Menu Utama

Sister In Islam: PAS Berbaur, Berkecamuk

IMG_0296Terlambat, mungkin itu yang terjadi kepada penulis apabila terfikir kelmarin untuk mencadangkan kepada Dewan Pemuda PAS, agar parti itu membersihkan “watak-watak alim ulama” di dalam parti itu terlebih dahulu sebelum menggesa Majlis Fatwa Kebangsaan bertegas untuk mengharamkan Sister InIslam (SIS).

Menyelusuri kemelut ini dan cubaan Dewan Pemuda PAS untuk berlagak lantang, penulis khuatir mereka akan ditegur oleh pemimpin mereka sendiri. Ternyata tekaan penulis tepat, apabila semalam Khalid Samad memberi kenyataan agar menyarankan pemuda untuk bermuzakarah dengan SIS. Helah dan madah digunakan atas tujuan bersikap terbuka sebelum satu-satu perkara diputuskan.

Bukanlah penulis tidak bersetuju dengan “madah” dan “helah” Khalid, tetapi apakah artikel yang penulis nukilkan semalam tidak cukup untuk kita lihat, fikir dan dengar tentang bagaimana “Islam” takrifan ISIS?

Asas kepada akidah Yang Esa terburai, lebih menyedihkan ianya dipamer untuk tontonan! Apa motifnya?

zainah anwar sister in islam

Berbalik kepada Pemuda PAS, amatlah dukacita cara mereka dilayan ketika ini, apabila cuba menegakkan yang haq, tetapi rintangan tersebut hadir di kalangan mereka sendiri. Onak berduri terpaksa dilalui, kerana fahaman liberalisme ini kini semakin berkembang biak di dalam parti tersebut. Sukar bagi mereka membezakan siapa dan siapa, tetapi bukan kita, yang sekilas sudah mampu menebak siapa dan siapa.

Berbaur, atau berkecamuk, setelah tanpa disedari, PAS digauli oleh watak-watak yang kurang dikenali. Perjuangannya entah ke mana, sukar untuk diduga gara-gara masalah dalaman sendiri. Itu pun masih mahu menyalahkan UMNO.

Adalah lebih manis, PAS melakukan pembersihan “etnik liberalisme” terlebih dahulu, setelah terbukti, berkali-kali, apa yang sekian lama diperjuangkan akhirnya ditentang oleh golongan mereka sendiri. Pesanan ini ikhlas, sebelum “etnik ulamak PAS” pula ditenggelami badai kesongsangan abadi, seperti batu jatuh ke lubuk.

Tentang Anwar pula, ini petikan laporan portal pembangkang:

Anwar berkata, walaupun Jawatankuasa Fatwa Negeri Selangor berhak untuk tidak bersetuju dengan SIS akan tetapi NGO itu tidak seharusnya diharamkan.

“Pendirian saya adalah seharusnya rakyat bersetuju untuk tidak bersetuju dan terus mengadakan perbincangan dan forum,” kata Anwar kepada pemberita selepas memberikan ucapan di majlis makan malam persidangan demokrat Islam (Muslim democrats’ conference) di Petaling Jaya malam ini.

“Bersilat” dia menjawabnya. Berputar-putar, berpusing-pusing.

Kesimpulan yang mudah ialah, jika SIS terus menerus dibenarkan mengadakan perbincangan dan forum, itu bukanlah pengharaman namanya!






18 Komen to Sister In Islam: PAS Berbaur, Berkecamuk

  1. Uturn says:

    pas dah kong kali kong

  2. moo says:

    Inilah didikan bekas ketua No 1 Umno 22 thn . Ini lah keluarga dia…

  3. gambus says:

    ketua UMNO pun, dia sendiri tak pernah setuju dengan anak dia SEHINGGA SEKARANG , dan beliau kekal dengan mempertahankan Islam , malah penyokong UMNO pun hentam anak dia tanpa belas kasihan … TAPI PAS,dulu bukan main menentamg , sekarang jilat balik ludah dia .. ni ajaran mana lakkk ?? ajaran mempermainkan agama demi undi ??dasar pelacur agama !!!

  4. Badrole Amin says:

    ramai munafik dan pelacur agama Islam dalam PAS, patutlah sukar bagi PAS nak tawan hati dan minda umat Islam di Malaysia supaya meletakkan kepercayaan bahawa kononnya PAS boleh melakukan lebih baik dari UMNO dalam menjaga hal ehwal Islam

  5. Adam Abdullah says:

    Mungkin ada pemimpin PAS rasa was-was serta takut kalau mereka tidak sokong SIS maka undi dari ahli dan penyokong Pakatan Rakyat melalui PKR akan berkurangan di masa hadapan. Itulah politik. Sokong bila perlukan undi dari pengundi dan penyokong.

  6. gambus says:

    PAS sekarang perlukan undi kafir , sebab tu PAS sanggup jual agama dan mempermainkan hukum hakam demi undi dan sokongan

  7. Adam Abdullah says:

    Muslimin dan orang PAS di Selangor khasnya kena dengar Titah dan nasihat Sultan Selangor seperti lapuran Utusan di bawah ini.

    http://www.mykmu.net/2014/11/07/sister-islam-pas-berbaur-berkecamuk/

    SHAH ALAM 6 Nov. – Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini mengingatkan umat Islam supaya tidak tergesa-gesa mengkritik fatwa yang telah dikeluarkan tanpa memahami dengan sepenuhnya.

