Menu Utama

Suhakam Pro-LGBT?

“Generasi muda harus dijaga daripada dipengaruhi puak pelampau atau liberal, termasuk kumpulan bersenjata Negara Islam (IS) dan kumpulan gay, lesbian, dwiseksual dan transgender (LGBT).”- Perdana Menteri Mohd Najib Razak

mkini-hasmyKenyataan Perdana Menteri Mohd Najib Tun Razak bahawa bahawa Malaysia mempunyai definisi yang berbeza mengenai hak asasi manusia berdasarkan Islam, yang mesti dipertahankan walaupun ia tidak sepadan dengan versi antarabangsa adalah sangat tepat dan merupakan kehendak majoriti rakyat berugama Islam di negara ini.

Malangnya, jika benar laporan Malaysiakini, Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) tampil mahu membantah pandangan Perdana Menteri ini.

Pengerusi Suhakam, Tan Sri Hasmy Agam berkata, Malaysia mempunyai tanggungjawab untuk menegakkan hak asasi manusia selaku penandatangan Perisytiharan Hak Asasi Manusia Sejagat (UDHR) dan Deklarasi Hak Asasi dalam Islam, Pertubuhan Negara Islam (CDHRI).

Suhakam, katanya, kecewa dengan pendekatan sempit yang diambil oleh kepimpinan negara untuk mentafsir dan memahami prinsip-prinsip hak asasi manusia sejagat yang sudah lama wujud. Untuk tujuan penjelasan, katanya, Suhakam menekankan bahawa CDHRI menjamin banyak hak yang sama seperti UDHR, dan pada masa yang sama mengesahkan syariah sebagai sumbernya.

Dalam satu kenyataan hari ini, Hasmy berkata ia menegaskan bahawa 30 Tataurusan UDHR tidak bertentangan dengan ajaran Islam.

Walaupun tidak menyebut nama, ia adalah jelas bahawa kenyataan Hasmy itu adalah sebagai reaksi balas terhadap kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak pada hari Selasa.

Oleh kerana tiada penafian daripada Hasmy sehingga kini, kita tertanya-tanya apakah manusia Islam bernama Hasmy ini menyokong gerakan hubungan sejenis seperti gay dan lesbian?

Berdasarkan nama dan wajah beliau, kita percaya Hasmy seorang Melayu dan Islam. Semoga Allah memberi hidayah kepada beliau agar melihat cahaya kebenaran.






16 Komen to Suhakam Pro-LGBT?

  1. Abu Bakar says:

    SUHAKAM ni bukan setakat penyokong LGBT, tapi kumpulan bebal dan bodo piang tak tentu hala.

    Dalam isu ini saya menyokong artikel MYKMU.net ini, kerana dah lama SUHAKAM ni menjadi duri dalam daging terhadap Malaysia.

    Lihatlah macam isu perhimpunan haram oleh puak pembangkang sebelum ini, boleh pula Pesuruhjaya SUHAKAM Kuala Lumpur James Nayagam kata tak apa demontrasi, hak asasi manusia, tapi bila buat perhimpunan di Kuala Lumpur macam BERSHIT 3.0 itu, jadi huru hara, mendatangkan ketakutan kepada pelancong, ramai peniaga kerugian kerana ramai pelancong tak mau keluar membeli belah, malahan banyak kedai ditutup kerana para peniaga takut akan keselamatan mereka hingga mendatangkan kesusahan kepada rakyat yang nak membeli belah.

    Betapa bodo piangnya SUHAKAM ini yang tak melihat situasi secara nyata tapi berada dalama khayalan gila babi mereka sahajalah selama ini.

    Saya mencadangkan agar Hasmi Agam ni biarkan anak dia melacur dan bininya melacur di tepi simpang atau beromen dengan mana-mana jantan negro, myanmar, nepal, bangla kerana itu adalah hak asasi manusia mengikut pemikiran kepala butoh dia tu.

    Semoga dia puas hati dengan anak bininya yang melacur dan beromen dengan jantan-jantan negro di depan matanya pun, tak apa, itu hak asasi manusia untuk beromen.

    Dah tua pun bodo lagi.

    Sedarlah semua.

  2. Abu Bakar says:

    Kerajaan patut membubarkan sahajalah SUHAKAM ini atau kerajaan membuat satu jawatankuasa untuk memantau SUHAKAM ini di bawah parlimen supaya kebodohan puak SUHAKAM termasuk si tua bodo Hasmi Agam tu dapat dikawal supaya negara ini tak rosak akibat pemikiran jahiliyah tahap kepala butoh mereka itu.

    Sedarlah semua.

  3. Abu Bakar says:

    Cuba Hasmi Agam ni buat Forum dan kita tanya dia, kalau anak perempuan dia nak beromen tanpa nikah dengan mana-mana negro, bangla, nepal, myanmar, indon di depan matanya dengan alasan hak asasi manusia untuk menikmati seks, apakah Hasmi Agam ni boleh terima?

    Dasar bodo piang, dah tua bangka, tua renta, tua ganyut pun bodo piang juga.

    Walaupun saya tak puas hati dengan Najib mengenai isu RM 2.63 bilion serta isu 1MDB, tetapi kebodohan Hasmi Agam Tua Bangka Bangang ni tak boleh dibiarkan, bahaya sangat dah ni.

    Kepada Hasmi Agam, selamat membiarkan isteri anda untuk beromen dengan lembu sekali pun atas alasan hak asasi untuk menikmati hubungan seks.

    Hak asasilah sangat, perosak masyarakat sahajalah golong bodo piang macam SUHAKAM tu.

    Sedarlah semua.

