Menu Utama

PAU 2015: Bersedia Untuk Penipuan Tun M

pau2015jpg

UMUM sudah tahu, Tun Mahathir Mohamad tidak ada bukti untuk menyokong dakwaan bahawa Datuk Seri Najib Tun Razak melesapkan wang RM 42 billion melalui hutang 1MDB.  Kata Mahathir dia hanya buat assumption (andaian) sahaja bukan ada fakta sama sekali – dia sendiri mengaku tu, bukan orang lain cakap.

Tapi berdasarkan ucapan malam tadi semasa merasmikan ‘pemberontakan terbuka’ Muhyiddin di Kg Baru, Mahathir nampaknya tidak akan berganjak dari tuduhan yang dia sendiri mengaku tanpa bukti itu.  RM 42 billion yang dulu dikatakan hilang (kini diakui pulak hutang)  masih disebut sekalipun hutang itu sebenarnya dah banyak berkurang bila Edra dijual 1MDB kepada CGN dengan nilai RM 18 billion.

Begitu juga derma politik RM 2.6 billion  yang diterima Perdana Menteri tahun 2013 dulu.

Dia pilih untuk guna pendekatan era Hitler dulu, pembohongan yang diulang-ulang secara berterusan akan nampak benar – tepat tak tepat, tapi lebih kurang itulah maksud, Mahathir tiru Hitler.

Maka itu orang-orang UMNO bersedia sajala.  Mungkin ada yang kata macam mana Mahathir ada peluang nak berbohong, bukan dia ada peluang berucap di Perhimpunan Agung UMNO (PAU 2015) pun, tapi kita jangan lupa, Mahathir mungkin takde peluang itu (berucap), tapi bonekanya ada, bukan satu tapi dua!!

Batang tubuh itu mungkin milik orang lain, tapi yang suara yang keluar itu suara Mahathirlah.

Mahathir nak cakap apa (melalui boneka atau miulut sendiri), dia boleh cakap dan sememangnya mulutnya tidak pernah ditutup sekalipun dia sering kali mendakwa begitu.  Tapi dengar sajalah, percaya jangan.  Sejarah telah membuktikan kalau Mahathir bercakap 10 patah, 2 saja yang boleh dipakai, 8 lagi semuanya bohong.

Yang orang UMNO perlu ingat sekarang ialah, semua penjelasan yang telah diberi Presiden parti, disokong dengan semua siasatan yang telah dijalankan, audit dan sebagainya, yang mana setakat ini tidak menunjukkan sebarang kesalahan dibuat.  Apa isu punlah, 1MDB mahupun dana RM 2.6 billion.

Banding dulu tidak ada apa siasatan yang dibuat sekali banyak benda yang lesap, bukan hutang (boleh dapat balik) pun, tapi lesap (tak boleh dapat balik).






20 Komen to PAU 2015: Bersedia Untuk Penipuan Tun M

  1. azmi says:

    Teringat kata-kata Mahathir suatu waktu dahulu..”Anwar pukul diri dia sendiri”..ha ha ha..

  2. Meriam Buluh says:

    Yang tu memang mahathir tipu. Tapi bagaimana sperma dengan genetik anuwar ada dalam dubur saiful?

  3. Memang Terok says:

    Orang tua itu memang sudah tidak lagi relevan. Tapi almaklumlah tiap pemimpin ada pengikut dan juga penentang. Orang yang menentang itu masing2 sandang agenda sendiri atas bahu mereka. Ada maksud dan tujuan mereka.

    Orang tua ini pun kita tahu apa maksud dan tujuan dia. Dia mahu semua orang yang duduk atas kerusi PM selepas dia akan jadi pak anggok dia selagi dia ada/hidup. Pak Lah yang enggan jadi pak anggok ditolaknya selepas 6 tahun dan kini Najib. Atas kapasiti nya sebagai PM pencen tentu sekali pengikut nya ramai. Orang yang dibantu dia dulu , termakan budinya dan kroni2nya pasti terus mengampu. Dalam proses ampu segala benda yang keluar dari mulutnya adalah benar, tidak ada yang tidak benar malah benar belaka.

    Untuk masa singkat orang sering kutuk marina anaknya. Anaknya ini sering dilihat dalam grup bershit, bersama ambiga mengembang fahaman LGBT dan segala yang kiri haluannya anaknya ada. Kita kutuk orang tua itu kerana gagal membendung salah perbuatan anaknya. Tapi sekarang apa yang kita nampak ialah anaknya Marina rupanya proxy dia. Dia dulu berlakon baik kerana masih ada segan silu.

