Menu Utama

Demo Gagal, Pakatan Pembangkang Diketuai DAP Takde Alasan Tolak TPPA

20160123062007

KALAU jumlah kehadiran demostrasi membantah perlaksanaan TPPA di padang Merbok sebentar tadi berjaya mengumpul 3.5 juta orang, bukan 3,500 orang (sumber pembangkang tu), maka tak sempat subuh esok pembangkang akan kata “lihat, kehadiran yang ramai bukti rakyat tolak TPPA dan kerajaan perlu tolak TPPA”.

Tapi sebab jumlah yang datang BUKAN 3.5 juta orang tapi HANYA  3,500 orang, maka selamatlah untuk dikatakan disini bahawa rakyat Malaysia tidak menolak TPPA dan dengan itu pembangkang juga tidak ada alasan untuk tolak TPPA – kalau benar demonstrasi cara rakyat menunjukkan bantahan ke atas apa-apa keputusan kerajaan (selain pilihanraya).

Maka pihak pembangkang perlu mengundi menyokong TPPA bila usul itu dibentang untuk diluluskan dalam persidangan Parlimen minggu depan sebab usaha nak kata rakyat negara ini tolak TPPA, sudah gagal.

Tak ada alasan lagi dah. 3,500 saja wei, ini bukan demonstrasi tapi “demo penat berdiri” – kata orang Kelantan.  Kalau tidak, buat apa diteruskan bantahan ke atas TPPA ini lagi bila rakyat Malaysia sudah terbukti tidak menolaknya.  Takat 3,500 tu apa perbandingan dengan 30 juta orang?  Pengundi saja dah 13 juta.

Penulis yang berada di lokasi sejak pagi, melihat jumlah orang yang membeli belah dalam Sogo, lebih ramai dari yang berada di luar Sogo, berdemo. Apatah lagi menjelang pukul 3, bila kaki demo (terutama yang perempuan) mula bergerak masuk ke Sogo sebab demo takde sambutan, maka bertambah meriahlah orang yang di dalam, senyum siapa yang punyai Sogo.

Dalam masa yang sama, penulis minta pihak yang berkenaan siasat sumber kewangan parti-parti pembangkang ni. Sebab banyak duit nampaknya tu, sewa bas, makan minum, tempah baju ikut tema,  duit poket nak bawak orang turun berdemo dan sebagainya ni bukan murah nilainya sekalipun hanya 3,500 yang datang.

Kata ekonomi negara nazak sangat tapi ada pulak dana nak tempah baju apa bagai.






7 Komen to Demo Gagal, Pakatan Pembangkang Diketuai DAP Takde Alasan Tolak TPPA

  1. ayam says:

    TPPA akan menyebabkan melayu rugi dan cina untung sbb pandai rasuah dan byk wang serta amoi2 yg sanggup offer ehem ehem….melayu takan terdaya bersaing dlm mana2 cabang peluang yg ada dlm jangka panjang. Dari dulu sampai skrg melayu asyik menadah kepada kerajaan….sampai bila pun tak tau la…brim la brom la. Yg dtg demo tu bukan tau apa pun…dtg sebab pemimpin2 politik cari makan yg suruh…apa yg nak diharapkan sgt. Pemimipin diorang pun bodo2 belaka…mana ada baca 6000 mukasurat dokumen TPPA tu…ilmu kafir dan tak isle kitab tu. Fabrik masyarakat Malaysia pun bukan serupa mcm negara2 yg join…berbilang kaum….significant disparity economically and socially…fragile mcm telor la..sekali jatuh abis terburai.

  2. Anak_Nogori says:

    Sbb melayu tak ada subsidi dari kerajaan mula la bising..minyak naik sepuluh sen bising, turun sepuluh sen tak bising, jadi setan bisu.

    Melayu itu takut ini takut, cina cabaran tu satu peluang buat mereka..melayu tak dibantu..mcm org buta tanpa tongkat..dibantu…dia lawan tokey..mana nak berkat.

  3. ayam says:

    subsidi tu biasa la…semua negara ada subsidi cuma diberi tanpa mengira kaum. malaysia ni lain…penerima subsidi melayu…sepanjang masa bertongkat…lepas tu amik tongkat pukul org. melayu bukan bangsa penakut tapi politik melayu sudah kasi doktrin dlm kepala setiap anak melayu 2-3 generasi yg kalau tak percaya pemimpin…bodo mcm mana pun kena ikut…bukan reti2 nak tukar yg bodo kepada yg pandai. sampai pemimpin lulus srp pun org melayu sanggup ikut. Tokey2 cina pun apalagi kasi amoi…kasi angpau…pastu suruh pemimpin melayu bodo2 nie pegi bagitau pengikut dia yg semua ok…balak2 tu ada…tak hilang…duit2 tu ada..pasir2 tu ada..lubang sana sini tu cuma sikit je. Takan kita tak perasan kut yg rata2 org nak join politik nie sebab nak cari makan.

  4. Anak_Nogori says:

    http://www.sinarharian.com.my/mobile/karya/pendapat/agus-salahkah-saya-menyokong-tpp-1.474773

    Agus tanya..salah kah saya sokong tppa?

  5. ayam says:

    Takde salah pun…dan sapa2 tanak sokong pun sama jugak.

  6. system baru says:

    Perjanjian bebas asean dan chian tak pun merugikan kita ini. Malah yg dapat untung anwar juga china doll export meluaskan ke negara asean he.he.he. kita dapat beli barang2 murah dari china. Sebab itu amerika cuba buat perjanjian sama dengan kita ini

  7. ayam says:

    kalau berdasarkan kajian kau gay aku sokong join tppa demi mengurangkan penduduk amerika…dan kita kena jadi pengeksport ubat aids terbesar dlm tppa.

Leave a Reply

Threesome