Menu Utama

BR1M: Melayu Sibuk Rasuah, Cina DAP Sibuk Kemaskini Nak Sesah!!

dap-l-600x360

SEMENTARA orang Melayu sibuk berdebat sama ada BR1M ini rasuah atau tidak, cina cina DAP pelan pelan bentang meja kemaskini maklumat untuk bakal penerima BR1M tahun depan,  Puak ini memang istimewa, dalam kempen dia kata rasuah, dalam diam dia sesah.

Inilah politik Malaysia dulu, kini dan selamanya, masa kempen cakap lain, di belakang buat lain.  Rasuah lagi ke tidak BR1M ni, kita pun dah boleh agak statusnya macam mana, tapi yang nyata hipokritnya DAP ni memang tak sorok sorok lagi dah.

Sebetulnya nak kira rasuah, kerajaan elok jangan bagi apa-apa pun pada rakyat.  Tapi di Malaysia ini kita lain, apa kerajaan BN BAGI, pembangkang akan JANJI lebih lagi – benda sama, tapi dia naik kan jumlah ke, turunkan harga ke dan sebagainya.

Takde benda baru apa pun, cuma kalau BN bagi itu rasuah, kalau mereka janji itu jasa kepada rakyat.

Apa pun, terima kasihlah kepada DAP kerana tanpa sedar, mengakui secara tidak langsung bahawa ‘buah tangan’ Datuk Sri Najib Tun Razak ini memang baik.  DAP ada pilihan untuk tidak berbuat apa-apa macam PKR dan PAS atau PAN, tapi nampaknya tidak begitu.

BR1M ini memang kebaikan Najib.  Beliaulah yang perkenal transformasi subsidi untuk rakyat Malaysia.  Dari semua dapat (macam subsidi minyak dan barangan lain), Najib hanya hadkan kepada yang layak saja dapat.  Kalau Najib tak buat macam itu, dengan bangla, Indon, Afrika dan segala warganegara dalam dunia pun merasa subsidi yang sepatutnya untuk rakyat Malaysia saja.

Rakyat Singapore balun berapa banyak subsidi minyak ini sebelum Najib transform kan pun kita tak tahu, sebab ikut sistem dulu, semua orang di bumi Malaysia merasa.

Dengan segala harga komoditi dunia sekarang jatuh mendadak, termasuk minyak, langkah transformasi subsidi Najib ternyata menyelamatkan negara dari kemelesetan lebih awal.  Negara keliling kita menguncup ekonominya, kita juga yang masih berkembang.

Dahsyat tak dahsyat Najib tu.



« (Previous News)



Satu Komen to BR1M: Melayu Sibuk Rasuah, Cina DAP Sibuk Kemaskini Nak Sesah!!

  1. lan says:

    DAPigs pun nak jugak BRIM?? ooi DAP! itu rasuah lah.

Leave a Reply

Threesome