Menu Utama

Demi Jawatan Mukhriz Perkudakan Nama Istana Kedah?

Jemaah Pemangku Sultan Kedah tidak pernah menzahirkan apa-apa pandangan politik terhadap mana-mana pihak dalam krisis pertukaran Menteri Besar Kedah.

Menurut sumber yang rapat dengan Istana, Tengku Temenggung dan dua lagi kerabat yang menganggotai jemaah terbabit tidak pernah tersinggung atau murka dengan kenyataan-kenyataan politik mana-mana pihak termasuk sidang akhbar 14 Ketua UMNO Bahagian di Kedah.

Mengulas kenyataan Menteri Besar Kedah bahawa Istana tersinggung dengan perbuatan sidang akhbar 14 Ketua UMNO bahagian minggu lalu, sumber tersebut mengulas,

“Seperti mana dalam kenyataan sebelum ini, Jemaah tidak masuk campur dalam politik dan hanya akan membuat keputusan berdadsarkan Undang-undang Tubuh Negeri Kedah.”

“Tidak timbul soal tersinggung kerana ia adalah keputusan politik yang tidak membabitkan isu Kesultanan, agama Islam atau kepentingan Melayu.”

“Saya tidak boleh bercakap bagi pihak Jemaah tetapi secara peribadi saya kecewa dengan cubaan membabitkan Istana dalam kemelut ini.”

“Tidak benar Istana ada menzahirkan hasrat supaya ADUN-ADUN BN dan Ketua UMNO Bahagian memohon ampun kepada Istana. Ia tidak berbangkit langsung.”

Sebelum ini Polis Kedah ada memberi ama­ran agar tiada pihak mengheret pihak istana dalam kemelut politik yang sedang melanda negeri ini.

Ketua Polis negeri, Datuk Zamri Yahya berkata, perbuatan menyebarkan berita mengenai keengganan pihak istana berjumpa dengan mana-mana ahli politik Kedah wajar dihentikan.

“Elok dihentikan penyebaran segala berita yang melibatkan pihak istana kerana kemelut politik ini masih di peringkat penyelesaian.-MYKMU.NET






18 Komen to Demi Jawatan Mukhriz Perkudakan Nama Istana Kedah?

  1. dkds says:

    Memang poyo sungguh mukhriz

  2. Omega says:

    Boboi ni tak berapa cerdik dan percaya sangat dengan pegawai kiri kanan dia.

  3. Anak_Nogori says:

    Mukris patut meminta maaf dgn jemaah pemangku sultan kedah..memandai je dia.

  4. bugis says:

    tak penat ke admin asyik spin, asyik temberang…

    pihak istana tak ada masa nak layan titik bengik apa yang diucapkan oleh MB kecuali ini semua rekaan pemakan dedak.

    sumber rapat, sumber dalaman hanyalah rekaan pemakan dedak.

  5. malaysiakini says:

    sudah la mukriz.. Sayang islam,umno, dan kedah..
    Tutun la secara terhormat terimala cakp ramai
    org lain pun bole buat kerja tu

  6. semangat dato' haron says:

    Poyo je anak mamak kutty ni

  7. mukhriz bersandiwara says:

    mukhriz terdesak.. mukhriz bersandiwara sebagai good guy.. bila mana mukhriz expect kumpulan yang mendesaknya meletakkan jawatan dan hilang kepercayaan kepadanya sebagai menteri besar kedah supaya menjadi bad guy.. good guy bad guy ni selalunya digunakan oleh businessman untuk memikat hati pelanggan dan meluaskan pasaran seterusnya menjana keuntungan kepada perniagaannya berlipat kali ganda.. so kita boleh faham macam mana langkah catur yang hendak digunakan oleh seorang businessman ni.. lihat saja macam mana mahathir mengatur buah caturnya.. ada saja yang tak kena dilakukan oleh orang lain macamlah apa yang dia sendiri buat tu elok sangat entah. sinetron indonesia ada 100 episod sampai 1000 episod pun ada.. untung kan pelakon sinetron sign contract dapat berbilion rupiah untuk satu sinetron.. kita layan apa pulak plot cerita politik tanah air malaysia ni.. siapa nak jadi protoganis? siapa nak jadi antagonis?? siapa nak jadi watak utama hari-hari wartawan interview untuk buat tajuk berita sensasi.. siapa nak jadi si kitol yang macam lalang membelot ikut mana yang menguntungkannya. politik oh politik. walau bersilih ganti muka pemimpin, perebutan kuasa memang menjadi lumrah yang tidak dapat dielakkan.. kuasa menentukan apa keputusan yang bakal dilakukan sama ada ke jalan baik ataupun lembah yang hina.

  8. system baru says:

    Aku tengok tentera cyber pembangkang dan golongan fanatik tun m dah lemah he.he.he
    Terutama abuya,azmi,ayam
    Mereka semua telah aku bungkuskan ke dalam tong sampah

  9. mukhriz bersandiwara says:

    Ketua Polis negeri, Datuk Zamri Yahya berkata, perbuatan menyebarkan berita mengenai keengganan pihak istana berjumpa dengan mana-mana ahli politik Kedah wajar dihentikan.

