Menu Utama

Tun Mahathir Admits Allegations Based Only On Assumptions, No Proof

1MDB refers to the latest blog post by Tun Dr. Mahathir Mohamed. The retired and former politician has continued to repeat old, unproven and unsubstantiated allegations based on, what he himself admits, are ‘assumptions’, instead of evidence. This is despite detailed and factual clarifications being issued by 1MDB, and the fact that Tun Mahathir has repeatedly been proven wrong in his claim that “RM42 billion hilang” (RM42 billion missing) from 1MDB.

Unlike Tun Mahathir, who relies on assumptions, 1MDB prefers to deal in facts. It is a fact that 1MDB accounts are audited by reputable, international firms. It is a fact that anyone can easily verify 1MDB facts and figures by reviewing the publicly available, audited accounts.

It is a well-known fact that the Auditor-General has been tasked by the Cabinet on 4 March 2015 to review the past accounts of 1MDB. An interim report was presented to the Public Accounts Committee (PAC) on 9 July 2015, and a final report will be presented to the PAC – which comprises both Government and Opposition MPs – on 17 December 2015.

1MDB is and continues to be the most investigated company in the history of Malaysia. We have cooperated fully with the lawful authorities, which include the MACC, PDRM, BNM, the National Audit Department and the PAC. Documentary proof and evidence has been submitted to these lawful authorities. Each of these lawful authorities has independently conducted investigations and publicly issued statements relating to 1MDB.

If Tun Mahathir is interested in the truth, he would allow these agencies to complete their investigations and await their findings. However, rather than do this, Tun Mahathir continues to freely make unproven allegations without any investigation, without any reference to facts, and without any regard to the rule of law and due process.

Through his statements, Tun Mahathir clearly shows his contempt and disdain of the various agencies that are investigating 1MDB. After 22 years in power, in his mind, only Tun Mahathir can be right. This is despite him being proven wrong on “RM42 billion hilang” allegation and meekly confessing to not having evidence, when asked whether he would lodge a police report against 1MDB.

Media statement by 1Malaysia Development Berhad
Issued on 3 December 2015
For immediate publication






10 Komen to Tun Mahathir Admits Allegations Based Only On Assumptions, No Proof

  1. Yan S says:

    Tak ada orang di dunia ini yang seronok diperbodoh melainkan mereka ini memang bodoh sama ada baru bodoh atau diwarisi dari ibubapa mereka. Semoga kita tidsk termasuk dalam golongan ini.

  2. zex says:

    Nko ni tak faham artike dr.m. Terlampau menjilat najib menjadikan nko dungu… alas..

  3. zex says:

    bongok la penulis ni…
    Takfaham apa yg dr.m tulis..
    alas…

  4. rakyat smart says:

    Madey Kutty nak UMNO diharamkan. Jahat Madey Kutty ni.

  5. system baru says:

    He.he.he dulu zaman tun m boleh segala2 penyelewangan boleh di sorok dengan jabatan pedana menteri berkuasa terhadap bpr, Sekarang jabatan pedana menteri tak ada kuasa terhadap suruhanjaya sprm itu sepatut korang berterima pak lah menghapuskan kuasa bpr terhadap jabatan pedana menteri itu. Walau pak lah lemah itu gagal atasi penyagak kroni tun m yg merosakan dasar 30% ekonomi bumiputera. Aku minta najib jangan gagal lagi. dulu tun razak berjaya ubah nasib orang melayu tak memilik tanah aster sehingga orang melayu memiliknya semua jasa falda. Buat masa Sekarang kita mesti menberikan tumpuan Bandar kita kena sedar 13 mei bermula dibandar. Dasar deb 30% ekonomi bumiputera dibandar tak boleh gagal lagi, dasar deb 30% hanya berjaya di kampung tapi gagal dibandar. Kami tak pisang berbuah dua kali

  6. semangat dato' haron says:

    Tuduhan Mahathir lebih bersifat persepsi. Ianya x adil utk Najib.

  7. esamanja says:

    Zex, bukan kan artikal diatas tu ialah “Media statement” daripada 1mdb. apa kena mengena dengan penulis x faham dengan tulisan dr. m.

  8. rockers says:

    the proof is najib dare not sue WSJ.and he running hide too.

  9. rockers beruk says:

    haa..haa.. otak rocker dah dipenuhi dengan kahak hijau madey.

  10. mata-mata says:

    Memang mamak kerala ni sendiri mengaku tak berani buat laporan polis terhadap najib kerana tiada bukti. Tapi perangai mamak kerala ni baling batu sembunyi tangan… Suruh proksi dia buat laporan polis diluar negara.. Bukti tiada… Jalan-jalan makan angin ke luar negara je rupenye. Bini punye susah payah cari duit, suami si proksi mamak kerala enjoy bergambar selfie macam muka bapok kat luar negara…

Leave a Reply