Menu Utama

Muhyiddin Mahu Perang Atau Berdamai?

88ecdf2361a4ebbeb740d6715ca1287f

MEMANJANGKAN permasalahan semalam, nampak ramai yang tak bersetuju dengan kebarangkalian Muhyiddin akan meminta maaf seperti yang diandaikan semalam.  Penulis bukan sengaja tak nampak apa yang terselindung di dalam entry terbaru di Facebook tu, cuma bak kata orang, bersangka baik.

Tapi bila ramai di media sosial kata Muhyiddin bukan pipi saja hitam, hati juga warnanya begitu, mana mungkin minta maaf kata mereka, tak apalah, kita terimalah pendapat itu.  Ulang ya, mereka yang kata, bukan penulis pun.  Pendapat ni bukan ada salah dan betul.

Apa pun langkah kirilah nampaknya kalau tuan punya badan pilih kalau nak terus berperang dengan Datuk Sri Najib Tun Razak.  Alasan Islam hanya wajibkan sokong pemimpin bersih ni memang betullah, Najib ni pemimpin bersihlah tu, kotor tang mana pulak?  Kalau ada buktikanlah.

Masa Presiden bagi taklimat taknak masuk, kalau tak pasti dah tahu masa itu Najib cabar semua perwakilan tunjuk bukti di mana beliau buat salah dalam soal 1MDB dan dana RM 2.6 billion.

UMNO ni bukan penyokongnya jenis sokong babi buta.  Dari  dulu pun macam tu.  Kalau kita sokong babi buta, Anwar jadi Presiden dah, UMNO jadi parti pelbagai kaum dah kalau ikut hajat arwah Onn Jaafar dan sebagainya, tapi sebab ahli UMNO rasionallah, kita masih kita hari ini.

Kita nak dengar Muhyiddin sebut satu persatu dimana salahnya Najib ni, kotornya beliau tu letak kat mana sebelum nak ahli UMNO menentang beliau.  Najib buka pintu dah untuk berdamai dan menyelesaikan masalah, kenapa masih nak berdendam dan memanjangkan?

Apa pun umum dah boleh menilai siapa di antara 2 ini yang besar jiwanya.






21 Komen to Muhyiddin Mahu Perang Atau Berdamai?

  1. Zul says:

    Najib bagus bagi brim kpd semua,
    Tetapi banyak lg masalah
    Spt
    tak banyak industri yg dibina, duit ada bukan nak wat modal kerja rapi buat naik gaji kakitangan yg saja sampai 3/4 belanjawan utk bayar gaji saja
    banyak pngangguran
    banyak pekerja asing

    Negara ini patut spt zaman tun dahulu iaitu negara yg pentingkan perindustrian, ni pentadbiran berfikir macam org kampong dah, hanya pentingkan belanja nak perabis duit, sehingga lihat budjet sebahagian besar budjet utk bayar gaji saja, supaya kakitangan boleh terus buat majlus makan makan yg banyak

    Dan persoalan derma pak arab yg lucu itu

  2. Anak_Nogori says:

    Ego midin ni lebih kurang ego madey lah…takkan dia nak minta maaf kat najib..drop la water face dia depan umum.

  3. azmi says:

    Bukti jenayah najib memang ada..tetapi sesiapa yang ada menyimpan bukti tersebut inilah akibatnya..
    – diberhentikan secara paksa = Ghani Patail PEGUAM NEGARA
    – dipecat daripada Jabatan Peguam Negara dan taraf pemastautin dibatalkan = Jessica Gurmeet Kaur, pegawai undang-undang JABATAN PEGUAM NEGARA
    – 7 pegawai SPRM dipanggil pihak polis, yang pertama adalah Timbalan Pendakwa Raya Ahmad Shazalee Abdul Khairi pada 1 Ogos dan yang terakhir, Timbalan Pengarah Operasi – Khas SPRM Tan Kang Sai pada 5 Ogos.
    – DIBUNUH? – Timbalan Ketua Bahagian Perbicaraan dan Rayuan di Jabatan Peguam Negara, Anthony Kevin Morais
    – disoalsiasat oleh polis – 7 Pegawai Bank Negara Malaysia
    – dipindahkan secara serta merta dari SPRM ke JPM -Pengarah Operasi Khas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Bahri Mohamad

  4. ayam says:

    Selagi dedak ditabur selagi itu la takan jadi apa-apa….UMNO tetap kelabu asap. Jadi mari kita makan dedak beramai2 sampai buncit….kasi terberak terus.

  5. daud says:

    Muhyiddin nk minta maaf KINI.da Najib…
    Itu kan igauan/impian Mykmu semalam supaya boleh tutup kes sekaligus pulihkan imej Najib.
    Harapan tak kesampaian…
    Kesian….

