Menu Utama

Dakwa Anwar Hina Mahkamah, Eloklah AG Dah ‘Jaga’!!

PENULIS menyambut baik keputusan Peguam Negara untuk membangkitkan soal menghina Mahkamah oleh Anwar Ibrahim dalam prosiding kes liwatnya pagi tadi. Patutnya bukan dia saja, culai-culainya yang lain di luar Mahkamah itu pun patut dikenakan tindakan sekali.

Untuk makluman, dah banyak kali dah perkara macam ini berlaku, tapi setiap kali itulah tidak ada tindakan dikenakan, entah apa istimewanya Anwar ini dimata mereka.

Tapi kalau ada laporan oleh peguam Anwar ke atas orang-orang berkaitan UMNO, cepat pulak pejabat AG ambil tindakan. Macam kes seorang blogger yang dihukum penjara sebulan kerana kononnya menghina seorang bekas hakim dululah Laporan berkenaannya pula dibuat oleh yang kini ‘bekas manusia’ (dah meninggallah tu).

Yang Anwar berulang kali mempersoalkan Mahkamah walaupun kesnya masih berjalan, tidak dikenakan tindakan. Ini yang musykil.

Sebab itu bila pendakwaraya Tan Sri Shafee Abdullah membangkitkan soal penghinaan Mahkamah oleh Anwar atas arahan pejabat AG, kita terperanjat sekejap dan tertanya-tanya, “baru bangun ke orang-orang di pejabat AG”?

Begitupun, lebih baik ada dari tiada langsung.

Cuma harapannya selepas ini ‘kecepatan’ yang sama boleh ditunjukkan dalam kes-kes yang lain berkaitan pemimpin pembangkang. Puak-puak ini lain kerja takde, asyik nak mempersoalkan undang-undang dan sistem keadilan negara kita, kalau kena batang hidung mereka.

Kalau kena yang ternampak macam sebelah kita, ada pulak pengecualian. Macam nak dakwa Ibrahim Ali dibawah Akta Hasutan. Bab ini ada pulak pengecualian, kalau tak tu kang, segala jahat dan zalimlah Akta Hasutan ni.

Pendek kata politik dan politik tak habis-habis.

Jadi eloklah diteruskan tindakan menghina Mahkamah ini ke atas Anwar. Penulis bagaimanapun minta agar kes itu tidak mengganggu kes liwatnya yang sedang masuk peringkat akhir sekarang ini. Tak sabar nak tengok dia kembali ke asalnya, macam sireh pulang ke ganggang pulak.






10 Komen to Dakwa Anwar Hina Mahkamah, Eloklah AG Dah ‘Jaga’!!

  1. moo says:

    Tun M, menteri2 BN selalu hina mahkamah, seditious tak ada tdkn?? Why??

  2. Memang Terok says:

    AnwarIbrahim sebetulnya punyai banyak pilihan untuk mencorakkan hidup dia dan keluarganya. Malang dia pilih untuk menyebok ditempat tumpah darah nya. Dikerahnya anak bini dia serta semua pencacainya buat benda yang sama. Perbuatan yang dibenci orang kerana orang lain memang tak nampak apa2 faedah yang boleh dapat dari cara itu kecuali dia.

    Dia suka buntut, dia boleh ke Britain, keAustralia. Disana pedang kahwin dengan pedang semua boleh, diiktiraf. Dia boleh fikirkan juga satu negara yang boleh kongsi pemikiran bersama nya tentang liberism, pluralisma danm kebabasan agama. Dia boleh minta anak pompuan nya bantu dia untuk berdakwah mengenai agama. Hari ini jadi iSLAM esok boleh tukar jadi budha. Itu yang anak dia banggakan dalam perjuangannya disini.

    Sebetulnya hidup kita terklalu tentetam jika peyebok macam ini tak ada.

  3. hajimat says:

    MOO ni menate ko orghe?

  4. Uturn says:

    AG ni dah lama patut tukar

  5. anakbochek says:

    moo ni sebenarnyo oghe tapi aka supo menate. Nok buak lagu mano kecek2 dulu mok pok dio selalu dero dio.

  6. Badrole Amin says:

    moo ni memang le oghe cuma akainye terletak kat lubang kentut

    ——————————————————————————–

    takde pun, puas aku cari dimana kenyataan tegas AG kata nak kenakan dakwaan menghina mahkamah kepada musibat anak haram(anwar) itu dan kuncu-kuncunya?

    gani setahil lepas batuk ditangga je tu…nak kata batuk pun tidak sebab ‘ehem’ dia macam pondan je

  7. GT86 says:

    Menate Moo…..???

  8. Syed says:

    Moo ni sebenarnya syaitan…. sebab tu kita tak nampak dia … otak tarak … akai dah kena vairus … merapu sorang2 …. ka dah gila tak tau laa..

  9. omega says:

    Siang tadi 6 Nov saya berkesempatan hadir ke Mahkamah Putrajaya. Hajat hati ukan nak ikuti perbicaraan Liwat II suma sekadar nak melihat sendiri kegigihan penyokong anuwar yg masih setia. Jumlah yang hadir sekitar 100 Org jika termasuk Media dan anggota Polis.

    Saya sampai sekitar jam 2.0 petang dan agak terperanjat juga saya bila terserempak dengan bang Non yg datang ikut pintu belakang. Maklumlah jalan utama utk ke pintu hadapan telah ditutup kerana persiapan utk majlis yg dijalankan disana.

    Jika mengikut kata-kata anuwar serta jawapan oleh penyokong beliau anuwar dikatakan seorang yg berusia dan dah tak kuat lagi. Yang menjadi hairan pada saya bang non berlari agak laju dari pintu masuk hingga ke tangga utk naik ke tingkat 1 dimana kes beliau sedang berjalan. Para juru gambar sendir tak terkejar beliau dan jika berjaya juga mengambil gambar beliau semasa berlari rasanya jurugambar tersebut benar benar bersedia dan masa yg sesuai.

    Rupanya orang tua yg kononnya sakit tengkuk dan tulang belakang ini jika menyertai larian 100 meter utk kategori sebaya dengan belaiu mahu pesaingnya akan tertinggal 5-10 minit dibelakang bang non.

    Jika begitu kuat stamina beliau saya rasa bukan sekadar 5 minit beliau boleh beraksi bahkan mungkin boleh berlarutan sehingga 30 minit jika bersanggam..

    Dasyhat org tua nie..

  10. wong jowo says:

    asik dakwa je tak pernah kena jel buat apa..kawan2 je diorg ni..sebelum ni pernah tak korg jumpa org dah jatuh hukum masih boleh berkeliaran di mana2..lancaulah ..

Leave a Reply