Menu Utama

Anwar tawar RM100j untuk berpaling tadah

Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman memberitahu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bahawa beliau ditawarkan RM100 juta serta jawatan timbalan perdana menteri oleh pasukan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk berpaling tadah.

Katanya, tawaran itu juga bagi membawa 10 MP Sabah menyertai Pakatan Rakyat untuk membentuk kerajaan pada 2008.

Beliau menjawab soalan yang diajukan paguamnya, Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah dan menamakan individu tersebut sebagai Datuk Ishak Ismail, bekas pengerusi KFC.

Katanya, Ishak membuat tawaran berkenaan semasa menteri berkenaan berada di Hotel Hilton di KL Sentral.

“Saya kecewa dengan tawaran tersebut dan berasa ia sangat murah kerana saya MP selama tiga penggal. Saya beritahu Ishak, ‘jangan sekali-kali diulang kata-kata itu’.

“Saya menyatakan dalam ucapan di parlimen pada Mei 2008 bahawa saya kecewa dengan kerajaan persekutuan (bawah Tun Abdullah Ahmad Badawi) kerana tidak memberi pengiktirafan kepada MP daripada Sabah dan Sarawak.

“Bagaimanapun, saya nyatakan di parlimen pada ketika itu bahawa, walau kecewa dengan kedudukan itu dan BN tewas lima negeri, saya tidak akan berpaling tadah,” katanya.

sumber Mkini






20 Komen to Anwar tawar RM100j untuk berpaling tadah

  1. moo says:

    Mana buktinya??? Tarikh pun tak ingat ka???

  2. reds says:

    ko pegi laa tanya mahkamah tinggi persekutuan…..tongong punya… mooh..
    layan ko nak wat pe….ko pon bila mintak bukti…lari macam pondan…

  3. […] Katanya, Ishak membuat tawaran berkenaan semasa menteri berkenaan berada …read more […]

  4. raplahjingaa says:

    Masa tu bang non tengah banyak duit, funder yahudi over confident yang investment depa akan berbaloi bila anwar jadi PM, bang non pun confident habis, sampai dia sanggup tipu macai yang dia dapat sokongan angkatan tentera dan Yangg Dipertuan Agung…tup…tup dia kantoi,dan rancangan dia pun kantoi, hobby dia mangatasi segalanya..mencicit lari pi kedutaan turki.

    Anifah dia janjikan jawatan TPM, Aji Adi dia janjikan jawatan TPM, Kit Siang pun dia janjikan jawatan TPM, selain dari jawatan PM yang di idamkan sangat, semua jawatan lain dia ” bohsiakan ” pada pemimpin-pemimpin pembangkang yang lain jugak dia offer pada pemimpin UMNO sebagai gula-gula untuk jadi pengkianat.

  5. DuluPas says:

    Moo minta bukti? Waktu Anwar dan kuncu2 buat macam2 tuduhan terhdp Khalid Ibrahim mantan MB Selangor, ada Anwar tunjukkan bukti sampai sekarang?

    Kena batang hidong sendiri baru terkial2 minta bukti. Dasar munafik hipokrit.

  6. Anonymas says:

    haha benda ni dah lama dah. taim tu dia yakin giler we got the numbers. Sampai si tian cuak terkejar-kejar ikut para MP ke Taiwan. Last-last tak dapat.

    Kitorang dalam MyKMU dah tau bende ni, tapi ni first time salah seorang yang terlibat mengaku pasal bende ni. Eleh…ingat orang sabah ni murah sangat ke?

  7. moo says:

    DSAI suruh TSKI stepped down. tu je. Dulu waktu awal org umno jugak yg gelar Mat gagap. alih2 semenjak2 akhir2 ni, jadi pujaan UMNO pulak.

    Bagi lah bukti kat Mahkamah bila jumpak, siapa jumpak, hotel mana CCTV kana ada ini semua benda dia tak ingat. amende??? . Korang nampak sgt tak paham…

  8. GT86 says:

    Moo, engko nak bukti…si anak lelaki berahim yg ada kes main lubang kunyit orang masih idup lagi. Tak mati mati lagi. Tanyalah dia tu….tapi jgn tergoda pulak dengan pujuk rayu..

  9. itsme says:

    kesian… !!

  10. raplahjingaa says:

    Pujaan UMNO ?? Khalid Ibrahim ?? hang mimpi ke mooo ??? sejak bila orang UMNO dok pi puja Khalid ??

    Anwar suruh khalid stepped down sebab dia nak jadi MB, last sekali frust jugak…sebab apa ?? sebab hobby dia yang tak kenal lelaki perempuan. Nasib baik puak PAS ada otak kecik, kalau tidak melepas semua…

  11. Badrole Amin says:

    kepada macai bodoh jenis musibat yang bertanya ‘mana buktinya?’, percayalah cakap aku bahawa bekas CEO KFC itu tidak akan berani(walaupun dihasut oleh musibat anak haram bernama anwar supaya saman) saman DS Anifah Aman kononnya telah bercakap bohong tentang tawaran(dapat RM100 juta kalau sanggup lompat parti atau berpaling tadah) itu

    kalau macai bodoh jenis musibat seperti moo nak tahu semasa bekas CEO KFC itu membuat tawaran tersebut(dapat RM100 juta kalau sanggup lompat parti atau berpaling tadah), DS Anifah Aman sedang merokok bersama bersama MP Beluran Datuk Ronald Kiandee dengan yang lain

    samanlah lagi kalau berani!
    tak takut kena londeh lagi ke?

