Menu Utama

Gani Bersara 2 Bulan Awal, Bekas Hakim Kini Peguam Negara

Tan Sri Ghani Patail mengambil keputusan menamatkan kontrak perkhidmatannya 2 bulan lebih awal berikutan masalah kesihatan beliau yang semakin serius, diganti oleh bekas Hakim Mahkamah Persekutuan, Tan Sri Apandi Ali.

Kontrak Ghani sepatutnya berakhir pada Oktober 2015. Ghani berhadapan masalah kesihatan sejak tahun lepas kini dilaporkan sukar menumpukan perhatian kepada tugas terutama membabitkan siasatan besar-besaran pasukan petugas khas ke atas 1 Malaysia Development Berhad (1MDB).

Pelantikan bekas Hakim Mahkamah Persekutuan ini membuka lembaran baru kepada Pejabat Peguam Negara setelah berada hampir 13 tahun di bawah Tan Sri Ghani Patail.






16 Komen to Gani Bersara 2 Bulan Awal, Bekas Hakim Kini Peguam Negara

  1. System baru says:

    Nanti macai RBA fitnah konon najib suruh gani berhenti percaya cakap aku ini

  2. Abu Bakar says:

    Gani Patil stress kerana mendapat tekanan dari Najib dan kuncu-kuncu, selama ni Gani Patail tu ok saja, tapi pasal apa pula tiba-tiba dibangkitkan isu kesihatannya pula?

    Kepada System Baru, memang Najib paksa Gani Patail letak jawatan, sebab Najib gentar isu USD 700 juta bersamaan RM 2.63 bilion itu akan terbongkar.

    Lepas ni mungkin Zeti pula akan jadi mangsa, tak tahulah apa alasan yang akan diberikan kelak.

    Setakat ini yang selamat dan akan disambung tempoh kontrak jawatannya adalah Khalid Abu Bakar, Ketua Polis Negara penipu tu, dia ni pecacai tegar Najib, membela serta melakukan apa sahaja untuk mengelakkan Najib ditahan.

    Malahan pada hari yang sepatutnya berlangsungnya program Nothing To Hide, Ketua Polis Negara ini telah berpakat dengan Najib serta Ali Tinju di mana Ali Tinju akan menggelupur, meracau serta menjeri-jerit seorang di luar dewan jika Tun Dr. Mahathir hadir ke program itu supaya boleh dijadikan alasan faktor keselamatan oleh Ketua Polis Negara bagi membatalkan program itu supaya Najib tak berhadapan dengan persoalan dari Tun Dr. Mahathir.

    Lihatlah kenyataan Khalid Abu Bakar ni, dia kata berlaku huru hara, pergaduhan antara dua kumpulan pada hari program Nothing To Hide, tetapi tak ada pun itu semua yang ada hanya Ali Tinjuk melalak sendirian di luar dan menggelupur tak tentu hala hingga ditangkap dan diheret oleh pihak keselamatan supaya keluar dari tempat itu, yang bermasalah hanyalah Ali Tinju, bukannya ada huru hara atau pergaduhan antara kumpulan itu dan ini pun.

    Sudah jelas Khalid Abu Bakar ni penipu, orang macam ni akan Najib sangatlah sayang kerana menjadi barua suruhan Najib yang setia kerana sanggup membuang amanah tugas ke dalam longkang demi nafsu serakah Najib yang tak guna itu.

    Sedarlah.

  3. rockers says:

    ali tinju tu buat gempak je..kena buasir agaknye..

  4. System baru says:

    akan betul salah seorang darinya abu bakar tak payah tiru nama sahabat nabi itu bikin busuk nama orang. Fitnah mula sebar kan, kana tanya je yg dipetuan angong kenapa gani berhenti? macai pkr pasti takut bagi soalan pada raja2 melayu kan? Kalau sakit nak paksa orang berkerja ke? dalam islam pun kalau orang sakit tak boleh jadi pemimpim dan digalakan berhenti, aku bukan pencacai tun m, najib, anwar dan keluarga dinasti lim itu, aku tak nak pemusuhan finah kroni tun m menyusahkan tun m dan merosakan negara ini, aku tak nak umno rosak disebab apek kroni tun m yg tak berguna itu, walaupun aku bukan ahli umno itu

    Satu nasihat aku pada tun m itu kalau korang sampaikan lebih baik tun m duduk di surau dan majukan proton itu, sepatut tun m tiru macam tun m musa berjaya menaikkan keuntungan sime daby itu, dulu sime daby dulu ada scandal projek bakon itu,bokon itu projek tun m itu di sebab kebijaksana tun musa sime daby untung kembali,

    Fikir2 kan lah

  5. Ikram says:

    Confirm najib ada buat salah… pesal x tunggu siasatan Najib oi??? bolgger mykmu??? cuba jawab nape x tunggu siasatan habis??? ni lah akibat berpakat dengan syaitan…makan duit sumber dari syaitan… tataw la ape jadi kat anak2 ko nati mykmu…

  6. ch says:

    kalau betul ghani yang pilih bersara. kenapa dalam malay mail online dia cakap dia tak tahu dan tak mahu komen?

  7. frozz says:

    Siapa skrg yg cipta persepsi?