    SEkarang dia sudah makin lanjut usia . Manusia lanjut usia akan jadi sebagai firman Allah dalam ayat ke 67 surah kursi… wamannu ammir hununakkis. Siapa yang dilanjutkan usianya, akan bertukar jadi pada kejadian asalnya.

    Orang tua lanjut usia akan jadi budak kecik semula. Kurang akal, lemah fikiran, tak tahu malu, kurang sopan, kurang ajar dan jadi bahlul semula.

    Wallahu hualam bissawaf.

  4. jebon says:

    MemangTerok.

    Aku nak tanya.

    Apa kena mengena kerajaan dengan duit 2.6b?

    Kenapa Azalina kata kerajaan akan jawab?

    Adakah dengan pembacaan skrip oleh Zahid pada 3Disember, dengan itu mengesahkan kebenaran kata2 pembangkang, Tun M dan rakyat yg menolak Najib, duit tersebut ada kaitan dgn kerajaan?
    Adakah milik 1MDB?

    SPRM telah mengesahkan duit dlm akaun peribadi Najib berjumlah 2.6b, adalah derma peribadi, bermakna ianya hak milik Najib.
    Jika Najib, menyatakan dia tak ambil satu sen pun duit itu, tetapi diserahkan kpd Umno dan utk kegunaan PRU13, itu cuma omong2 kosong, tanpa bukti.
    Inilah yg menjadi punca prejudis, persepsi negatif dan skeptikal seluruh rakyat yg diperbodoh Najib n the gang.

    Jika kerajaan yg menjawab, adakah kerajaan dapat apa2 laba, apa tujuan Najib beri dan berapa jumlahnya?

    Biar buta mata, jangan buta hati.

  5. azmi says:

    Meriam Buluh says:
    December 8th, 2015 at 5:01 PM
    Yang tu memang mahathir tipu. Tapi bagaimana sperma dengan genetik anuwar ada dalam dubur saiful?

    Dah tentulah sayfool yang membenarkan dirinya diliwat..sayfool bubuh ky kat bontot dia nak senang penetration maklumlah sakit lau nak pecah dara..kendian simpan air mani 3 ari nak simpan bukti..

  6. mata-mata says:

    Bagus la azmi… Tu membuktikan anwar memang peliwat.

    Kalau manusia normal yang ‘straight’ takkan kebulur nak masuk anu dia kedalam bontot orang lain dan bernafsu sampai terpancut air mani dalam karung kunyit…

  7. Memang Terok says:

    Madey pungut derma dari kroni, orang kaya dan starikat yang dia naikkan dgn menggunakan duit kerajaan untuk kegunaan politik dia. Anwar terima sumbangan dari USA. DAP terima sumbangan dari Spore dan Cina. Dan Najib terima dari penderma Arab.

    Contoh mudah apa yang Madey buat… projek yang berharga 10 juta diberi pada Ananda K. Disuruh Ananda mark up 20 juta . Siap projek kerajaan bayar 20 juta. Ananda perlu pulang balik 10 juta dalam bentuk sumbangan. Duit siapa berjumlah 20 juta itu ? Itu duit kerajaan yang tentunya duit rakyat. Ananda tak ada masalah kerana dari harga asal 10 juta itu dia sudah ada margin yang besar.

  8. Memang Terok says:

    Anwar terima duit dari USA . Apa cagaran diberi,? tentunya janji2 yang akan dipulang berganda selepas dia menang dan dapat perintah negara. Tapi hampa, semua orang tahu .

    Najib tidak mahu buat benda yang sama dgn apa yang Madey buat. Jadi dia main sentiment Islam dalam rayuan nya pada sahabat seagama yang kaya raya. 2.6B dari saudagar Arab hanya 2,600 RM bagi mereka. SEdangkan sentiment yang najib bawak yang islam perlu kekal perintah Msia bukan DAP, bukan cina yang tentunya kafir, maka sentiment ini menjadi dan berhasil.

    Lalu najib terima dan masok kedalam akuan dia setelah bank negara dimaklumkan. Tanpa kelulusan bank negara duit 26.00 RM pun akan disoal mana sumbernya. Ini praktis biasa samada masok duit atau keluar duit kenegara lain, semua orang tahu.

