Menu Utama

Najib beri teguran keras kepada UMNO Selangor.

Datuk Seri Najib Tun Razak memberi teguran keras kepada kepimpinan Badan Perhubungan UMNO Negeri Selangor agar bersikap jujur dan bukan mementingkan kem tertentu dalam usaha menawan kembali negeri itu pada pilihan raya umum akan datang.

PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menyampaikan ucapan perasmian pada Konvensyen Umno Selangor 2014 di Dewan Tun Razak Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur, hari ini.

Presiden UMNO itu tanpa berselindung mengakui bahawa beliau malu, letih, perit dan serik dengan kemelut politik UMNO Selangor sebelum ini dan berharap perkara sedemikian tidak berlaku lagi pada masa hadapan kerana merampas Selangor mesti menjadi kemestian utama.

“Minta maaf saya terpaksa bercakap dalam nada sedemikian tetapi saya perlu berterus terang,” katanya sambil disambut dengan laungan ‘betul’ dan ‘hidup Najib’ berulang kali oleh ahli UMNO sempena perasmian Konvensyen UMNO Selangor di sini hari ini.

Utusan.






19 Komen to Najib beri teguran keras kepada UMNO Selangor.

  1. Pak Tho says:

    Umno selangor memang macam gampang. Pentingkan agenda sendiri demi tembolok masing². Jangan harap dapat rampas Selangor jika nawaitu pemimpin²nya bukan kerana agama bangsa.

  2. bujuk says:

    Depan pemimpin.. semua betul, hidup Najib. Bila balik bergaduh semula, jika masa Najib jadi ketua pun masih tikam belakang… inikan pulak sekarang. UMNO hanya berlakon d media, tapi rakyat selagor nampak apa yg ‘LIVE’ di kawasan masing2.
    Tapi sekarang ni… bukan UMNO saja, PKR dan PAS pun dah mula meniru. Kalau berterusan macam tu… kata keramat hang tuah ‘tak melayu hilang di dunia’ dah tak keramat lagi.

  3. samad says:

    duit bro, duit.

    apa kisah pada perjuangan sebab UMNO akan sentiasa disokong orang melayu.

    yang penting projek, tender.

    inilah masalah UMNO.

  4. Tubir says:

    UMNO selangor perlu satu revolusi jika mahu mendapat sokongan dan menawan semula selangor.Buang muka muka lama yang korap dan pentingkan kaum kerabat serta puak.

  5. yon76er says:

    UMNO Selangor hanya perlu di TOTAL OVERHAULING…..muka2 lama diUMNO Selangor perlu ditukar sepenoh nya sebab kami dah takada rasa dibela olih pemimpin2 nya mengetuai UMNO Selangor..Maaf kata mereka dicawangan dan Bahagian sudah terlalu selese dgn kedudukkan & jawatan.Kami xnampak apa2 usaha langsung utk merampas Selangor drp. PR. Dah 2 PRU berlalu takkan UMNO sendiri x faham2 apa yg dimahukan olih Raayat Selangor..Mereka mahukan perubahan disemua peringkat..Cawangan, bahagian dan Ketua UMNO Selangor terutamanya…Takkan tiada seorang yg berkeliber, Bersih dan mampu menerajui UMNO Selangor…..Biar xporpular , xsiapa kenal diperingat Nasional tapi TERKENAL diMata orang Selangor……Memang patuk PM menegur mereka dgn xhabis2 kem sana ..kem sini…..Berpolitik Kedai Kopi..Lobi2 Hotel xhabis2..siang malam..Kalau bercakap 365 hari pon xhabis bab Politik mereka…tapi HABOK PON TARAK………kalau masih orng yg sama berkisar dalam UMNO Selangor ..sorry to say , No way lahh Selangor will be back to BN….bukan nak kata PR(PAS & PKR) tuu bagus tapi orang melayu UMNO Selangor bagi UNDI Protess supaya UMNO Selangor BERUBAH TOTALLY….

  6. bujuk says:

    Kalau korang sendiri dah ngaku RASUAH, pentingkan kedudukan, agenda sendiri… betul la kut, sebab korang duduk dalam. Nampak dan alami sendiri… jadi tak salah la selama ni PR kata UMNO takda integriti.

  7. cucu tun fatimah says:

    Dah naik menyampah dengan pimpinan UMNO Selangor sekarang. Tukarlah cari muka-muka fresh yg benar-benar bekerja.

  8. wong jo woo says:

    patutnya najib suruh dirinya sendiri berubah supaya org selangor pilih bn ..jangan nak salahkan org bawahan..puikkk..

  9. WTF says:

    Eh eh Bujuk, satu Malaysia tak bagi Pakatan Rakyat memerintah Malaysia sebab Pakatan Rakyat adalah LEBIH BURUK berbanding Barisan Nasional!!!

