melancarkan serangan terhadap china? belum sempat pun kapal perang amerika nak startkan ejin sudah boleh kena bom!

Leave a Reply

Threesome