Menu Utama

Tubuh Parti Baru Pun Masalah Tak Selesai

pkr dap

PEMBANGKANG, terutama PKR dan DAP ternyata masih tidak boleh selesai masalah mereka berdua, malah cetus masalah baru pulak lagi sekalipun sebuah parti baru dengan nama hampir lucah ditubuhkan – Parti Amanah Negara atau PAN, kurang tiga huruf lagi, lucahlah dia.

Tambah lagi, tidak ada siapa yang boleh mengelak dari teringat perbualan telefon lucah antara pengerusi PAN dengan seorang wanita (isteri orang) yang pernah menggegar persada politik tanah air satu ketika dulu.  Bila tubuh parti politik baru, nama pun dah ke arah ‘situ’.

Apa pun, memang penubuhan PAN menyelesaikan masalah DAP dengan PAS, tapi lain pulak halnya dengan PKR.  PKR sekalipun boleh terima kewujudan PAN tapi berdiri atas realiti politik iaitu PAN tidak mungkin mampu  ganti PAS dalam pakatan politik baru pembangkang yang bakal ditubuhkan tidak lama lagi.

Orang PAS yang sepatutnys masuk PAN macam Mat Taib dan Kamarudin Jaafar pun buat lencongan di saat akhir dengan masuk PKR. Bukti disitu tak semua berjalan lancar.

Tak hairan kenapa PKR, terutama Anwar, masih mahu PAS masuk dalam Pakatan politik baru itu – cadangan yang tidak diterima langsung oleh DAP yang cukup megah dengan sokongan pengundi cinanya sekarang.  Sehinggakan berlaku beberapa insiden pertelagahan terbuka di media sosial antara 2 pemimpin parti itu.

Untuk mengurangkan impak dari pertelagahan yang berlaku, jentera propaganda pembangkang seperti biasa cuba mengalih isu dengan membangkit persoalan basi seperti isu Altantunya dan soal Perdana Menteri keluar pintu depan atau pintu belakang masa mesyuarat MT tempoh hari.

Nampak?  Keluar pintu manapun jadi isu demi nak mengalih perhatian, malangnya ada pulak di kalangan orang UMNO yang kecewa Najib tak jadi bergaduh dengan Muhyiddin, menjadikan isu tersebut macam luar biasa besarnya.

Secara peribadi penulis tak nampak bagaimana Azizah selaku Ketua Pembangkang nak selesaikan masalah antara partinya sendiri dan DAP dalam isu ini, maklum sajalah politik bukan bidang Azizah, dia hanya boneka kepada suaminya.

Yang boleh goreng dan jual harapan palsu ni hanya Anwar, tapi Anwar tengah merengkok dalam penjara pulak.






15 Komen to Tubuh Parti Baru Pun Masalah Tak Selesai

  1. cina malaysia says:

    syukurlah kaum cina mempunyai parti dap yg gagah dan berani!!!!!!

    kalau macam mca,gerakan yg hanya menjadi pak turut kpd umno yg menyebab kaum cina ditindas begitu lama……………harap mrk bungkus……..

  2. zack300 says:

    Kena tindas pon aku tengok, ku orang China DAP mewah, bebas dan senang melebihi kaum2 lain. Pada aku apa yang kamu perolehi sekarang ni dari tolak ansur orang2 Melayu menjadikan kamu ANGKUH, SOMBONG dan TIDAK SEDAR DIRI. Tu saja…

  3. WTF says:

    DAP kalah pada setiap kali PRU diadakan pun saudara cina malaysia kata DAP tu gagah???

    SEDARLAH, CINA MALAYSIA AKAN TERUS KEKAL DIPERINTAH MELAYU DI MALAYSIA!!!

  4. mata-mata says:

    Gagah la.. Gagah memperkudakan orang melayu dalam PR. Nak harap undi cina solid ke DAPig, hanya mampu dapat Pulau Pinang je. Kat Selangor tak berani lak dia suruh Assmin tutup terus buku dengan PAS, kalau BERANI dah lama DAPig buang Assmin dan PKR kerana tak menurut perintah tokong dan dinasour LKS tu. Sebab takut undi melayu hilang la dia masih main politik dalam pakatan longgar di Selangor tu.

  5. jokowi says:

    Pemerhatian yang begitu jitu dari mata-mata……sampai berak cina DAPig pun boleh dok perhati…..sampai mata turun ke taik…..
    Misti nampak………BUTTHOLE…….AMEEEEENNN….

  6. sman says:

    cina malaysia ,

    Kau sebenarnya tak nampak kekuatan MCA.Sebenarnya kalau di perhatikan selama ini orang Cinalah yg di manjakan oleh BN.Subsidi di beri pada orang Melayu entah berapa sen saja,tapi projek pembangunan yg menjana pertumbuhan pesat ekonomi di curahkan oleh BN di bandar-bandar puluhan billion nilainya.Bandar-bandar merupakan lubuk orang Cina,dengan itu mudahlah orang Cina buat duit dan perniagaan mereka melimpah ruah hasil permintaan bahan utk membena projek-projek mega.Orang Melayu kampung hanya dapat jalan raya sempit bertar setebal 6 inici dan jalan tanah merah menuju kebun serta tanah kubur.