    Ahli umno memang bukan jenis sokong membabi buta…
    Itu kata penulis artikel ini…
    Sebab ahli umno tk sokong membabi buta macam penulis lah adanya ramai yg tak bersetuju dengan cara Najib…
    Yg bersetuju itulah yg sokong membabi but a…:)

  6. Gengrembau says:

    Umno yang tak lawan tu…
    Sarkis sudah jinak
    Hahahahahaha

  7. Burung Kakak Tua says:

    Tengok azmi. Ko ni betoi2 sakit. Jgn tunggu lama2.Nanti makin parah. Tak sempat nak …..

  8. Burung Kakak Tua says:

    Dah berjangkit pun penyakit ko azmi kat si daud n gengrembau. Masih boleh pi berubat lagi.

  9. kri says:

    KALAU PENULIS DUDUK DI TEMPAT MUHYIDDIN MACAM MANA, ADAKAH PENUIS NAK MINTA MAAF, CUMA MUHYIDDIN TANYA BERKENAAN IMDB dah kena terajang, bukan kata jawatan bawah tetapi jawatan nombor dua dalam malaysia. ALLAH MAHA KAYA TUNGGU DAN LIHAT.

  10. sman says:

    Azmi,

    1.kalau Ghani ada bukti,dh kena buang lagi mudah nak keluar kan bukti,dan bukti tersebut akan jadi lebih kukuh.Begitu juga dgn Jessica.

    2.Mengapa pegawai SPRM mengelabah bila disiasat polis?adakan kerana mereka ada bukti atau takut dapat bukti mereka berkonspirasi mendedahkan sesuatu kepada SR?,Apa kah mereka kebal sehingga tidak boleh di siasat?.

    3.Mengapa sdr letak tanda soal(?) pada DIBUNUH.Maknanya sdr sendiri tidak yakin dgn apa yg sdr katakan ,takut di kenakan tindakan kerana buat tuduahn kosong. Buat lah kenyataan berani bahawa orang berkaitan di bunuh kerana ada bukti.nampaknya sdr lebih pengecut dari adik KM yg buat akuan bersumah kemudain larikan diri keluar negara.

    Persepsi begini sudah tidak laku.Buktikanlah segalanya dgn jelas bukan persepsi dn takut-takut pulak tu.

  11. Memang Terok says:

    Pemecatan Midin dan pemecatan Anwar dibuat atas dosa yang berbeza walau pun mereka berdua memang berdosa besar. Anwar dipecat disebabkan tabiat homosexualnya dan memang dia penggemar hubungan sama lelaki pun, tiada syak lagi.

    Namun itu dosanya dengan Allah dan dia sedikit pun tidak berdosa dengan parti Umno, BN dan kerajaan khasnya, jika diambil homosexuality sebagai musabab . Tapi ini Msia dan tentunya penggemar hubungan sejenis tidak layak pemimpin maka atas alasan itu dia dibuang.

    Rakyat tetap tahu apa dosa sebenar Anwar sehingga dia dipecat walau meliwat diambil sebagai alasan. Anwar sebenarnya berkomplot menjatuh ketuanya dengan bantuan luar yang membiayai dana pada nya. Dan kerja ini dibuat secara diam2, tak ramai orang tahu. President Umno masa itu dikira bernasib baik kerana direzekikan bahan yang baik baginya bertindak.

    Midin juga buat kerja atas niat yang sama saperti Anwar iaini mahu men-yahkan ketuanya. Silap Midin ialah mengumumkan pendirian dia didalam satu ceramah bersama ahli parti sendiri.

    Atas status itu Anwar sebenarnya lebih layak untuk berasa kecewa dan marah terhadap kerajaan kerana dia boleh cakap ” aku mahu jolok apa, siapa dan macam mana apa orang lain sibok. Itu hal aku, urusan aku dan hobi aku.” Walau sebab sebenarnya berbeza, tapi dia boleh bercakap demikian dengan melupakan hal sebenar. Ayat ini tak boleh digunakan oleh Midin, dia harus tahu.

  12. Gengrembau says:

    Hehehe
    Burung kakak tua .. Dedak mmg idaman di hati

    Gua sudah kene sampuk la
    Duit 42 billion utang tu entah kemana.. Tu kene sampuk tu
    42billion boleh buat 20klcc. Wah semua negeri ade klcc

    Ni 42billion tah kemana.. Tak nampak aper pun.. Duit utang tu…
    So aku kene sampuk hantu 42billion.. Ye lah hantu sbb tak nampak

    Kau pun tak nampak.. Cuma nampak dedak aje…
    Sbb org macam kau ni lah melaka jatuh ketangan potugis….

