Menu Utama

Guna Pintu Belakang: Tak Payah Meroyan Jika Tak Tahu

mt

Pelik tapi benar, itulah corak meroyan puak-puak yang cuba memecah belahkan UMNO sebagai institusi parti politik yang menjadi tunjang negara sejak sebelum merdeka lagi. Meroyan bagaikan budak tak cukup umur bila apa yang dihajati tidak kesampaian.

Mereka dengan mudah terpedaya, kononnya Presiden UMNO, Dato’ Seri Najib Tun Razak, masuk dan keluar dari mesyuarat Ahli Majlis Tertinggi (MT) yang berlangsung baru-baru ini. Hairan sungguh, dari mana mereka tahu Najib gunakan pintu belakang PWTC?

Penulis hairan, apakah mereka-mereka yang menuduh ini mempunyai akses untuk menonton CCTV yang ada di PWTC. Benarkah Najib masuk dan keluar menggunakan pintu belakang PWTC sebagaimana yang didakwa?

Setahu penulis, PWTC mempunyai 39 lif dan Presiden UMNO selalunya menggunakan lif khas yang digunakan secara berasingan dari lif-lif lain. Maksudnya, jika Najib masuk dan keluar ikut pintu belakang, maka bekas-bekas Presiden UMNO sebelumnya seperti Tun Dr Mahathir dan Tun Abdullah Ahmad Badawi pun menggunakan ‘route’ yang sama.

Pada pandangan penulis, mungkin juga mereka-mereka ini terpedaya dengan bekas ahli wanita UMNO yang meroyan setelah dipecat itu. Dialah yang membuat kenyataan tersebut dan disiarka menerusi Malaysian Insider. Sejak bila Ainina ada akses CCTV di PWTC?

Tidak perlulah memfitnah atau mereka-reka cerita yang merapu untuk memperlekehkan Najib. Jika marah sangat pun pada beliau, carilah perkara lain yang lebih kukuh untuk diketengahkan. Rakyat Malaysia dan ahli UMNO bukannya rendah sangat daya pemikirannya macam bekas ahli wanita yang dipecat itu…

Entahlah bagaimana boleh timbul isu ini, namun pada pengamatan penulis, ada juga mereka yang terpengaruh dengan dakwaan tidak benar itu. Jika tidak tahu, boleh bertanya. Jangan tuduh semberono macam budak tak cukup akal.

Cuma apa yang penulis kesal, ada juga ahli UMNO yang terpengaruh dengan dakwaan itu. Mungkin mereka tidak pernah ke PWTC barangkali. Tapi kalau tidak tahu sekalipun, janganlah cepat sangat percaya kata orang.

Memang PWTC ada pintu rintangan api dan pintu kecemasan. Tapi untuk apa pula Najib hendak gunakan pintu-pintu tersebut sedangkan beliau ada lif khas? Buat apa berpeluh-peluh panjat tangga tinggi-tinggi sedangkan ada kemudahan yang tidak memerlukan beliau berbuat sedekimian.

Sudah-sudahlah tunjukkan perangai buruk di mata orang. Buruk sangat nampaknya. Penulis bukanlah cuba mempertahankan Najib, cuma dakwaan itu nampak sangat bodohnya dan tidak matang, kebudak-budakan sangat…






14 Komen to Guna Pintu Belakang: Tak Payah Meroyan Jika Tak Tahu

  1. James Wong says:

    Nampak sangat terdapa sesetengah Puak akan cuba menabur fitnah dan sengaja memburuk-burukkan kerajaan untuk kepentingan diri dan parti masing-masing. Harap pembaca tidak mudah terpengaruh dengan permainan mereka yang giat dijalankan.

  2. bena says:

    manusia bila daging seketul dah dhinggap penyakit busukhati,hasadengki,batuapi,maka fitnah2 Dajjal lah kerja2nya.sama lah TMI ,Malaysiakini n geng2 yg bersumpah laknat Allah swt.awas n hati2 bangsaku

  3. belon says:

    Telah 10 bulan berlalu sejak isu 1MDB dibawa ke Parlimen oleh AP Pembangkang dan menjadi domen awam, tetapi laporan penyiasatan tak juga timbul-timbul. Yang timbul ialah buku setebal 62 mukasurat bertajuk ‘1MDB: Siapa Kata Tidak Dijawab’ terbitan Jasa. Itu pun bersifat nasi dah jadi bubur dan persepsi rakyat terhadap buku itu seperti menegak benang yang basah dan lebih tepat menutup bangkai gajah dengan daun kelapa.

    Telah 90 hari sejak isu USD700 juta dibangkitkan oleh akhbar Wall Street Journal. WSJ melaporkan dengan menyatakan mempunyai bukti dokumen dan transaksi bahawa USD 700 juta atau RM2.94 bilion di masukkan ke dalam 2 akaun peribadi Najib Abdul Razak di AmBank Islamic.

