Menu Utama

Hubungan Dengan Jacel Kiram, Punca Nurul Izzah Dilarang Masuk Sarawak?

Kerajaan Negeri Sarawak hari ini menggunakan kuasa imigresen mereka menghalang Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar, yang sedang dipalit kontroversi dengan pengganas Kiram, dari memasuki Sarawak hari ini.

Nurul Izzah ditahan pegawai imigresen di kaunter kawalan pasport sebaik mendarat di lapangan terbang antarabangsa Kuching pada jam 4 petang ini dengan penerbangan AirAsia.

“Setibanya saya di Kuching, saya disambut pegawai-pegawai imigresen yang memberi notis penolakan masuk saya ke Sarawak. Satu pcabulan kuasa!” tulisnya di akaun Twitter sebentar tadi.

Nurul Izzah sebelum ini dikecam kerana  terbabit dengan kontroversi gambarnya bersama anak perempuan pengganas Lahad Datu, Jacel Kiram di Manila beberapa bulan lalu yang sama-sama memegang poster bebaskan Anwar Ibrahim.


Screenshot_2015-12-06-17-26-54-1






16 Komen to Hubungan Dengan Jacel Kiram, Punca Nurul Izzah Dilarang Masuk Sarawak?

  1. Pemerhati says:

    anak puaka & partinya(PKR) kan sibuk juga memperkata & mahu memberi kuasa autonomi kepada Sarawak(selain Sabah) sekiranya pembangkang mengambil-alih Putrajaya jadinya anak puaka tidak harus berterusan membuat kecoh menunjukkan rasa tidak puas hati bila Sarawak mempraktik pula kuasa autonomi itu dengan tidak membenarkan dia masuk Sarawak

    tidak puas hati dengan larangan tersebut anak puaka boleh saman kerajaan negeri Sarawak, dalam PKR kan ramai loyar hebat2…cubalah saman untuk memperlihatkan kepada rakyat(terutama di Sabah & Sarawak) bahawa anda mahu menafikan pula kuasa autonomi Sarawak itu setelah anda sendiri terhegeh-hegeh berjanji mahu memberikannya

    sebenarnya anak puaka & pakatan haram tidak perlu berjanji nak beri kuasa autonomi itu kerana Sabah & Sarawak sudah tahu bagaimana nak praktik/laksana sendiri kuasa autonomi itu tanpa tunjuk ajar(termasuk janji manis nak berikannya) dari anak puaka & pakatan haram…rakyat Sabah & Sarawak ternyata bijak, mereka tahu bagaimana nak ajar orang yang cuba nak perbodoh mereka dengan janji nak beri kuasa autonomi itu yang tergolong juga dalam janji bulan & bintang pakatan haram

  2. mata-mata says:

    Dulu pembangang-pembangang dalam Malaysia bukan main kutuk kononnya Kerajaan Persekutuan mengkhianati dan menghapuskan perjanjian 20 untuk Sabah dan perjanjian 18 untuk sarawak (dipersetujui semenjak Sabah/sarawak menyertai malaysia)…. Kini mereka baru sedar diri bahawa perjanjian tersebut masih lagi berkuatkuasa walaupun sudah 52 tahun Malaysia terbentuk.

    Waktu nak kalimah Allah digunakan dalam injil bukan main lagi kata Sabah/Sarawak ada hak untuk pakai disana…. bila kerajaan Sabah/sarawak gunakan hak dalam perjanjian 18/20 mereka, kamu kata diktator pulak…

    Haram jadah siapa yang menyokong anak puaka macam izzah anak peliwat ni…!!!!!!!!

  3. mata-mata says:

    Perjanjian yang digunakan oleh PUAK LIBERAL untuk mewajarkan kalimah Allah digunakan dalam injil Kristian di Sabah /Sarawak…..

    Perkara 1: Agama
    Walaupun terdapat tiada bantahan kepada Islam sebagai agama rasmi negara Malaysia harus ada agama Negeri di Borneo (Sarawak & Sabah), dan peruntukan-peruntukan yang berkaitan dengan agama Islam dalam Perlembagaan Malaya tidak boleh diguna pakai di Borneo.

  4. mata-mata says:

    Ini pula perjanjian yang izzah anak peliwat terlupa nak baca ketika tak dibenarkan masuk ke sabah / Sarawak…..

