Menu Utama

Altantuya Timbul Bila Pembangkang Kering Idea

Peperangan persepsi yang menjadi agenda utama pembangkang dalam mempengaruhi minda rakyat Malaysia telah sampai ke tahap yang cukup membosankan terutama apabila mereka kekeringan modal atau idea untuk memfitnah Perdana Menteri kita, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Sebelum ini 1MDB dan derma RM2.6 billion menjadi isu yang pembangkang gunakan untuk menyerang Najib. Kita perlu ingat bahawa tindakan menyerang Najib merupakan tindakan menyerang UMNO dan Barisan Nasional.

Memandangkan beberapa pembongkaran yang berjaya dilakukan berkenaan dua isu diatas maka pembangkang dilihat terpaksa kitar semula isu yang sudah lapuk iaitu Altantuya. Dalam dua tiga hari ini, media utama pembangkang, Malaysian Insider dan Malaysiakini dilihat cuba menggunakan Altantuya walaupun pembunuh Altantuya telah dijatuhkan hukuman yang sewajarnya.

altantuya 1

Bagi pihak Perdana Menteri kita pula, beliau sering diletakkan dalam keadaan dilema, diluah mati emak, ditelan mati bapak. Sekiranya beliau mendiamkan diri maka beliau dituduh bersalah manakala apabila beliau bersuara pula, beliau dituduh dengan bermacam-macam tohmahan lain pula.

Hari ini, Najib mendakwa tindakan pihak tertentu menimbulkan semula kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu sebagai antara perancangan kuasa luar untuk menjatuhkannya, sama seperti strategi terhadap Presiden Iraq Saddam Hussein di mana beliau digulingkan oleh Amerika dengan dakwaan palsu kononnya Iraq memiliki senjata pemusnah masa.

“Sekarang kita tengok Iraq. Mereka (AS) tidak mempunyai bukti, tetapi tetap menceroboh negara itu.

“Sekarang rakyat Amerika menyesali perbuatan mereka dan nama Bush tidak diterima lagi,” kata beliau dipetik The Star Online.

Media asing terbabit dalam konspirasi untuk menjatuhkan kepimpinan negara dan ia melibatkan pelbagai peringkat – “dari atas ke bawah, dan dari dalam dan luar negara”.

“Tak ada gambar, tiada bukti dan tiada ada SMS, ia muncul semula. Kes ini sudah lenyap selama bertahun-tahun dan kini ditimbulkan lagi,” katanya.

Sekali lagi Perdana Menteri kita mengulangi ikrarnya bahawa beliau tidak pernah bertemu dengan Altantuya.

Namun pembangkang tetap menggunakan Altantuya dalam usaha mereka untuk menyerang Najib. Memetik kata-kata Lim Kit Siang dalam The Malaysian Insider,

“The Altantuya Shaariibuu case will continue to hang over Prime Minister Datuk Seri Najib Razak as long as there is no probe into the motive behind the Mongolian woman’s murder, said Lim Kit Siang”.

Ini membuktikan bahawa asas perjuangan pembangkang hanya berdasarkan kepada fitnah dan tohmahan semata-mata.

Mereka tidak pernah ikhlas dalam perjuangan. Selain daripada itu juga mereka turut gagal mentadbir beberapa negeri yang berjaya mereka kuasai dalam PRU13 yang lepas.

Fokus pembangkang lebih kepada kepentingan diri mereka sendiri. Segala laungan untuk rakyat, demi rakyat dan bermacam-macam lagi sekadar kata manis untuk memperdayakan mereka yang senang diperbodohkan oleh pembangkang.






19 Komen to Altantuya Timbul Bila Pembangkang Kering Idea

  1. cina malaysia says:

    tv arab yg buat dokumentari mengenai wanita mongolia ,kenapa mahu salah PR!!!
    gunalah otak sikit!!!

    kalau berani samanlah tv tersebut bukan asyik menyalah org lain!