    Sejak itu RM2.6bil menjadi bahan ejekan dan bahan lawak seluruh rakyat Malaysia. Sehinggakan bila pasukan Harimau Malaya kalah 0-10 kepada UAE, RM2.6bil terpalit dengan ejekan ‘RM2.6bil GHAIB, 10-0 AIB, RM2.6 derma dari Syeikh Arab, 10-0 Sumbangan dari Orang Arab’. Malu Rakyat Malaysia!

    Setelah isu ini dibangkitkan oleh WSJ, Rakyat Malaysia telah mengemukakan beberapa soalan yang sebenarnya mudah dijawab oleh orang yang bersifat benar, jujur dan amanah dan tiada niat untuk menipu.

    Apatah lagi yang dipersoalkan ialah seorang Perdana Menteri, yang ditanya ialah kerajaaan yang telah memerintah lebih dari 50 tahun. Kita pasti orang yang bercakap tentang KPI, Transformasi dan berbagai kata-kata jargon yang bombastik, pasti memiliki SOP dan FAQ yang telah disediakan bagi menghadapi apa jua persoalan. Ini tidak. Jawapan diberikan berbelit-belit, bercanggah antara satu sama lain dan membodohkan rakyat sama seperti seorang yang desperado kerana ingin menutup penipuan dan pembohongan yang telah dilakukan.

    Melayu era cyber bukan ‘Melayu Mudah Lupa’ seperti yang digambarkan oleh Tun Mahathir. Melayu sekarang punya pengkalan data yang besar dan cepat untuk diakses seperti Google, FB, YT, WA, Dropbox dan Cloud. Justru dibangkitkan semula beberapa persoalan tersebut supaya Najib dan kabinet nya lebih bertanggungjawab kepada rakyat dan negara dan persoalan ini menjadi agenda utama sehingga seseorang itu berundur atau sehingga PRU14.

    Apakah RM2.6 bilion benar-benar dideposit ke akaun peribadi Najib Razak di AmBank Islamik?
    Jawapan yang diterima ialah DIAM atau bahasa Inggerisnya ‘Elegant Silence’. Itulah yang sering dilakukan oleh Najib tidak kiralah isu peribadi maupun isu nasional seperti isu perkauman dan isu Kalimah Allah.

    Apakah RM2.6 bilion dari duit 1MDB itu masuk ke akaun Najib Razak?
    Jawapannya kali ini ialah ‘Akaun itu tidak wujud’. Dan apabila ada dokumen yang membuktikan wujudnya kedua-dua akaun itu, jawapannya kali ini juga SENYAP.

  4. jokowi says:

    Tima kacih……..BUTTHOLE………AMEEEEN……

  5. Pemerhati says:

    puan ainina meroyan lah tu buat cerita merapu konon Najib guna ‘pintu belakang’ selepas puan ainina ‘kena main belakang’…ainina ni bodoh, dia tak reti baca perlembagan UMNO tapi dia mudah ‘kena main belakang’ percaya pada ‘malaun’ yang kata dirinya tidak akan tergugur secara otomatik sebagai ahli bila membawa perkara parti ke mahkamah

  6. jokowi says:

    Ada org perhati rupanya Puan ‘Ainina’ main belakang…..
    Tima kacih………..BUTTHOLE……..AMEEEEEEN………

  7. Badrole Amin says:

    selain suka syok sendiri & berhalusinasi, si berak tak basuh seperti ‘jokowi’ juga bahalol tak reti membaca & tak faham komen orang lain

    hehehehehehe

  8. ToraTora says:

    Lawak jokowi ni..mcm budak2..pro la sikit bro..

  9. sireh ke gagang says:

    nama pun indon. mesti bodoh . kesian. indon dtg malaysia selamanya jadi kuli bancuh simen & lap berak dekat rumah org shj.

  10. jokowi says:

    TarokTarok….BUTTHOLE…….AMEEEEENN….
    Bontot Itek Pulang Ke Petang……..sori sori….. sireh ke gagang….

  11. jokowi says:

    นรก เลือด คนประจบ ….. ahaks …… ahaks … คุณ จริงๆ วันของฉัน …. ☺

  12. jokowi says:

    Назіранне каманда, ‘Ainina’ Місіс экс UMNO дзяўчына мае патрэбу ў вас у яе жопные дзіркі …….. AMEEEEEN . тарок – тарок калі ласка ……. як Itek яе назад , што ў другой палове дня ….

  13. jokowi says:

    Spot on belon?

  14. dkds says:

    bila hati dah dipenuhi dengan hasad dan cemburu , semuanya mereka cipta fitnah bagi memuaskan nafsu syitan mereka !

    Allah itu maha Adil, setiap fitnah itu nanti akan dibalasnya dengan azab pada poereka dan pembawanya

Leave a Reply

Threesome