Menu Utama

Kalau Dah Ubahsuai Dokumen Untuk Kenakan Orang, Konspirasilah Namanya Tu

khairuddin-Claire

ADA pihak tertentu (yang namanya semua orang tahu) mendakwa, tidak wujud sama sekali konspirasi untuk menjatuhkan Datuk Seri Najib Tun Razak!!  Tak faham.  Dah terdedah guna dokumen yang diubahsuai untuk mendesak perletakan jawatan Najib pun masih kata tak wujud konspirasi?

Bukan Lester Melanyi (bekas kakitangan Sarawak Report) saja yang dedah bahkan siap bagi nama siapa yang ubahsuai dokumen tu, polis Thailand sendiri pun sahkan wujud kegiatan mengubah suai dokumen Petro Saudi yang dijual Justo untuk mendesak perletakan jawatan Najib.

Penyokong kuat orang yang berkenaan juga terkantoi bergambar dengan pengendali Sarawak Report, Claire Brown yang kini diketahui mengubahsuai dan menyiarkan dokumen ubahsuai itu untuk menjatuhkan Najib.

Tak sebut lagi bagaimana Najib diminta letak jawatan sebelum semua tuduhan ke atasnya dibuktikan.  Bila tak boleh nak lawan hujah ni (sebab ia berkaitan dengan Islam dan prinsip asas keadilan), maka pusing ke prestasi Najib dalam PRU13 – seolah-olahnya ada undang-undang yang menyebut nak jadi Perdana Menteri kat negara ni mesti ada majoriti 2/3 di parlimen.

Begitu juga prestasi dalam pilihanraya hanya diukur berapa jumlah kerusi parlimen semata-mata, bab rampas 2 negeri yang kalah dalam PRU2008, naikkan jumlah kerusi UMNO dan sebagainya tu, buat tak nampak saja?

Konspirasilah semua tu, apa tak konspirasi pulak?

Ironinya, orang yang bercakap ini adalah orang sama yang membiarkan seorang biseksual menjadi Timbalannya selama 6 tahun sejak 1993 sebelum membuat keputusan mendedahkan tembelang Timbalannya itu setelah dia cuba mencabarnya jawatannya sebagai Presiden UMNO pada tahun 1998.

Itupun satu bentuk konspirasi juga.  Dah tahu biseksual sejak 1993 tapi kenapa hanya pilih untuk percaya (kononnya) dakwaan tersebut pada tahun 1998, sebab sebelum itu dia tak lawan (jawatan Presiden UMNO) dan tahun 1998 dia nak lawan?

Memang pelik bila orang yang biasa dengan konspirasi, tapi tak tahu konspirasi berjalan macam mana.  Sama pelik dengan orang yang tak pernah saman sesiapa kerana memfitnahnya tapi nak komen peguam Perdana Menteri yang mula tindakan undang-undang ke atas sebuah media antarabangsa.

Kau saman Harakah yang taraf kertas bungkus nasik lemak pun tak pernah, nak komen pasal peguam Najib nak saman WSJ pulak lagi.

Nak sakit perut gelak.



« (Previous News)



12 Komen to Kalau Dah Ubahsuai Dokumen Untuk Kenakan Orang, Konspirasilah Namanya Tu

  1. binggo says:

    Kadang-kadang bila dengar komen orang yang katanya 23 tahun memerintah tu jadi macam kenyataan bodoh.Tiada konspirasi la dan itu la dan ini la. Hello bro lu fikirla sendiri tangan jahat mana yang memutar belitkan semua dokumen tu? Siapa pengkhianat negara yang terlibat untuk menjatuhkan seorang Ketua Kerajaan? Dan siapa pulak yan gmenjadi hero kononnya penangkapan xavier itu satu konspirasi? Terasa panaskah punggung sekarang? Relax la bro, biar peguam dia jalankan tugas dan berkuasa Thailand jalankan siasatan. Tidak terbukit salah pun terus suruh letak jawatan? Ehh masuk akal kah? Yang dah tahu suka main belakang pun dikatakan warak.Tunggu lah siasatan habis. Najib gentleman dan mengarahkan siasatan dijalankan. Bukankah itu TELUS namanya.Semua jentera sedang bergerak untuk melakukan siasatan. Tun M, kalo boleh hentikan buat komen yang tiada faedah dan banyakkan berzikir ingat ALLAH SWT.

  2. ToraTora says:

    maleh nak komen..tapi aku sokonglah hujah2 artikel ni.