    Hang tak nampak lagi ka Bujuk???

  10. raplahjingaa says:

    Kalau guna teori hang la bujuk….betul la kot Haron din kata kufur pada orang yang sokong pengunaan kalimah Allah oleh gereja, Haron din tu lagi laaa…timbalan mursamdol PAS ! or karpal sink yang minta anwar bertaubat, or aji adi kata wakil PKR pusher pil kuda ! hehehe

  11. ToraTora says:

    Betul kata Tun M, dikalangan rakyat yang memangkah BN, ada yang menyokong disebabkan PR ini lebih buruk perangainya dari BN (‘perangai buruk’ ni macam2lah..)bukan disebabkan sayang sangat dengan BN atau BN ni bersih.

  12. korokstabang says:

    sangat sangat memalukan belum ada dalam sejarah UMNO seorang Presiden membuat teguran keras pada kepimpinan UMNO negeri seperti teguran Najib pada UMNO Selangor.

    aku yang bukan ahli UMNO selangor pun terasa malu … malu sungguh, sila letak jawatan lah pemimpin UMNO selangor bagi laluan pada yang lebih berwibawa tapi tak tau lah kalau pemimpin UMNO selangor dari jenis tak tau malu bermuka tebal kulit gajah dan bodoh sombong.

    pengundi Selangor sudah muak tengok asyik muka sama juga setiap kali pru malah ahli serta penyokong UMNO selangor seperti di paksa buat kerja dan bagi undi, sudah sudahlah lebih baik letak jawatan berundur secara terhormat sebelum orang ludah kat muka.

  13. dkds says:

    noh perlu beundur

  14. bangKano says:

    Sudah la bujuk…kata dulang paku serpih..kata oghang puak puak hang tu yang lebih. Pi lihat Anuaq ghairah pungkoq tu ..dia jugak kaki rasuah,pecah amanah dll bila dah kena tendang dari UMNO pasai kes tak bermoral baru la dia kecoh seluruh Malaysia pemimpin UMNO tak dak integriti..dia tu ada integriti ka wahai bujuk tongong..? Kalo dah kaki sakau ghembat apa saja jika ada peluang sampai lubang pungkoq pun dia sapu semacam tak kigha gormen punya ka ato bini dan janda ka janji ketiga tiga lubang ataih,depan belakang dia balun.

    Anuaq tu memang intergreedy…tamak semacam jerrr semua main pelekoh jerrr…!!!

  15. terangsang says says:

    aku dok perati politik umno ni bukan teruk sangat, umno memang masih bagus sebab tu masih memerintah negara. yang sebenarnya orang cina yang sudah berpakat untuk memberi sokongan kepada pembangkang. bilangan pengundi kaum mereka ramai. aku lihat projek ni bermula semenjak zaman pak lah. zaman paklah lagi mereka dah buat ujian. tapi macam ini juga pak lah yang disalahkan. ujian kedua zaman pm najib. pun begitu juga coraknya. dan pm najib pun disalahkan. puak pembangkang hendak kerja mudah. menang dan menuai hasil usaha umno dan memadamkan bukti hasil kejayaan kerja umno dan tukar jenama kepada mereka. walaupun telah terbukti pembangkang memang tiada jasa baik untuk dikenangkan.umno masih dipercayai rakyat tetapi penyokong pun ramai tidak jadi pengundi.

  16. raplahjingaa says:

    Bila pulak Najib nak bagi teguran yang sama pada Pemuda UMNO ???

  17. bujuk says:

    Hampa baca tengok.. Negeri mana yg umno menang? Negeri rakyat bijak/ maju atau camana? Umno duk harap melayu yg dapat brim dan subsidi. Depa takut kalau sokong PR tak dapat bantuan lagi. Rata2 yg sokong umno ni yg dapat habuan, kalau yg kaya depa dapat projek, pangkat dll. Bukan semua, tapi banyak…
    Lagi 1, Anwar ni PKR bukan PAS. Takkan nak kenakan Najib cerita pasal MCA pulak.

  18. WTF says:

    Adakah Bujuk nak kata bahawa kalau PR menang, PR takkan laksanakan mana2 satu pun MANIFESTONYA???

    Kalau ikut MANIFESTO (free higher education, no more toll, free , harga minyak petrol kegunaan domestic turun samapi MYR 1.50)sudah PASTI rakyat Malaysia akan mengundi PR!!!

    Tapi bila tengok parti2 yg mengangotai PR yg dok canang MANIFESTO tersebut, TERUS ramai takut tak mahu undi PR sebab bukan setakat kena TIPU, silap2 rakyat Malaysia KENA JUAL gitu jer!!!

    Ingat Bujuk, dalam Pakatan Rakyat yg diangotai oleh PKR, DAP dan PAS, MANIFESTO tu bukan JANJI BUJUK!!!

Leave a Reply