    Soalan lagi, kenapa kedalam akaun sendiri tidak ke Umno atau BN. Pun semua orang tahu apa jadi pada harta UMno selepas parti diharamkan lebih 25 tahun lalu. Juga semua orang tahu kemana pergi duit UMNo 60B yang dimasok dalam akuan Daim sebagai terustee. Daim enggan pulangkan dan dia tak boleh didakwa pun kerana dia trustee. Daim orang berniaga semua duit dilaburkan ke afrika selatan dan negara balkan. Bertambah kaya dia.

  9. kakak says:

    Dulu saya terfikir kenapa TM tidak menasihati anaknya (menyokong pemberian kondom sebagai ehsan untuk elak AIDS, mewujudkan “support group” untuk LGBT dll) sedangkan saya berpendapat betapa luhurnya peribadi TM pada masa itu. Siapa lagi hendak menasihatkan anak kalau tidak bapa. Tapi itu dulu……

    Sekarang saya sedar betapa pemikiran TM agak berbeza iaitu punyai punyai nilai sendiri yang jarang ada pada orang lain – tidak seamanah seperti yang disangka, menyimpan dendam, memandang jauh untuk mewujudkan dasar penswastaan tetapi hakikatnya untuk memungkinkan ruang untuk memelihara kroni dan kuncu.

    Dalam pada itu apa peranan besar TDaim dalam hal kroni dan kuncu ini?

  10. Memang Terok says:

    Orang bodoh sekali pun tak akan curi duit orang dan simpan dalam akaun sendiri. Inikan pulak duit syarikat kerajaan dibawah kelolaan sendiri.

    Namun hakikatnya, itulah teori yang semua orang kunyah dan telan. TEori duit 1MDB. Jika ini berlaku dibarat mereka akan tolak mentah2, kerana mereka terdiri dari orang bijak pandai yang tahu menganalisa bukan terus telan tanpa kupas, gigit dan kunyah.

  11. Memang Terok says:

    Mereka juga enggan berfikir kenapa najib berani sangat. Degil ke dia, kebal ke dia atau bodoh sangat ke dia kerana masih tunggu disitu pada hal dia makan rasuah. Semua orang bercerita saban hari. Tak takut kena dakwa ke. Berani masok penjara ke.

    Pun orang enggan berfikir dan terima hakikat bahawa jika najib masish disitu tentunya dia clear dan dia tahu dia tak bersalah. SEbab itu dia berani.

  12. Memang Terok says:

    Madey mahu mewujudkan council of the elders yang dia sendiri akan jadi ketua. SEorang PM akan dilantik menggantikan najib dan PM baru itu akan bekerja bawah telunjuk dia.

    Madey mahu semua projek dia yang pak lah engkar buat, diteruskan nanti. Dia mahu jambatan bengkok dibuat segera sedangkan najib enggan.

  13. Memang Terok says:

    Perjuangan Madey orang tua dari kerala adalah perjuangan penoh dendam kesumat dan bernajis. Jika Madey mengikut fitrah manusia tentunya madey sekarang sebok mencari saham akhirat bukan lagi untuk dunia.

    Abu hurairah menangis saban hari hingga kesaat akhir dia dijemput penciptanya, Abu hurairah berzikir, bertahmid dan takbir sebanyak 12,000 kali sehari. Dalam berzikir itu pun masih rasa tak cukup lagi.

    Ini kan pulak orang tua yang saban hari mengutuk, mengumpat, memfitnah , mengecam dan menipu. Terlupa ke yang dia akan mati nanti. Lain kepercayaan kah dia ? Lain agama kah. Lain anutan kah ?

  14. Memang Terok says:

    Penulis jugak ‘pemuja’ Madey semasa dia masih bekerja dulu. Tapi sekarang tidak lagi. Kerana penulis takut berdosa. Takut dihukum, kerana azab Allah amat dahsyat sekali pada umat yang engkar.Dan terlalu jelas Madey sedang engkar.

  15. kri says:

    Bank Negara salah, Zeti salah, Tun M salah, SB salah, PAC salah, Muhyiddin salah, Shafie Afdal salah, Sanusi Junid salah, Pembangkang salah, Majlis Raja-Raja salah, nothing to hide salah, Tony Pua salah, SPRM salah, WSJ salah, Sarawak Repot salah, Ibrahim Ali salah, semua salah, Alhamdulliah yang tidak salah di dalam malaysia ini seorang saja ………………………. Allah amat mengetahui.