  2. jokowi says:

    Dokumentari tu dah dedahkan.
    Syukur Najib tak terlibat.
    Semoga Najib dan Rosmah hidup selama-lamanya……utk memerintah Malaysia dengan aman dan sejahtera sehingga ke penghujung dunia.
    Ikhlas daripada Jokowi

  3. system baru says:

    apek cina malaysia ,wartawan al jazeera kira beruntung sebab dapat pm baik kalau di mesir dah lama dah dia orang kena penjara macam watawan al jazeera mesir itu, kalau di isreal dah lama kena tembak mati ada faham

  4. Badrole Amin says:

    memang anak luar nikah kalau ‘cina malaysia’ & ‘jokowi’ percaya fitnah kitar semula itu…jangan pula anda percaya si bala yang jadi P.I. itu mati disebabkan tangan(penglibatan) Najib juga…jadilah orang bukan Islam yang disukai tuhan kamu dengan tidak begitu mudah mempercayai fitnah atau apa sahaja cerita berdasarkan hearsay, speculative atau boleh dikata ‘syok sendiri’

    hehehehehe

    kepada ‘jokowi’….

    komen ko memang haramjadah takdenya yang ikhlas

  5. Pemerhati says:

    16 Sept ini aljazeera memang nak kena ajar!

  6. Pemerhati says:

    kalau tak suka dengan fitnah kitar semula ini tentang altantuya itu tandanya mamak kutty tak lama lagi nak mampos

  7. Badrole Amin says:

    kalau suka apa pulak tandanya ‘pemerhati’?

  8. Pemerhati says:

    kalau suka tandanya lagi lama mamak kutty nak mampos & setan2 pun suka

  9. Spy Bukit Gantang says:

    Aku baca komen2 kat FMT kat PM kita, panas betul hati ku. Mentang2lah depa boleh baling batu sembunyi tangan. Tapi bila aku fikir balik, depa tu semua sebenarnya pengecut dan syok sendiri kerana hanya pamerkan komen2 yg anti kerajaan.

  10. jokowi says:

    Tima kacih……BUTTHOLE……..AMEEEEEEN…..

  11. rockers says:

    spy bukit gantang…klu najib betul2 pahlawan bugis x pyh ikut pintu belakang.

  12. Pemerhati says:

    selain suka syok sendiri, si berak tak basuh suka juga berhalusinasi

  13. mata-mata says:

    Rockers tu paham bahasa ke tidak???

  14. jokowi says:

    Pemerhatian yg begitu teliti…..sampai berak tak basuh pun dia dok perhati…..
    Tima kacih………BUTTHOLE………..AMEEEEENNNN…..

  15. Badrole Amin says:

    takde siapa nak memperbodoh & menjijikkan diri untuk perhati kalau ‘jokowi’ memang jenis berak tak basuh pun

    hehehehehe

  16. Spy Bukit Gantang says:

    Rockers , yg aku tahu dan ko tahu atau ko dah rasa dan kena dgn Boss ko main belakang. kikikikik

  17. Spy Bukit Gantang says:

    Tu ada sorang lagi tu kawan ko rockers, sampai dok meroyan “butthole” . Itu penangan Boss ko yg kat Hotel Bamboo River la tu. ROTFL.

  18. Pemerhati says:

    Spy Bukit Gantang says:
    September 14th, 2015 at 12:32 AM

    “Tu ada sorang lagi tu kawan ko rockers, sampai dok meroyan “butthole” . Itu penangan Boss ko yg kat Hotel Bamboo River la tu. ROTFL.”

    tidak syak lagi, siapa lagi kalau bukan ‘jokowi’…jokowi ‘merindui’ gerudi bossnya yang sekarang ni kat Hotel Bamboo River sebab tu tu dia dok meroyan ‘butthole’

    hehehehehe

  19. jokowi says:

    Tima kacih…….BUTTHOLE…….AMEEEEEEENNN….
    IKHLAS…..DRP….SEPAI TAIK MENATANG…..

Leave a Reply

Threesome