    Umno yg menjadi peneraju kerajaan BN sebenarnya merupakan proksi MCA tanpa d sedari,itu lah sebabnya ,hasil titik peluh orang Felda pun kerajaan sanggup gunakan utk mengembangkan ekonomi orang Cina di bandar-bandar.Ibu pejabat Felda puluhan tingkat benilai ratusan juta di bina di bandaraya,pejabat buruk di bena di kawasan Felda,macam mana ekonomi di kawasan Felda mahu berkembang?.Kalau sebuah kompleks pejabat Felda benialai ratusan juta ,berapa pula boleh menjana pertumbuhan ekonomi bandaraya yg di monopoli oleh orang Cina?.Itu belum di kira projek LRT yg berpuluh billion nilainya,Bandar TRX,Bandr Malaysia, dsbnya .Apa orang Melayu boleh dapat dari sana?.Orang Cina yg jadi anak emas kerajaan juga lah yg untung,walaupun yg memangankan BN adalah orang Melayu kampung.Betul tak sdr cina malaysia ?.

  7. Badrole Amin says:

    jokowi says:
    September 13th, 2015 at 8:21 PM

    “Pemerhatian yang begitu jitu dari mata-mata……sampai berak cina DAPig pun boleh dok perhati…..sampai mata turun ke taik…..
    Misti nampak………BUTTHOLE…….AMEEEEENNN….”

    takde siapa nak memperbodoh & menjijikkan diri untuk perhati sebab ‘jokowi’ memang jenis berak tak basuh pun! dah le berak tak basuh, BM pun ‘jokowi’ tak faham membaca…bodoh!

    hehehehehehe

  8. Pemerhati says:

    PAN ditubuhkan bukan untuk selesai masalah tapi tambah masalah lagi ada…misal kata PAS diterima atau setuju sertai pakatan baru(pakatan 2.0 bersama DAP, PKR & PAN)….

    bagaimana kalau PAN berebut(mahukan) kerusi yang PAS mahu ianya ditandingi oleh orang PAS pada PRU14 nanti? aku tak rasa PAS sanggup membiarkan & membenarkan bekas2 ADUN & Ahli Parlimen PAS yang telah melompat masuk ke dalam PAN bertanding di kerusi & kawasan yang sama juga semasa mereka bersama PAS dahulu bila bertanding untuk PRU13

  9. Pemerhati says:

    PAN ni memang PANtat lah macam kita naik LRT bersesak dengan penumpang berdiri, bila kita nak keluar menyibuk ada penumpang berpantat besar berdiri di depan kita…bila kita mintak tumpang lalu(atau kata ‘excuse me’) dia buat muka masam & buat tak dengar, bila kita menyelit sampai bergesel pantatnya dia marah pulak…inilah situasi yang dijangkakan terpaksa didepani oleh PAS(sama ada PAS sertai ‘pakatan baru’ ataupun bersendirian) untuk bertanding beberapa kerusi ADUN & parlimen itu nanti pada PRU14

  10. system baru says:

    apek dap cina malaysia tak sedar diri orang melayu benarkan mereka masuk dulu mereka masuk dari keruntuhan denasty ming kemudian keruntuhan dinasti qing sehingga perang suadara antara komunis dan komantang dichina semata2 mereka elak dari dibunuh, orang melayu punya baik bawah mereka masuk berkerja lombong2 milik orang melayu dan orang cina menbenarkan kawasan dibuka untuk melombong tapi apa jasa kamu balas pada kami, apek mebawa kongsi gelap cina untuk merebut kawansan pelombongan dan mebawa campur inggris perak,selangor dan lain2 negeri….
    lihat bandar orang melayu bagi apek duduk
    https://ms.wikipedia.org/wiki/Kapitan_Cina

  11. ToraTora says:

    Yang pasti DAP mmg pandai ambil kesempatan untuk menarik sokongan melayu dan buat propaganda sampai melayu bergadoh sesama melayu dalam usaha Anwar meraih sokongan DAP untuk membersihkan dirinya dari tempias najis liwat yg diciptakannya sendiri.

    Dibantu pula oleh TahalufSiyasi ciptaan PAS yg hanya memakan diri sendiri hinggakan alimulama’ PAS dipandang hina sekarang ini.

    CinaMalaysia ni tak perlulah nak dihairankan..superultrakiasu..dah bagi betis nak peha pulak..dasar kapir laknat merempat ditempat orang.

  12. sireh ke gagang says:

    CINA MALAYSIA KONON. cakap bahasa kebangsaan tak reti , nyanyi lagu negaraku lintang pukang , ada hati nak mengaku cina malaysia. cina berambus balik china la.tengok kat sana , bangsa kau nk terima kau atau tidak !

  13. dkds says:

    golonganb kecewa kalau buat Parti semuanya akan jadi syok sendiri, PKR bertahan lama sebab dananya banyak kerana pengaruh anwar sebagai budak manja zionist di barat !

  14. mata-mata says:

    Kesian sungguh dengan jokowi tu… aku tulis lain, yang dia pikirkan hanya TAIK???!!!!!!

    Hahahahahahahahaha…. dah geng setaik dengan DAPig, nak buat macam mana kan….

  15. jokowi says:

    Good evening mataIk-mataIK. Nampak BUTTHOLE…….AMEEEENNN…DAPig rupanya..
    Ahakssss…..ahaksssss…..

Leave a Reply

Threesome