    Baginda bertitah, sesuatu fatwa itu bukan hanya dibuat atau ditentukan oleh mufti tetapi melalui Jawatankuasa Fatwa yang terdiri daripada alim ulama dan golongan profesional yang mahir dalam bidang masing-masing termasuk perundangan.

    Titah baginda, perbincangan diadakan untuk menentukan sesuatu hukum setelah mengambil kira hukum-hukum dalam al-Quran, hadis dan kitab-kitab berkaitan.

    “Sesuatu fatwa yang dibuat di negeri ini juga hanya akan menjadi sah setelah mendapat persetujuan dan perkenan beta.

    “Sehubungan itu, umat Islam perlu yakin dengan penuh ikhlas, bersatu dan berpadu fikiran untuk memahami segala ajaran Islam dan ia perlulah mengatasi ideologi serta kepentingan politik,” titah baginda.

    Baginda bertitah demikian ketika merasmikan Majlis Multaqa Sultan Sharafuddin Idris Shah dan Seminar Kanun Jenayah Syariah di sini hari ini.
    – See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/jangan-kritik-fatwa-1.21772#sthash.TCeLTIdi.dpuf

  8. GT86 says:

    Bertambah sakit PAS ni. Mungkin terima balasan dari kes hudud dulu.

  9. Paj Tho says:

    Sedar tak kita ,selama ini berlaku kecelaruan umat islam di Malaysia ini sebahagian besarnya disebabkan pelacur² agama dalam pas yang selama ini mengaku mahu menegakkan syiar islam, tidak lebih hanya retorik semata-mata dan penoh hipokrit.

  10. bujuk says:

    Aku tunggu juga komen dari Najib atau Muhyidin… langsung takda. Surat khabar tak berani tanya ka?
    Aku tak faham bila ada pemimpin PAS yg masih nak berbincang dengan SIS setelah jelas tindak-tanduk SIS selama ini bertentangan dengan ajaran Islam. Mufti S’gor maklumkan dah jumpa SIS 2 tahun lepas sebelum keluarkan Fatwa. Antara perkara bertentangan dengan Islam yg kontroversi dibawa SIS ialah soal Aurat wanita, kuasa mencerai lelaki, kebebasan beragama dan pembahagian pusaka. Mereka berhujah mengikut logik akal dan membuang terus perintah Allah dalam Quran.
    Ya Allah.. kembalikan mereka pada Islam dan sedarkanlah keterlanjuran mereka.

  11. Mek esah says:

    SIS….sister in syetan

  12. gambus says:

    apa laa bangang kau nak tunggu komen DS Najib dan Muhyiddin , yang sibuk suruh berkompromi dengan SIS adalah daripada pelacur-pelacur agama dalam PAS sendiri

  13. anakbochek says:

    Lebih baik la PM dan TPM diam daripada keluarkan kenyataan yang merepek2 macam Khalid Samad. Khalid Samad tu ahli parti yang kunun2nya memperjuangkan Islam kan?

  14. bujuk says:

    Takkan PM dan TPM tak berani komen kut… nak juga tahu pendirian mereka, kerana komen mereka penting untuk rujukan rakyat dan sebagai jawapan balas macai. Sebabnya.. anak2 PM yg lepas terlibat aktif dalam SIS. Antaranya Marina dan bini KJ… mungkin antara sebab dulu SIS selamat dari gangguan pihak berkuasa agama.

  15. gambus says:

    hahaha nak tahu pendirian PM dan TPM kakaka lawak badut apa yang kau nak buat ni bujuk ??? dah terang dan jelas pendirian UMNO tetap utuh memang tak disukai oleh SIS , hinggakan sanggup berkejasama dengan puak kafir lahanat dari Pakatan yang disanjung PAS

    Patutnya apa pendirian murshitdul am dan Presiden PAS dengan gelagat ahli mereka yang mempunyai kuasa dan kedudukan tu ??? nampaknya pemimpin tinggi PAS yang menutup mata mengenai sokongan pemimpin mereka kepada puak kafir laknat dan SIS …

  16. gambus says:

    Anak-anak PM yang lepas tu semua memang orang UMNO sendiri tak suka malah mereka dikritik dengan jelas oleh segenap lapisan pemimpin UMNO !!!, malah kenyataan bapa mereka juga selari dengan tuntutan agama Islam dan perjuangan UMNO .. apa kau nak kisah ??? dorang bukan ada kuasa pun dalam kerajaan mahupun UMNO tak seperti pemimpin PAS yang ada kuasa tapi jelas menyokong SIS .. apa ni ?? ni laa keje pelacur agama punya PAS , sibuk dengan orang luar

    TAPI pemimpin PAS sendiri yang bersama dan menyokong orang yang memperjuangkan murtad , liberal , hak sama rata dan seks bebas ni !!!!

  17. WTF says:

    Hehehehe, kalau ikut teori Mooh, maka Anwar Ibrahim ni jadi KAKI LIWAT sbb inilah didikan yg diberikan oleh Pak Brahim masa Anwar Ibrahim masih kecil!!!

    Entah2 Anwar Ibrahim masa kecil dahulu pernah kena LIWAT dgn Pak Brahim!!!

    Hehehehehe!!!!

Leave a Reply

Threesome