  4. Abu Bakar says:

    “Pengerusi Suhakam, Tan Sri Hasmy Agam berkata, Malaysia mempunyai tanggungjawab untuk menegakkan hak asasi manusia selaku penandatangan Perisytiharan Hak Asasi Manusia Sejagat (UDHR) dan Deklarasi Hak Asasi dalam Islam, Pertubuhan Negara Islam (CDHRI).”

    Macam mana pula dengan hak agama dan hak Allah yang memberikan kau nyawa dan kehidupan dari kau kecik hingga kau tua renta seperti sekarang ini? Apa hebat sangat dengan hak asasi manusia ciptaan Barat tu dengan hak Allah yang memberi kau kehidupan selama ini?

    Sila guna akal, jangan guna kepala butoh untuk berfikir, sebab nanti akan berfikir seperti golongan bangang.

    Itulah, nama saja golongan profesional, baik buruk pun tak boleh kenal kerana terpengaruh dengan budaya kotor dan liar yang dikutip menjadi budaya hidup oleh manusia seperti Hasmi Agam ni.

    Sedarlah semua.

  5. Abu Bakar says:

    Hasmi Agam, kau ni kaki sontot bontot ke? Bini kau ada kekasih lesbian ke? Anak kau ada kekasih homoseks dan lesbian ke?

    Hasmi Agam, kalau anak kau nak jadi lesbian atau homoseks, apakah kau akan rela dan membiarkan sahaja kononnya hak asasi manusia?

    Itulah dah tua bangka, tua renta, tua ganyut pun masih bodo piang!

    Sedarlah diri.

  6. Jack says:

    Abu Bakar ni pertama kali nampak kenyataan beliau nampak ada kebenaran. Tetapi kebenaran itu dicemari pula oleh penggunaan bahasa kesat beliau sehingga kebenaran tidak menyerlah. Semoga Allah memberi hidayah kepada kita semua.

  7. Azhar Daeng says:

    Main bontot meliwat sodomi lesbian homoseks ini dah berzaman ada sejak era nabi lut..sedangkan Allah swt serta malaikat dan nabi muhammad saw melaknat perbuatan nuor al-jubori LGBT dan rasulullah tak mengaku umat…inikan pula kita manusia biasa ..kira ok lah bahasa penyampaian tuan abu bakar:-)

  8. raplahjingaa says:

    ntah aku Nampak kenyataan AB kebanyakan ada kebenaran…tapi selalunya kebenaran tu tak kelihatan oleh orang-orang yang tak mau berfikir, walaupun diberi fikiran.

  9. musanghitam says:

    berapa juta kerajaan bagi grant pada suahakam ini dalam setahun? penyudahkan mereka juga yang melumpuhkan demokrasi dengan pemikiran liberalis barat yang meruntuuhkan akhlak umat islam.

    inilah hasil NGO ciptaan madey kutty

  10. System baru says:

    lupa marina tun m penyokong tegar lgbt anak tun m juga, itu hasil didik tun m yg banggakan oleh abu ya itu, mariah tun m minta jarum percuma dan kondom percuma untuk peliwat tegak dan penagih dadah pada kerajaan, bila kerajaan dah tak sangup bagi marahkan terus merusuh ha.ha.ha

  11. System baru says:

    Betul itu yg ditubuh semasa tun m itu patut abu ya sokong suhakam pro lgbt itu ha.ha.ha maklum sama macam anak tun m itu marina tun m sokong lgbt itu

  12. Abu Bakar says:

    System Baru, anak tiri Najib buat filem yang bertaraf lucah dengan kos RM 300 juta ‘The Wolf of The Wall Street’ tu apa cerita?

    Malahan dari mana dapat wang sampai beratus juta untuk buat filem? Mantan laki Rosmah sebelum ini tu billionaire ke? Malahan Rosmah sebelum ini adalah keturunan bangsawan dan hartawan yang ada emas yang dimuatkan dalam tujuh buah kapal ke?

    Dalam isu Marina, dia dah besar panjang, Tun Dr. Mahathir dah beri didikan yang sepatutnya kepadanya, dia pilih jalan yang salah itu salahnya sendiri, apahal pula nak dibabitkan kepada Tun Dr. Mahathir pula?

    Biasalah juak Najib akan putar sana sini untuk burukkan Tun Dr. Mahathir dengan pelbagai tuduhan melulu yang tak tentu hala.

  13. Abu Bakar says:

    Saya menghentam SUHAKAM terutama Ketua SUHAKAM tu dengan kasar sebab mereka sendiri kurang ajar terhadap ajaran agama.

    Malahan kerana mereka kata mereka mendukung demokrasi barat tu sangat, maka saya tanyalah kalau anak dan serta laki atau bini mereka nak buat maksiat atas dasar hak asasi manusia yang tak tentu hala tu mereka setuju ke?

    Sedarlah semua.

  14. System baru says:

    Buat filam lucah tak sampai liwat orang macam marina tun m sokong sangat liwat orang suka sama suka , hanya tonton orang putih kita bagi rosak dia orang itu, suhakam ngo yg tubuh oleh tun m sokong meliwat orang tak kira orang islam mahu kafir, sedangkan islam melarang meliwat nabi tak mengangku umat, lagi dia anak tiri najib tak kena mena dengan najib itu. Najib hanya boleh nasihat dia je,ada faham, di banding anak kandung tun m sokong lgbt apa cerita nya

  15. System baru says:

    abu ya tak patut kau marah suhakam itu kau menghina tun m itu, penah lelah tun m dibina suhakam itu untuk sokong anwar meliwat itu
    Ha.ha.ha.

  16. raplahjingaa says:

    hai SB….sampai tengah malam pun hang nak bodek aku dengan hiburan ke ?? udah-udah la tu…budak sekolah kena tidur awal….hehehe

Leave a Reply