Menu Utama

Israel: Komitmen Anwar Nak Melindungi Keselamatan Israel Dah Lupa?

Chong-Zhemin-

DAP nampak kelam kabut betul bila ada pemimpin muda parti itu dari Perak membantah pengharaman kemasukan atlit Israel ke negara kita untuk menyertai satu pertandingan luncur angin di Langkawi.

Satu pihak kecam kerajaan kerana keputusan itu secara terang-terangan, sementara satu pihak yang lain nyata sokongan kepada Palestin dan harap kerajaan cari jalan lain untuk kendali situasi tersebut.

Yang nyatakan sokongan kepada Palestin tu sebetulnya dia nak jugalah orang Israel itu masuk, cuma cara macam mana itu sajalah kerajaan kena tentukan, bukan haramkan begitu saja.

Apa pun polemiknya dalam isu itu, kita tidak lihat berlaku semasa Anwar nyatakan komitmennya untuk melindungi keselamatan Israel beberapa tahun sebelum ini.  Waktu itu, pendirian DAP nampak selari dengan Anwar, hanya PAS saja yang nampak ada pendirian lain.

anwaronjournal

Maka itu penulis nak katakan, jangan terpedaya akan pendirian DAP tentang Israel.  Ini semua tak lebih dari politik nak dapat undi Melayu sahaja, bukan apa sangat pun.  Apa yang budak Zemin tu cakap mula-mula, itulah pendirian yang sebenarnya.

Cuma bila nampak bantahan kuat di sana sini, tambahan pulak ia tidak baik untuk imej parti PAN yang DAP tubuhkan dengan memperalat bekas pemimpin PAS, politik pura-pura pun main peranan, terpaksalah.  Yang mula mula cakap pun dakwa kenyataannya diputar belitkan, tak ke pelik.

Senang cakap, ini semua politilah.






2 Komen to Israel: Komitmen Anwar Nak Melindungi Keselamatan Israel Dah Lupa?

  1. mata-mata says:

    BN memerintah Malaysia, dah tentu takkan ada hubungan diplomatik dengan Israel…

    Tapi kalau Pakatan Harapan yamg memerintah, Israel pasti akan masuk senarai untuk dibuat kawan… Lebih-lebih parti DAPig akan buka hubungan dengan Israel, siapa yang nak halang?? Mat Sabu?? Tak payah cakap la…

  2. ali hamsha says:

    Cuba check tengok penderma mereka2 ini, kot2 terselit duit haram Yahudi, patutla takut sangat nak dedah tp kow-kow balun pm ttg derma. apapun public dah maklum niat mereka ni, jarum-jarum zionis tak pernah alpa!

Leave a Reply

Threesome