    “Elok dihentikan penyebaran segala berita yang melibatkan pihak istana kerana kemelut politik ini masih di peringkat penyelesaian.

    Masya Allah, Datuk Seri Mukhriz bin Tun Mahathir memberi kenyataan bahawa Sultan Kedah, Jemaah Pemangku Sultan Kedah, dan segala pihak istana negeri Kedah murka.. Perlu difahami bahawa sebenarnya pihak istana tertakluk kepada Undang-undang Tubuh Negeri Kedah. Memandangkan Mukhriz masih lagi enggan meletakkan jawatan kerana menjaja ke hulu ke hilir bahawa Mukhriz masih lagi mendapat sokongan rakyat.. Entah Mukhriz ada buat soal selidik ke ataupun think tank ada ambil sample beribu orang di negeri Kedah secara rawak?? Haha Mukhriz jaja nama rakyat.. Yang sebetulnya Mukhriz perlu kata masih mendapat sokongan kroni.. Kroni-kroni yang dapat share, yang ada kepentingan projek, tender, duit atas angin, dan segala manfaat lah. Ye idok.. ADUN Kedah dah hilang kepercayaan terhadapnya, menghitung hari saja Mukhriz memegang jawatan Menteri Besar Kedah sebelum diganti dengan ADUN Kedah yang lain. Don’t worry jadi ADUN Kedah biasa pun ok, janganlah kejar sangat jawatan MB tu.. siapa tahu esok-esok boleh merasa jadi senator dan jadi timbalan menteri atau menteri kabinet.. walau Najib tersinggung sekalipun dengan kata-kata, perbuatan, dakwaan, tuduhan, kutukan yang dilakukan oleh Mahathir, dalam politik ni musuh boleh jadi kawan, kawan pulak boleh jadi musuh.. Sandiwara kan.. Pesanan kepada pentaksub UMNO mahupun pentaksub parti politik lain yang ada di Malaysia termasuklah parti komponen BN dan parti pembangkang, jangan terlebih taksub.. KEMEWAHAN DAN KEGHAIRAHAN tu dua benda yang ditegah oleh Khutbah Pertama Buddha.. Sila belek Khutbah Pertama Buddha sebagai pengajaran walaupun anda tidak identify diri anda sebagai penganut agama Buddha dalam dokumen rasmi.. jangan pulak kata eh ni pluralisme ke.. sebaiknya kita belajar budaya dan perbezaan orang lain supaya kita tidak bersangka buruk dengan orang lain. ada hikmah di setiap perkara yang berlaku..

  10. mukhriz bersandiwara says:

    @system baru

    Aku tengok tentera cyber pembangkang dan golongan fanatik tun m dah lemah he.he.he
    Terutama abuya,azmi,ayam
    Mereka semua telah aku bungkuskan ke dalam tong sampah

    reply: dalam strategi perang, sila rujuk The Art of War.. memang berpura-pura lemah di depan musuh ada faedah di kemudian harinya.. usaha itu tangga kejayaan.. sabar menunggu musuh jatuh rebah membuahkan hasil kejayaan… tunggulah pula skandal MENGGEMPARKAN yang akan terdedah jua yang akan menjatuhkan reputasi pemimpin barisan nasional dan segala kroni-kroninya termasuk keluarga, kawan, dan segala kerabat BN sekalian. pangkah BN tau.. BN perintah kerajaan persekutuan sampai kiamat.. nauzubillah.

  11. itsme says:

    diMsia kita Melayu & Islam tinggal politik shj.. yg lain hampir semua dikuasai bangsa lain kecuali penagih dadah yg rata2nya mmg sebangsa kita.

    Aku tak minat cerita pasal anak tun m ni… tak tahu klu org kedah?? pasti ada baiknya siMukhriz ni.. harap2 yg ganti beliau nanti akan buat kedahan jadi lbh baik.

    Isu politik diMsia semakin diperkatakan diseluruh dunia.. hari ini skandal DSN juga tlh mewarnai kaca2 tv media asing. Famous gitu… mungkin ada yg buat liputan bkn sekadar berita ttp juga mungkin punyainya “agenda” tersirat.. kita tak tahu. Tetapi apa yg harus kita ingat… kjaan UMNO hr ini nampaknya sedang membenihkan kerosakkan2 yg mungkin tdk dpt dibaikki kelak.

    Usah cerita pasal keburukkan pihak DAP serta konco barua mrk… ttp bagaimana nak mengawal isu2 spt berita2 fitnah dan negatif dr tersebar luas? Ini satu cabaran yg besar buat umno dan bn. Aku tak rasa mca mic dll akan terancam kedudukan mrk… krn bagi mrk, mrk tetap akan sama.. jika mana2 pihak mememrintah tp tdk bg kita, jd kitalah mangsa yg paling dikehendakki hari ini oleh DAP dan konco pengkhianat bangsa dan agama mungkin.