    TAN SRI MAHYUDDIN, APDAL SHAFIE TANYA IMDB PUN KENA TERAJANG DARI JAWATAN, BUKAN ITU SAJA BERPULUH-PULUH ORANG LAGI YANG KENA TERAJANG DARI JAWATAN,

  16. b says:

    Madey memang bijak menipu secara halus & tersusun demi kepentingan diri sendiri dan kroninya….tulah dia spesis manusia berwajah & berohanikan setan licik berlagak sebagai insan budiman yang kelihatan baik,jujur & amanah. Memang dah ramai para pemuja Madey yang seketika dulu terlampau taksub dengan karektor superhumannya termasuklah aku sendiri….kini aku dah nampak semua kebejatan Madey berakibatkan tingkahlakunya yang begitu kontradik dengan prinsip asalnya mula-mula menceburi dalam arena politis.

    Syukur Allah telah memanjangkan usianya mencecah ke 90 tahun bagi Allah hendak mendedahkan perangai alami yang sebenarnya kepada rakyat Malaysia. Lagi lanjut usianya maka bertambahlah kelalutan pemikiran & tindakan-tindakannya kepada kita.

    Kenapa Allah memanjangkan usianya….? Jawapannya ada dalam benak bagi insan yang mahu menggunakan akal yang waras….!!!!!

  17. bangKano says:

    Tan Sri Mahyudin & Shafie Afdhal adalah baruah-baruah tajaan Madey bertujuan untuk memusnahkan & menjatuhkan karier politis Najib tu sebab kenapa kedua-dua malaon tu dipecat dari jawatan kabinet. Najib pun bijak sebagaimana mentor lahabaunya segala tindakannya amat teliti & berhemat yang mendampakkan Madey semakin gelabah kini semua perancangan licik untuk memusnakah Najib sentiasa kantoi. Sebuah IPP bagi membekalkan kuasa elektrik TNB – YTL Power milikan seorang tikun cina kawan rapat Madey telah dibubarkan sejak Najib memegang kuasa sebagai PM…maka bertambah naik hangin Madey semua proksinya telah digagalkan oleh Najib demi kepentingan majoriti rakyat lantas sehingga kini tarif tenaga tidak pernah disemak semula. Bijakkah Madey atau hebatkah Najib memperjuangkan hak kita sebagai stakeholder…?

    Sama-samalah kita renungkan senario ini….!!!!!

  18. Meriam Buluh says:

    kri wrote:
    “TAN SRI MAHYUDDIN, APDAL SHAFIE TANYA IMDB PUN KENA TERAJANG DARI JAWATAN”

    Perkara yang nak ditanya tu patut tanya dalam rumah..senyap-senyap. Yang diorang bodoh tanya sampai public semua dengar buat apa? Padan muka..

  19. mata-mata says:

    Dah diterangkan berkali-kali dalam mesyuarat kabinet pun masih bengap nak faham perjalanan dan tujuan 1MDB melakukan perlaburan. Kalau dah BENAK sangat memang patut kena tendang je la….

    Seperti meriam buluh katakan… Kalau muhyidin dengan shafie dah benak sangat pasal 1mdb jangan bagitau jiran-jiran sebelah pasal rumah tangga sendiri. Selesaikan cara dalam rumah cukup la.. Ini tidak, sudah la bising satu kampung, nak bersekongkol dengan bapak untuk buang suami sendiri pulak…

  20. Memang Terok says:

    Jawapan untuk JEBON,

    JEBON, JIKA ANDA DAPAT ELAK DIRI DARI GUNA SOALAN KITAR SEMULA ANDA PASTI JADI SEORANG INSAN YANG LEBIH CERIA HARI INI .

    SOALAN SERUPA ANDA SUDAH DIULANG RATUSAN KALI DAN DIJAWAP RIBUAN KALI.
    RUJUK TULISAN PENULIS DIATAS ANDA AKAN FAHAM BAHAWA DUIT DERMA UTK PARTY TERPAKSA DITERIMA OLEH PRESIDENT ATAS SEBAB YANG DIJELASKAN IAINI UMNO TAK ADA AKAUN BANK.

    ISSUE IMDB SUDAH PUN JADI ISSUE SEMALAM. ANDA TAK PERLU TELAN NASI SEMALAM, TAK PERLU MINUM TEH YANG ISTERI ANDA BUAT SEMALAM. MASAK NASI SEMULA DAN MAKAN NASI PANAS. MINUM TEH PANAS YANG DIBANCUH HARI INI BUKAN YANG SEMALAM.

    FULLSTOP

Leave a Reply

Threesome