    hehehehehe

  12. korokstabang says:

    ini bukan hearsay bukan sembang kedai kopi ini perakuan dalam mahkamah segala keterangan dicatitkan sebagai undang2 kesaksian, di soal spontan dalam mahkamah mana nak ingat tarikh & masa jika tidak merujuk buku catatan kalau salah bagi tarikh dan waktu yang tepat seluruh keterangan akan tertolak itu merupakan jawapan berhati hati yang ds anifah berikan, apa lagi macai pakatan nak gebang

  13. system baru says:

    Tokongkini mula sekarang menyerang anwar itu dah selapas anwar habis di gunakan moo sekarang kau kau tengok main muka sebenar dap itu ia, tak lama lagi giliran tokonginsider itu, aku sedar mula2 peguam dap yg bela anwar cakap anwar liwat suka sama suka itu serang pertama ia. Serangan kedua gunakan media ia. Kita tengok main seterus nya . Itulah anwar dulu pas nak tolong serang pas serang pas itu sampai mahu, anwar tak ambil tahu musuh yg tak kelihatan yaitu tokong dap sekarang pas lemah, tak lama lagi pkr dan pas habis di makannya ia

  14. Badrole Amin says:

    raplahjingaa says:

    “Anifah dia janjikan jawatan TPM, Aji Adi dia janjikan jawatan TPM, Kit Siang pun dia janjikan jawatan TPM, selain dari jawatan PM yang di idamkan sangat, semua jawatan lain dia ” bohsiakan ” pada pemimpin-pemimpin pembangkang yang lain jugak dia offer pada pemimpin UMNO sebagai gula-gula untuk jadi pengkianat.”

    boleh dikata bijak ‘idea’ kepala otak penipu@musibat anak haram(anwar) menjanjikan dan memberi jawatan TPM kepada 3 pihak tersebut…kenapa aku kata bijak?

    sebab pertama:

    boleh membuat tiada sesiapa memberi fokus atau cabaran untuk mengambil-alih jawatan PM semasa musibat anak haram(anwar) menjadi PM nanti kerana sudah tentu 3 pihak tersebut yang dijanjikan dan diberikan jawatan TPM akan berebut dan berbalah sesama sendiri untuk menjadi TPM

    sebab ke dua:

    apabila perbalahan berlaku, PM(musibat anak haram bernama anwar) akan mencadangkan jawatan TPM dikongsi bersama secara rotation(sepenggal iaitu 5 tahun) oleh 3 pihak tersebut…sepenggal ialah 5 tahun, untuk 3 orang berkongsi jawatan TPM akan memakan masa selama 15 tahun…bayangkan jika ada 4 orang yang dijanjikan dan diberikan jawatan TPM oleh musibat anak haram(anwar)?…tentunya selama 20 tahun jawatan PM(musibat anak haram bernama anwar) tidak akan tercabar atau dicabar oleh sesiapa bila jawatan TPM terpaksa saling bertukar-ganti dengan orang lain

    bijak tak?

    hehehehehe

  15. system baru says:

    Yg aku tahualah anwar ada tawar 15juta untuk ahli bn berpaling tadah ia siap anwar lantik orang pergi ke taiwan tapi tak jumpa ia pengikut anwar pergi melancong ke taiwan untuk habis kan duit anwar bagi.moo sekarang kau tak dah sedar ke ? ini main dari media tokong dap itu ia. Sekarang kita lihat main seterus mereka ia moo kalau kau sedar lagi tak tahu aku ini ia moo

  16. Sontoloyo says:

    Jangan layan budak sewel moo tu… cakap macam bebudak.

  17. Badrole Amin says:

    mana si moo ni?

    kepada moo, KETUM bijak tak?

    hehehehe

    Saiful pernah juga cuba dirasuah oleh ejen kepada musibat anak haram(anwar) itu supaya menggugurkan dakwaan liwat(tidak rela) terhadap dirinya…andai kata musibat anak haram(anwar) itu dapat menjadi PM, bayangkan apa boleh berlaku pada Saiful dan keluarganya?

    antara sebab mendiang karpal singh menyuruh anwar bertaubat ialah kerana anwar cuba merasuah MP BN untuk lompat parti/berpaling tadah…orang bukan Islam seperti karpal singh tahu pula menyuruh perasuah(anwar) bertaubat tapi n.ajis yang kononnya lebih Islamik boleh pula sokong anwar fasal merasuah MP BN supaya pakatan haram(PR) mendapat ‘kuasa majoriti’ untuk membentuk kerajaan baru dimana anwar akan ditabalkan sebagai PM

  18. Badrole Amin says:

    kalau boleh rasuah orang sampai RM100 juta tentulah anwar boleh dikategori sebagai BAPAK SEGALA RASUAH, tak gitu moo?

    nak rasuah orang RM100 juta itu masa tidak lagi bersama UMNO…masa bersama UMNO, nak tak moo dengar bagaimana ‘rasuahnya’ dan salah-guna kuasanya musibat anak haram(anwar) itu? siapa pelopor ‘politik wang’?

    kalau tak rasuah dan salah-guna kuasa tentulah tak kena penjara, betul tak moo?

    hehehehe

  19. Badrole Amin says:

    macam ‘berhantu’ pulak moo takut nak beri komen lagi dalam topik artikel ini

    hehehehehe

  20. anakbochek says:

    Ketum bagi RM100j macam perogol bersiri umpan makan tomyam.

Leave a Reply