  13. bangKano says:

    Woi Azmi serba bangang……jangan buat andain seperti Pak Pandir bila isteri suruh jemput lebai dibawa kambing kununnya kambing tu berjanggut.

    Penamatan mantan Peguam Negara ikut peraturan yang tercatat dalam kontrak…dia dilantik secara kontrak dan ditamatkan ikut perjanjian yang dipersetujui kerajaan dan dia sendiri..apa masaalahnya ?

    Kalau betul Najib tu zalim memecat seara paksa Gani Patai;Gurmeet Kaur,pegawai SPRM dipindahkan ke JPM & siasatan polis terhadap 7 pegawai SPRM, dah lama mereka ni ambil tindakan undang-undang kerana mereka pengamal undang-undang/Legal Practioner.

    Pasai apa hang yang sebok padahal hang bukan ada pengetahuan undang-undang…setakat loyar buruk kat kedai mamak bolehla kot. Sila jawab jika hang tau perihalan perundangan….!!!

  14. Burung Kakak Tua says:

    Gengrembau,- Duit duit x leh bawa mati.

    https://www.youtube.com/watch?v=IVg2B9-rFgc

    Pi berubat der.

  15. system baru says:

    azmi berfikir segala2 VIP mati atau terlagar,mati sakit semuanya angap najib buat itu bodoh pkr itu

  16. sireh ke gagang says:

    Azmi sama bodoh dengan abu bakar.

  17. azmi says:

    lagu ini ditujukan khas buat hiburan burung kakak tua, sman, memang terok, BangKano, sistem baru dan sireh kegagang..
    SELAMAT TERHIBUR..

  18. ayam says:

    Hahahahahaha…nak pecah perot aku nengok!

  19. HANG TUAH says:

    KEPADA AZMI PUAK DAP, PAKATAN HARAPAN , LEBIH BAIK JADI PEMBANGKANG YANG ADA KELAS, LIM GUAN ENG, MENAIKKAN HARGA RUMAH BERJUTA JUTA RINGGIT DI PENANG, SYARIKAT YANG AKAN MEMBINA TEROWONG BAWAH BAWAH DASAR ;AUT, TIDAK DI KELUARKAN TENDER, NUKAN KAH ITU RASUAH NAMANYA, RM305 BILLION,WANG DEIG PAKATAN HARAPAN WANG RAKYAT DI MASUKKAN DALAM AKAUN KRONI AZMIN. WANG GAJI LIM GUAN ENG RM52,000 RIBU SEBULAN M BELUM TERMASUK ELAUN DAN GAJI SEBAGAI PENGARAH BEKALAN AIT PULAU PINANG, KENAPA ENCIK AZMI DAN KUNCU KUNCU DAP ASYIK NAMPAK SALAH ORANG SAHAJA

  20. HANG TUAH says:

    ENCIK AZMI, FITNAH BUKANLAH CARA ORANG ISLAM, AWAK SEBENARNYA ORANG KAFIR, NERAKA JAHANAM,,BALASAN TERHADAP SYAITAN SEPERTI AWAK YANG MENYAMAR MENGGUNA NAMA ORANG MELAYU

  21. Memang Terok says:

    Bagi puak2 itu apa benda yang baik mengenai kerajaan semua buruk. Apa yang baik ada pada pemimpin semua tak baik.

    PM Najib tahu dan kenal benar bekas PM lanjut usia itu kerana orang itu jadi mentor dia sekian lama. PM percaya, kalau tak ada 1MDB, tanpa derma berbilion si-lanjut usia itu tetap akan mencari isu lain buat modal memukulnya. Saperti dari awal dulu orang lanjut usia itu mulakan dengan isu anak tirinya yang dikatakan kaya raya diluar negara. Dikoreknya hal isteri PM dan dijadi isu. Dua isu besar lain itu kemudian datangnya setelah Sarawak post supply bahan dan sorang Mat salleh tertangkap dibangkok.

    Mereka berbelanja berjuta RM untuk tujuan itu bukan bahan2 itu dapat percuma. Bagi PM Najib beliau tetap steady kerana bagi beliau , beliau tak kebas duit 1MDB, beliau tidak ambik rasuah dan simpan dalam AMBank. Rasuah kalau ambik duit Ananda, ambik duit Robert Kuok atau Vincent Tan kerana mereka mengharap projek. Kalau ambik derma luar bukan rasuah namanya.

    MUSTAHIL bagi PM Najib untuk jadi terlalu berani nak kekal duduk jadi PM kalau buat benda salah yang membolehkan dia didakwa. Ini diambik kira suasana politik sekarang yang pembangkang sudah besar tekak dan suaranya. Tidak macam dulu.

Leave a Reply