  8. ch says:

    btw system baru.

    kenapa nak tanya YDP Agong?
    AG penjawat awam, sebab tu KSN Ali Hamsa yang keluarkan kenyataan penamatan kontrak.

    ini bukan pemecatan hakim yang perlukan perkenan YDP Agong.

    kamu faham tak proses?

  9. frozz says:

    Bro system baru ni sebenarnya dia x tau ape2…bace komen dia, pihak kawan dan lawan pun boleh keliru…blur

  10. WTF says:

    Tahniah diucapkan kepada Apandi Ali atas perlantikan sbg Peguam Negara.

    Semoga Apandi Ali dapat menjalankan tanggungjawab dgn amanah dan dedikasi.

  11. Abu Bakar says:

    Apa ke hal nya pula melalut ke nama sahabat Nabi ni?

    Dalam isu ini, bukannya Gani yang nak letak jawatan, dia sendiri pun berdasarkan laporan tak tahu menahu mengapakah dia dibersarakan dua bulan lebih awal, jadi apahal pula kau kata paksa orang sakit bekerja pula?

    Apakah Gani Patail sakit tenat sampai tak mampu nak bangun, tak mampu nak tulis, tak mampu nak berjalan?

    Tak ada macam tu pun, malahan sebelum ini elok sahaja Gani Patail tu ke sana ke mari, tapi tak pasal-pasal tiba-tiba dituduh sakit dan dibersarakan dua bulan lebih awal pula.

    Tun Dr. Mahathir mendedahkan apa yang benar, malahan kebenaran itu melibatkan kepentingan negara, kepentingan rakyat, takkan nak biarkan kepentingan negara dan kepentingan rakyat seperti isu 1MDB itu begitu sahaja?

    Tak payahlah nak putar lagi wahai System Baru, dah lain macam saja komen kau ni, tak boleh jawab mengenai 1MDB, kemudian melalut ke lain pula.

  12. informasi says:

    Bila sebut pasal harga barang naik, minyak naik memang tension dibuatnya. Gaji tetap sama perbelanjaan terus meningkat ditambah lagi dengan cukai GST. Saya yakin anda semua tentu tercari cari cara untuk tambah lagi pendapatan sampingan untuk sara keluarga anda.

    Memang di ketahui umum, Forex dan CFD adalah lubuk untuk menambah pendapatan. Keuntungan dari program ini amat mengujakan akan tetapi tak semua tahu dan mahir tentang menjalankannya. Jadi, utk itu biarkan pakar membuatnya untuk anda, anda hanya perlu mengeluarkan sedikit modal dan keuntungan di agihkan bersama.

    LANGKAH 1. Anda buat pelaburan modal (Modal serendah RM50 sahaja)

    LANGKAH 2. “Minggu 1 ~ 24” anda akan terima keuntungan tiap tiap minggu (kontrak selama 24 minggu) berdasar PELAN yang anda sertai dan jumlah modal pelaburan anda.

    Keuntungan ini anda boleh withdraw pada bila bila masa saja setelah keuntungan masuk ke akaun ewallet anda. Withdraw ambil masa kurang 24jam sahaja untuk wang anda transfer or bank in ke akaun bank anda.

    LANGKAH 3. Selepas anda terima 24 kali bayaran keuntungan dari Progrm Wadiah Trading, modal pelaburan anda akan dikembalikan ke akaun ewallet anda.

    EXTRA: Untuk menambah lebih banyak pendapatan, anda boleh perkenalkan program ini pada rakan2 anda. Insentif sehingga 10% menanti anda.

    Untuk informasi lebih lanjut sila ke: –

    http://www.wadiahtrading.com//index.php?refer=informasi

  13. System baru says:

    Abu Bakar jawab ia dengan betul? kau wakil ngo mana
    tun m apa ngo tun m itu wakilkan
    Jawab dengan betul? apa kamarudin wakil dari ngo mana, atau dia wakil dari ngo artis kot? tak salah dia bukan artis? Kalau bini ia tapi bini.
    Jawab dengan betul ?kenapa orang luar di benarkan masuk sedangkan majis tertutup bersama ngo
    Jawab dengan betul apa bila majis di batalkan kenapa tun pandai naik pestas?
    jawab dengan bukan ini sikap orang nyanyuk, kenapa kroni tun mnyusahkN tun m itu.
    Sepatut tangjawab itu bagi pada pemuda nya isu keselamatan pentas kenapa? pemuda langsung tak nak tangungjawab?
    aku sendiri yakin tun m tak naik kepetas jika terdapat hura-hara.

    abu bakar Kalau ikut cara amerika lagi teruk mereka akan tapis mana2 ngo nak hadir ke majis bicara bersama presiden ada faham tak, ini najib benarkan semua hadir tak reti kawan diri, tak matang

  14. System baru says:

    Abu bakar masalah kau tak percaya pada siasatan pac, kau putar belik fakta tak diketahui , baik jangan duduk malaysia jika tak percaya pada undang2 malaysia, duduk dekat china silap2 anwar hukum tembak sebab rasuah. Zaman sekarang bukti, bukan cakap tin kosong je, macam ini orang nak bersara tak kau paksa,kau orang dia orang tak tahu dia sakit apa tak benda cerita pada orang

  15. rockers says:

    sistem baru…dpd ko membebel pasal sistem ko tu apa kate ko tnye najib n rosmah yg ko sayang..ade x duit tu masuk dlm akaun dia…

Leave a Reply

Threesome