Menu Utama

Rafizi Tidak Faham Undang-undang – SPRM

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyelar Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli sebagai tidak faham undang-undang apabila badan tersebut mendedadahkan siapa penderma RM 2.6 bilion kepada Perdana Menteri.

Menurut Pengarah Operasi Khas SPRM, Bahri Mohd Zin, SPRM bersedia mendedahkan penderma terbabit namun peruntukan undang-undang sedia ada melarang tindakan sedemikian.

“SPRM tidak boleh mendedahkan siapa penderma tersebut kerana kami terikat kepada Akta SPRM 2009, yang melarang sebarang pendedahan butiran siasatan selagi ia belum di bawa ke Mahkamah.”

“Sebagai penggubal undang-undang, Rafizi sepatutnya lebih memahami undang-undang, dan jika beliau mahu butiran siasatan didedahkan kepada umum sebelum sisatan selesai, maka beliau perlu mencadangkan pindaan terhadap undang-undang sedia ada.






6 Komen to Rafizi Tidak Faham Undang-undang – SPRM

  1. mangkak says:

    kalau Rafizi dah spesis bodoh tetap bodoh..BAFIA pun dia tak paham. kes BAFIA dia tu pun dah nampak sangat salah dia.

  2. semangat dato' haron says:

    Kes BAFIA Rafizi mcm mana? X kan fail dh masuk tong sampah?

  3. burrpp.. says:

    Rafizi terlalu sibuk dengan derma 2.6b. Padahal, dia boleh bertanya sendiri kpd pengurusan PKR berkaitan wang yg diterima dari banyak agensi-agensi yahudi dari seluruh dunia.

  4. LOTR says:

    Rafizi is a joker.

  5. mata-mata says:

    Rafizi…. Kan dah kena sound dengan SPRM. Kalau ada bukti pergi beri pada pihak yang berkenaan.. Bukannya menyalak bagai anjing gila…

    Tugas whistleblower dengan trumpetblower pun tak tau nak bezakan….!!!!

    Memang patut pun bodoh pasal akta bafia… Apa cerita dengan kes NFC?? Suami Sharizat didapati bersalah ke?? Tu la.. Menyalak je lebih…

  6. Anak_Nogori says:

    Elok lah SPRM sekolahkan budak rapiji ni..dulu tak habis sekolah.

Leave a Reply

Threesome