Menu Utama

Biarkan Team 5M Cabar Najib Di Pemilihan Akan Datang

20151209205031

PENYOKONG Timbalan Presiden, Muhyiddin Yassin sepatutnya berterima kasih kepada Presiden, Datuk Seri Najib Tun Razak kerana tidak menghumban bekas Timbalan Perdana Menteri itu keluar dari parti seperti diramal dan diharapkan ramai orang.

Sebaliknya Najib mengekalkan bukan sahaja Muhyiddin, bahkan keseluruhan penggerak kumpulan penentang Najib yang dikenali sebagai Kumpulan 5 M ini dalam UMNO.  Tak seorang pun dari lima orang mereka ini yang dikenakan tindakan sekalipun ada yang sudah terang-terang langgar perlembagaan parti, seperti mengadakan majlis di Kg Baru tempoh hari.

Menurut sumber, tindakan ini adalah bagi membolehkan kumpulan berkenaan mencari pengaruh untuk digunakan bagi mencabar Najib dalam pemilihan UMNO yang akan datang, yang mana kalau dilakukan di luar UMNO, sukarlah sikit.

Gentlemannya Najib.  Orang hasrat nak lawan beliau pun diberi ruang. supaya pertandingan yang nak diadakan nanti, adil dan saksama.

Peluang ini patut digunakan Muhyiddin dan para pengkomplot lainnya untuk menguatkan diri bagi menghadapi pemilihan akan datang.  Jangan cakap Najib tak payung, ni dah kira banyak payung dah Najib bagi ni.

Menunjukkan Najib bukan takut berhadapan dengan puak-puak ini.  Apa yang Najib mahu ialah mereka juga gentleman seperti beliau dengan bertanding seperti anak jantan.  Konspirasi menjatuhkan Presiden seperti yang mahu dilakukan kumpulan 5M  ini, lebih banyak buruk dari faedahnya berbanding pertandingan yang diadakan secara demokratik.

Sehingga masa itu sampai, bertugaslah seperti mana yang dinyatakan dalam perlembagaan parti.  Kalau dah disebut Timbalan Presiden tugasnya membantu Presiden, maka bantulah Presiden.  Tak boleh buat, bagi orang lain buat kerja itu, awak boleh berhenti atau bercuti.

Ini Najib pulak yang disuruhnya bercuti, takde akal betul.






18 Komen to Biarkan Team 5M Cabar Najib Di Pemilihan Akan Datang

  1. haq says:

    Hmm pusing la apa pun. Realitinya takdak telor. Nk pecat tkdak telor. Nk dgr ucapan pun tkdak telor. Klau gentlemen sgt bg la muhyiddin brckp. Kata byk sgt sokongan. Apa punya suwey la dpt presiden mcm ni. Yg kt mykmu ni hbs pusing nk cover bos. Skjp stuju mhyidin brckp. Skjp ckp tk gulung lg baik.

  2. dkds says:

    Nampaknya PM masih lagi mempunyai sifat belas kasihan pada mereka, dan percaya pada demokrasi sebenarnya dan membiarkan ahli menjadi penentu.

    Kalau ikutkan stail Madey al kutty dah lama moidin dan pie afdal ini dipecat tanpa boleh lakukan apa-apa…

  3. haq says:

    Naik pening dgn kepimpinan skrg. Dlu slalu tekankn pd ahli untuk junjung tradisi parti. Skrg smua ckp tradisi bkn perlembagaan, jd tk perlu ikut. Klau nk tgur pemimpin msti lalui saluran yg btul. Tp timb presiden pun Tk blh nk brckp. Ahli yg di bwh ni nk tgur cmna. Usul mesyuarat smua ditapis. Pembahas pun ditapis. Jd apa saluran yg ada utk brckp isu yg kritkal. Utk nyatakn tdk brsetuju. Atau smua ahli msti anggok Sja Smbil tdh tgn.

  4. azmi says:

    DULU….
    UMNO = UNITED MALAY NATIONAL ORGANISATION
    SEKARANG….
    UMNO = UNITED MOHD NAJIB ORGANISATION

  5. moo says:

    Gang yg sokong Najib ni ada dua Group:

    1. Masyuuukkkkkkkk
    2. Bodo tak tau mende…

  6. d says:

    Geng yg tak sokong najib punya ada banyak group. Yg pertama bahlul, ke dua bangang, ketiga sakit hati, keempat dengki dan lain-lain. Korang teruskanlah berusaha untuk jatuhkan najib, sehingga kini dia dalam peliharaan Allah dari jatuh. Korang usahalah lagi ye. Tugas korang adalah untuk jadi balaci DAP. Teruskan.Sukanya tengok korang sakit hati tapi masih tak dapat berubat hati nya itu. Ekekekke.