    Apapun.. DSN perlu gandakan usaha utk membentuk satu komuniti Msia yg lbh “sihat” berbanding skrg.. jika mana2 cara yg agak sesuai perlu dibuat maka sebagai kerajaan yg bertanggungjawab kpd sebahagaian besar rakyat Msia maka tidak dpt tidak umno perlu lbh tegas. Tp kita tahu DSN bukan begitu orgnya… beliau fuba mengambil credit utk beliau sendiri dlm byk isu bagi mengembalikan kepwrcayaan rakyat semuanya pd beliau dgn cara yg mungkin plg beliau DSN gemari. Akan tetapi cara beliau akan mengambil masa yg agak panjang.. oleh itu kaedah yg lbh aggresif PERLU dibuat kerana ketika ini negara dan rakyat sangat2 memerlukn.

    DSN mungkin perlu tampil lbh yakin dan pantas dlm membuat keputusan… krn pemimpin yg baik sentiasa optimis dgn apa jua bakal beliau lakukan.. jika inilah dia yg terbaik buat generasi akam dtg maka DSN perlu lbh stern dan hapuskan apa2 shj yg oerlu demi agama negara dan bangsa Msia.

    Umum mengetahui DAP dgn semua baruanya adalah pihak yg membantu dlm byk hal kpd kerosakkan skrg & jika benar DSN “sayangkan” kami maka.. pls jgn “teragak2” dlm “menangani” mrk… kami rakyat akan brd blkg DSN.

    Walaubagaimn pun.. umno dan seluruh jenteranya perlu lipatkan gandakan atau jika perlu tukar pe dekatan mrk kpd sesuatu yg org suka dengar.. ada byk cara tentu sekali umno lbh tahu dr kucing kurap dap.. jgn biarkan penyemaian benih2 keruntuhan Msia ini berterusan dan berkembang.

    DAP ibarat kanser darah yg sedang mengalir dlm setiap batang tubuh org melayu dan islam. Jarang yg kena kanser akan pulih… jd penumpuan kita hanya lbh kpd 90% pergi kpd penyokong sedia ada dan selebihnya just say hello2 kpd mrk2 yg sudahpun dijangkiti kanser dap. Kanser dap bknlah sbrg kanser..ini jenis kanser dap israel, tak daya kita nanti.. so jgn tunggu lama sgt batlru nak mengubah dan berubah.

    Anyway… selamat utk DSN & UMNO… selanat maju jaya buat ds mukhriZ.

  12. hadi wahab says:

    bila terpalit muka sendiri mula nak kaitkan parti daplah pkrlah.macai2 najib dah mula panas,kepala dah butuh x tahu nak citer apalagi.sebenarnya korang yg dah kena kanser pemakan dedak,pahlawan bugis sanjungan cinta abadi.

  13. Mazlan says:

    …najib tau apa nak cerita, tak kepanasan pun aku tengok…geng2 mahafiraun+kroni yg kepanasan…cuba cerita mana pegi 100b zaman mahafiraun…mhydin mingkin boleh bagi pencerahan…

  14. Zaimah Kamal says:

    Saya sebagai anak Kedah dan Malaysia HANYA nk tengok KEDAH MALAYSIA dan Negri2 Persekutuan TANAH MELAYU berada didlm aman makmor dan selamat sejahtera…. Soal siapa yg Memerintah Siapa Yg Berkuasa, Negeri2 Yang DiBawah Naungan DULI2 YG Maha Mulia Biarlah Di Terajui olh Org ISLAM TAK KIRA BANGSA… Ini hny pendapat tiada maksud lain kerana Slogan Kita Adlh DEMI AGAMA (ISLAM) BANGSA DAN NEGARA, AGAMA YG DIDAHULI… Sedih dengan Kemelut yg sedang berlaku. Ya ALLAH SELAMATKAN KEDAH DAN MALAYSIA

  15. mamak tongkang says:

    kami pemakan dedak .. ko tu pemakan tahi… haahaahaaa… lagi busukk.. lol…

  16. system baru says:

    mukhriz bersandiwara. Dalam perang kita mesti memasti lemahkan morel musuh Dan perkuatkan morel kita. Askar mereka dah lemah. Aku baca dah startegi mereka itu suka tukar nama Dan email untuk yakin akan orang dng startegi lapuk itu. Jika kita tak berhati2 kita termasuk dalam perangkap mereka. Ramai dah sini dah tahu dah startegi mereka itu. Sebab itu aku tak penah tukar2 nama untuk yakinkan orang, mereka semua penipu bukan nak berdebat cara sihat

  17. azmi says:

    NAJIB KESAYANGAN MYKMU….

  18. rockers says:

    penipu yg terbangsat..

Leave a Reply