Menu Utama

Kenapa Anwar Serang Peribadi Shafee, Ini Bukan Kedai Kopi..

BEBERAPA kenyataan Anwar kepada media yang dilihat menyerang peribadi ketua pendakwaan Tan Sri Shafee Abdullah, menimbulkan persoalan apa motif sebenar ketua pembangkang itu?

Kelmarin Anwar kata Shafee suka benda-benda ghairah, semalam Anwar kata Shafee ada hajat nak jadi Peguam Negara pulak. Diantara tempoh itu ada juga beberapa kenyataan serupa (serang peribadi) tapi yang penting, apa kaitan semua ni dengan perbicaraan yang sedang berjalan?

Bapok tua ini lupakah, Shafee tidak ada masalah dengan dirinya dan hanya menjalankan tugasnya seperti mana yang dibenarkan dalam undang-undang. Ini bukan cerita kedai kopi seperti mana yang berlaku kepada penulis semalam, tapi Mahkamah Persekutuan.

Hujah Shafee kalau diikutkan, semuanya berasaskan fakta, bukan mereka-reka cerita. Walaupun ada diantara bukti itu berbentuk (dengan izin) circumstantial evidence, tapi ia masih lagi dalam lingkungan yang dibenarkan undang-undang sebab fakta itu pernah berbangkit dalam perbicaraan sebelumnya.

Bukan macam peguam Anwar, bangkit teori konspirasi tapi tak satu pun disertakan dengan bukti, sehingga terpaksa ditegur Hakim.

Memang kalau dilihat dari mula, beginilah cara Anwar – menyerang karekter sesiapa yang dilihat cuba menentangnya walaupun orang itu hanya menjalankan tugas yang telah diamanahkan kepadanya.

Jangan kata Shafee, Perdana Menteri yang tidak ada kena mengena dengan DNAnya yang dijumpai dalam rektum Saiful Bukhari itupun, pernah menjadi mangsa serangan peribadi Anwar juga. Tak ada isu, cipta, antaranya kaitan Najib dengan pembunuhan rakyat Mongolia.

Logik Anwar, DNA jumpa dalam rektum, belum tentu meliwat lagi, tapi hanya sebab salah seorang anggota UTK terlibat dalam kes pembunuhan tersebut pernah jadi pengiring Perdana Menteri, maka Perdana Menteri juga terlibat…gila!!

Bila nak berubah pun tak tahulah.

Pada penulis, tindakan yang semacam ini sahaja (menyerang peribadi Shafee) menunjukkan memang dia itu memang bersalah, atau dia tidak akan menggunakan pendekatan sedemikian. Kata istiqomah sangat, kata teraniaya sangat tapi yang ‘memperibadikan’ kes Mahkamah ni istiqomah sangatlah tu.






9 Komen to Kenapa Anwar Serang Peribadi Shafee, Ini Bukan Kedai Kopi..

  1. Uturn says:

    anwar tak ada hujah dan bukti nak lawan kes, jadi dia serang peribadi pendakwaraya……gila khinzir.

  2. semangat dato' haron says:

    Musuh sebenar UMNO bknnya Anwar tp diri sendiri. Kukuhkan barisan dan hapuskan sesiapa sahaja yg menentang hasrat akar umbi UMNO dan orang Melayu secara keseluruhannya. Jgn biarkan maruah Melayu diinjak-injak, ini tanah tumpah darah nenek moyang kita. Jgn biar bumi bertuah ini tergadai pada pendatang yg x reti bersyukur dan naik kepala.

  3. […] Adamyan BEBERAPA kenyataan Anwar kepada media yang dilihat menyerang peribadi ketua pendakwaan Tan Sri […]

  4. Syed says:

    Ini Bukan Semangat Dato Haron…. menyamar kut.

  5. GT86 says:

    Mahkamah dan Kedai kopi sama jea bagi si nuor ni, selalu sgt masuk.
    Biasa lah bro, orang dah salah akan menyalak yang bukan2.

  6. samad says:

    tak kira la anwar nk kritik peribadi shafee, janji dia ke dalam.

  7. alimedanbaru says:

    agaknya dulu Anwar dilayan istimewa dalam penjara
    sebab tu
    dia tak dapat nak gambarkan kalau duduk dalam alam barzah.
    kesian kau anuar
    tak ngaku
    sebab tu tak mahu bertaubat..

  8. Manapun says:

    Er…. Bila ms kata2 dia bguna or bfakta pun…sume sembang kopi.dah x pelik

  9. syaa says:

    shafee tak suka benda2 ghairah mcm bontot,yang mengata shafee tu yang suka benda2 ghairah.dulang paku serpih mengata orang dia yg lebih

Leave a Reply

Threesome