  7. bajak says:

    DULU….
    UMNO = UNITED MALAY NATIONAL ORGANISATION
    SEKARANG….
    UMNO = UNITED MADEY NATIONAL ORGANISATION

  8. yoge says:

    kita boleh hidup tanpa umno
    umno boleh hidup ke tanpa kita
    pru14 akan menjelang tiba
    sama samalah kita…

    soalnya, kita tu siapa..?

  9. system baru says:

    UNITED MADEY NATIONAL ORGANISATION ada perhimpunan di kampung baru cuma kroni yg kecewa je datang he.he.he

  10. system baru says:

    Macam biasa lah, anwar cakap nanti saya belanja sate.
    Tun m cakap nanti saya belanja nasi lemak
    He.he.he.he

  11. Meriam Buluh says:

    UMNO terbaru Tun M dan TSMY:

    Uncle Mahathir-Muhyiddin Nyanyuk Orangnya

  12. Meriam Buluh says:

    DAP – Devil Action Party
    PKR – Parti Kelentong Rakyat

  13. Memang Terok says:

    Pencacai pembangkang dalam perakuan cacai mereka terus menerus mengungkapkan kalimah mengenai kebijaksanaan mereka berada diluar. Terus melihat UMNO sebagai satu entiti yang tak perlu wujud langsung kerana kewujudannya menyusahkan . Kunun nya UMNO kotor dan pengikutnya samada bodoh atau tolol atau bahalul melebihi kebahlulan puak mereka sendiri yang memang sedia bahalul sejak azali.

    Look … semua penentang Umno merupakan bekas penjilat UMNO. Sebut saja siapa… semua sekali. Malang sekali mereka TERpaksa jadi penentang dan terpaksa duduk diluar atas sebab yang berbagai2. Ada yang kena buang terus, ada yang kena pinggir lalu lari, ada yang kena sepak , bermacam2.

    Kalau UMNO satu entiti yang tak ada manafaat , roh atau jasad macamana seorang veteran politik saperti KU li boleh masok balik bersama semua pengikutnya selepas keluar tak berapa lama. Kenapa Anwar sentiasa mengintai peluang dan merisik sejak zaman pak lah untuk diterima balik. Madey sudah keluar masok balik. Mat Taib cuba2 tapi ditempelak. ZaidIbrahim tak habis2 menyalak dari luar suruh orang tahu bahawa dia masih hidup belum masok kubur dengan harapan diterima semula.

    The list goes on…. so kita segan nak cakaplah , tak perlu banyak cerita.

  14. dindally says:

    Apasal posting aku kena delete???Sekali lagi aku ulang. Puak yang amenentang najib ada banyak jenis, yg pertama bo-doh, ke dua, ba-ngang, ke tiga, be-mgomg.Semua golongan ini sama ada sedar atau tidak sedar adalah kenjadi balaci DAP.Org macam ni yg DAp suka. Buktikan Najib bersalah. Susah sangat ke wahai puak pembangkang yg kononnya hebat. Korang membela rakyat kan??? ekekek. Jastuhkan Najib dengan isu 2.6 billion ni. DEMOMSTRASI MAKI ORANG BOLEH LAH.Ptuui, kerja senang macam ni pun tak boleh buat. Low class punya penyokong pembangkang.

  15. Anak_Nogori says:

    Midin pun satu hal..pi ikut sinyanyok tu pehal?..dia bukan ada jawatan penting pun lagi…tukang porak peranda umno tak sudah2 je.

    Dah tu meroyan plak bila hilang jawatan..tu nasib baik kekal dlm umno lagi…kalau madey..dah kena pecat mcm ketum dah.

  16. syaa says:

    klu pkr laki bini rebut jawatan.penyokong setuju jer diperbodohkan si laki bini.laki bini berebut jadi presiden.

  17. sireh ke gagang says:

    MOO bwk tentera nampaknya . tapi bodoh sama je. 1 fesyen. takde fight lah moo. p balik cari idea lagi la. lagi 1 mamat yg kat atas tu. pandai cakap org takde telur. telur kau dh cukup power ke ? kalau jantan betul , lawan najib kat pekan masa PRU nanti. nanti kita tengok , sapa yg ade telur , sape yg simpan telur.

  18. geekpuk3 says:

    Mahyuddin dan safie bedal lambat laun akan karam dalam impian mereka sendiri. Tadi semasa keluar dari dewan pun beliau dilihat longlai seolah kecewa dan putus harap. Saya percaya lepas nie mahyuddin akan melalui laluan yg lebih suram dan berliku.

    bak kata org kedah, biaq pi kat dia.. lama lama mati meroyan mata terbeliak. puithhh mahyuddin dan pie bedal. dengar sangat temberang madey kutty. last sekali kena kencing.

Leave a Reply

Threesome