Menu Utama

“Innamal mu’minuna ikhwah”: Syaitan Sahaja Yang Terasa Kepanasan

Najib Lawat Hadi 2Meneliti komentar dan reaksi segelintir orang Melayu yang beragama Islam di laman-laman media sosial berkenaan dengan gambar yang memaparkan lawatan Perdana Menteri Najib Razak ke atas Hadi Awang jelas tidak mencerminkan sahsiah atau watak muslimin wal mukminat.

Allah Ta’ala berfirman:

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ
“Sesungguhnya kaum mukminin itu adalah bersaudara.” (QS. Al-Hujurat: 10)

Dari Abu Hurairah radhiallahu anhu dia berkata: Rasulullah shallallahu alaihi wasallam bersabda:

حَقُّ الْمُسْلِمِ عَلَى المسلمِ خَمْسٌ: رَدُّ السَّلامِ، وَعِيادَةُ الْمَرِيْضِ، وَاتِّباعُ الْجَنائِزِ، وَإِجابَةُ الدَّعْوَةِ، وَتَشْمِيْتُ الْعاطِسِ
“Hak seorang muslim atas muslim lainnya ada lima: Menjawab salam, menjenguk yang sakit, menghantar jenazah, memenuhi undangan, dan mendoakan yang bersin.”

(HR. Al-Bukhari no. 1240 dan Muslim no. 2162)

Jelas apa yang dilakukan oleh Perdana Menteri selaras dengan tuntutan Islam. Apa yang mendukacitakan, wujud segelintir orang Islam sendiri yang berhasad dengki serta bersangka buruk ke atas yang lawatan berkenaan.

Ketepikan seketika fahaman politik, atau apa jua perbezaan pendapat sedang satu pihak sedang mengharungi dugaan hidup.

Seperti yang pernah dilafazkan pada Perhimpunan Agong UMNO yang lalu, Perdana Menteri Najib Razak sekali lagi konsisten dengan dasarnya untuk membuka ruang silaturahim kepada semua pihak.

Kala dua orang muslim yang dikenali wujud perbezaan pendapat diantara mereka, tiba-tiba menghulur salam serta menyambut salam bagi membina ukhwah dan silaturahmi, maka jangan hairan jika syaitan merajai emosi nirrajim dengan darjah kepanasan yang mungkin lebih tinggi Fahrenheit nya dari gunung berapi.

Semoga anda bukan tergolong di dalam golongan yang turut terbakar kepanasan ketika melihat foto berkenaan.

Amin.






6 Komen to “Innamal mu’minuna ikhwah”: Syaitan Sahaja Yang Terasa Kepanasan

  1. daud says:

    Innamal `aamaalu binniyat…
    Siapo yg makan lado dio yg teraso podehnyo…
    Patut dah dari mulo…
    Hampeh tk boleh blah.. 🙂
    Kalau hati dah tawar, mangko mangko buek lah apo pun…
    Manihnyo tiado lai…
    Selamek jalan romeo…eh UMNO (naungan Najib)

  2. sireh ke gagang says:

    Daud baru lepas hisap gam ke ?

  3. syaa says:

    akhir zaman manusia makin rosak hatinya.tapi tak sedar.dunia nak kiamat dia sebuk berpolitik memanjang.

  4. jebon says:

    Bagus kunjungan Najib ni.
    Satu usaha murni di sisi Islam.

    Namun rakyat tidak akan menutup mata dan telinga menanti penjelasan teguh beserta bukti2 sahih dan berekod ttg isu 2.6b yg masuk ke akaunnya.

    Jangan fikir, gambar semurni ini boleh menutup bangkai 1MDB dan isu 2.6b.

    Rakyat bukan bodoh.

    Undur Najib.

  5. arul kekanda says:

    lapangkan minda ko tu jebon..renti kan makan tahik BABI yg di tabur DAPigs…belajar jadi org cerdik…jgn la banyak sgt makan tahik babi sampai ko jadi jebon bengap….suka sgt ke ko makan tahik babi Tony Puaka DAPigs tuh..??

  6. Bensa says:

    Kesian babi.. nama dia jugak yang korang sebut – tiada kaitan langsung

Leave a Reply

Threesome