    Perkara 6: Imigresen
    Kawalan ke atas imigresen ke dalam mana-mana bahagian di Malaysia dari luar harus dipikul oleh Kerajaan Pusat tetapi kemasukan ke Borneo (Sarawak & Sabah) yang perlu juga mendapat kelulusan Kerajaan Negeri. Kerajaan Persekutuan tidak seharusnya mampu untuk veto kemasukan orang-orang ke dalam Borneo (Sarawak & Sabah) untuk tujuan Kerajaan Negeri kecuali atas bidang keselamatan. Borneo (Sarawak & Sabah) harus mempunyai kuasa sepenuhnya ke atas pergerakan orang lain daripada orang awam Kerajaan Persekutuan dari bahagian-bahagian lain Malaysia Borneo (Sarawak & Sabah).

  5. dindally says:

    Tahniah pihak imigrisen di lapngan terbang ssrawak. Anda telah melakukan tugas yang cemerlang.

  6. geekpuk2 says:

    Nurul Izzah dah mula terima pelbagai hukuman. Syabas.

    Jacel Kiram apa cerita?

    US boleh cari sampai ke lubang cacing dan bunuh Osama ben Laden. Kenapa pembunuh perwira2 Malysia ini maseh bebas di negara jiran sebelah sahaja iaitu Filipina.

  7. Pemerhati says:

    agak sukar kerajaan Malaysia nak dakwa(hokum) jacel kiram kerana sikap acuh tak acuh & talam dua muka pemerintah filipina kepada jacel kiram & kumpulan2 pengganas di selatan filipina…presiden filipina takut nyawanya melayang sekiranya dia memberi kerjasama penuh kepada kerajaan Malaysia untuk mendakwa(menghukum) jacel kiram & ‘mastermind’ yang memberi dana kepada ‘pengganas kiram III’ untuk menceroboh Sabah

  8. Pemerhati says:

    anak puaka boleh bertanya pada embee pandai ternak nyamuk aedes(azmin ali) ada ke tidak keistimewaan imigresen yang sama(dalam undang2 tubuh negeri Selangor) diberikan kepada Selangor seperti yang diberikan kepada Sabah & Sarawak…manalah tahu azmin kata ada boleh digunakan kepada KM Sarawak & Sabah atau mana2 ahli parlimen & ADUN dari Sabah & Sarawak untuk melarang mereka pula memasuki Selangor…hehehehehe

    kalau takde, cuba buat usul di parlimen untuk mendapatkan keistimewaan imigresen yang Sabah & Sarawak dapat itu diberikan kepada Selangor juga…hehehehe

  9. rockers says:

    Dengan perempuan pun nk buli.mentang2lah pembangkang.Gambar najib dgn setanyahu tu ape cite.

  10. mat sapu says:

    Pembangang dah mula desperate. Calon PM masa depan dah kantul tak lepas masuk bumi Borneo. Cuba guna alasan sama Najib terserempak dgn Netanyahu padahal itu satu kebetulan. Ini sah sah perjumpaan terancang dgn musuh negara. Paling ketara ketika Najib berucap isu keselamatan seluruh jentera PKR pembangang dikerah serang facebook Najib. Tindakan Nurul Kiram dan penasihat dia mmg terbodoh dlm sejarah.

  11. mata-mata says:

    Ada juga sekor anjing yang tak faham erti ‘terserempak’ dengan ‘berjumpa penuh mesra’….. kalau anak puaka peliwat tu ‘terserempak’ lalu bergambar dengan jacel ke?

  12. mike says:

    Hahahaha……kesian kat dia!!!!!Biar la dia masuk….kot2 brtemu jodoh di Kuching!!!!!!

  13. rockers says:

    terserempak ye…mesranye dua ekor tu…mcm kwn lama…

  14. rockers says:

    terserempak ye…mesranye dua ekor tu…blh bergambar lagi.ALOHA

  15. mata-mata says:

    siapa yang mesra tu???… siap selfie-selfie lagi….

    Yang tak tahan tu, merayu-rayu dalam dewan rakyat semoga tak dibawa ke jawatankuasa hak dan kebebasan parlimen. Kalau tak bersalah kenapa nak merayu-rayu… siap mohon maaf lagi.

    Kah kah kah kah kah kah kah kah kah

  16. Rahmad Alam says:

    Itulah hukum tuhan namanya.Sedang sibuk syaitan2 dgn bantuan golongan kafir harbi ini memfitnah ajib dgn.spin, putar belit. On the spot tuhan turunkan bala.Akhirnya golongan munafik ini berantakan sesama sendiri dan menjadi caca marba dan mendapat balasan mereka didunia

Leave a Reply

Threesome