  3. Memang terok says:

    Pada Manusia bernama Madey itu memang bukan konspirasi tepi sekadar perbuatan sibusuk hati. Malah Katanya dia bukan rosak kan negara walau pun dia sedang jahanamkan negara. Kalau dia Ada keupayaan utk panggil America hantar kapal perang dgn ground troop serang malaysia dia Akan cakap itu bukan salah saya. Saya cuma syorkan untuk malaysia diserang tapi tidak memaksa sesiapa ikut perintah saya. Itu lidah politik dan itu MADEY the all time Great.

  4. brekpit says:

    Tangan-tangan ghaib memang suka buat konspirasi,,yang jadi kambing hitam orang lain,tapi konspirator-konspirator kekadang terkantoi ada selfie&welfie,nanti adalah statement kata photoshoplah,forginglah,dan macam2 lagi boleh swing,,biasalah orang yang dah biasa dapat macam-macam menafaat,bila sekali tak dapat,memang mengamok sakan,sebab dah jadi habit,asal mintak dapat

  5. sman says:

    Kalau PM Najib tak jadi PM,harap-harap orang macam TS Sharir Samad atau Ismail Sabri yg ganti jadi PM.Mohon di jauhkan Allah, kalau orang macam Mahathir pembiak kroni atau mana-mana kroni dia yg nak jadi PM.

  6. semangat dato' haron says:

    Mamak Kutty perosak negara. Kalo dia x dapat, org lain pun x bole dpt walau menghancurkan negara sekalipun.

  7. Memang Terok says:

    Manusia bersifat tamak haloba tak akan pernah rasa cukup, berpuas hati jauh sekali bersyukur dengan apa yang dia ada.

    Semasa dia ditentang dia umumkan yang dia akan tetap disitu walau hanya menang dengan satu undi. Nasib dia baik dia menang lebih dari satu undi.

    Selama 22 tahun dia diatas singgahsana, hasilnya anaknya menjadi billionare. Anaknya yang hampir Sime bank terpaksa ditutup.

    Memang jelas apa yang dia mahu. Dia mahu jambatan bengkoknya yang tidak dihirau sesiapa termasok Najib. Dia akan kroni yang bergantung pada jambatan itu dan dia berharap imbuhan dari kebengkokan sebuah jambatan.

    Bengkok sunggoh kepala Madey. dan orang saperti Madey tidak akan pernah merasa puas selagi dia bernafas.

  8. halim says:

    sedih.. Tun begini..
    Yg tak paham dengan trend ‘viral’ yg zaman beliau tak ada..
    Sekali kena.. Tenganga.. Dan dia menjadi mangsa fitnah penipuan yg viral..
    Sayang.. Dia patut bersara dan lay out and mind his own bisnes..

  9. System baru says:

    tanya melayu kamalrudin sebelah orang putih itu mana dia dapat duit untuk banyar hutang tuntu hasil dari fitnah kena .kena ingat hasil fitnah tak akan berkat riskiz ada sekarang sudah tiba masanya polis siasat dia pula,dulu masa anwar boleh anwar tolong kau sebab ,kau suadara anwar sekarang silap lah, aku minta polis siasat dia, anwar menbangunkan kroni tak berguna akhir kesan pada umno itu, tun m itu sekarang lupa macai pkr sedang hasut rakyat serawak nak bagi otonomi ,tun m juga lupa rancangan orang putih pula nak bagi sarawak dan sabah berpisah dari malaysia, aku ucap tahian kebodohan tun m itu dimainkan oleh anwar dan orang putih itu . Kalau nak bermain politik biar tengok pada tempat nya

    taniah pada kebodohan tun m itu
    Taniah pada anwar berjaya bodoh tun m buat kali kedua
    Taniah pada orang putih berjaya bodoh tun m itu
    Taniah kepada kamarudin rancangan anda banyar hutang cara fitnah akan merosakan negara.
    tahian pada pada tun m itu dia melayu mudah lupa, bawa campurtangan orang putih ada rancangan pisah sarawak dan sabah dari malaysia disebab kebencian pada najib

    jika perkara borneo berpisar dari malaysia Orang jenis macam aku cari, macai macam tun m pasti suka salah orang macam dia gagal majukan bumiputara 30% ekonomi bumiputara itu dan sikap suka menyalah kan orang sebab terlalu bangunkan kroni, itu sikap tun m itu sekarang

  10. rockers says:

    ckp bnyk x guna.ko suruh najib dgn flom tunjuk stmt akaun dia abis cite.x pyh nk spin..

  11. WTF says:

    Hehehehehe, sungguh takbur kata2 saudara rockers ni.

    Who do you think you are saudara rockers sampai engkau nak suruh si polan buat itu buat ini???

    Saudara rockers ni Majistret ka???

Leave a Reply

Threesome