Menu Utama

Rempuh DUN Pulau Pinang, Jahat, Rempuh UM Baik..Semua Politik

double_standard

ADA beza cara pembangkang dan media mereka melayan kejadian rempuhan harta benda milik kerajaan – ikut kerajaan mana. Kalau yang dirempuh tu harta benda milik kerajaan persekutuan, maka semuanya baik, hak asasi manusia dan apa najis yang lain.

Tidak cukup dengan itu, macam-macam kata baik akan dituturkan kepada yang melakukankan tindakan itu, maklum sajalah, bukan pagar rumah yang bercakap kena rempuh.

Sebaliknya kalau yang dirempuh tu harta milik kerajaan negeri dimana mereka jadi kerajaan, macam Pemuda UMNO merempuh masuk ke DUN Pulau Pinang May lepas, maka tindakan itu dikategorikan sebagai tidak bertamadun, politik samseng dan apa juga yang lain.

Double standard.

Ini hakikat yang sebenarnya bila memperkatakan tentang rempuhan kera setia PKR milik Anwar Ibrahim di Universiti Malaya malam kelmarin. Bukan ada cerita salah dan betul sama sekali tapi tengok parti mana yang terlibat, senang cakap, ini semua politik.

Oleh yang demikian, jangan terpengaruh dengan pemberitaan yang menyanjung rempuhan di Universiti Malaya Isnin lepas, itu semua tidak ada memberi apa-apa makna sebab berpaksikan politik, bukan undang-undang dan fakta.

Kalau ada tindakan undang-undang selepas ini, jangan kata tindakan itu tidak adil atau berpilih kerana ada di kalangan orang UMNO yang merempuh masuk DUN Pulau Pinang dulu pun dah didakwa di Mahkamah.

Tapi sudah tentu berita tentang pendakwaan tersebut kurang disebar luaskan sebab takut nampak pulak sistem keadilan di Malaysia ini adil. Kalau disiarkan, hanya untuk menarik komen seperti “padan muka”, “samseng UMNO” dan yang seperti itu.






8 Komen to Rempuh DUN Pulau Pinang, Jahat, Rempuh UM Baik..Semua Politik

  1. raplahjingaa says:

    hehehehehehehehe……..

  2. dkds says:

    dah dimanakan politik songsang…mereka buat semuanya ok

  3. raplahjingaa says:

    Rempun DUN Pulau Pinang sebab mempertahankan bangsa dan agama bila ianya di hina oleh kaum immigrant, rempuh pagar UM sebab mempertahankan peliwat ! dunia akhir zaman……

  4. raplahjinggaa says:

    hello!siapa di sini belum bertayam?kalau belum sila bertayam demi masa depan anda!

  5. omega says:

    Keadilan dan human watch ikut sedap mak bapa mereka

  6. alimedanbaru says:

    kalau ikut hukum
    sesiapa yg buat kejahatan
    dan kejahatannya itu diikut dan dilaksanakan oleh orang lain secara berterusan
    maka selagi perkara itu dilakukan maka
    selagi itulah si penganjur dapat sahamnya – DOSA!
    Anwar tidak fikir bab dosa pahala
    apa yg ada dalam otak dia – macamana nak selamatkan diri
    dan CARA dia MATLAMAT MENGHALALKAN CARA
    KALAU IKUT UMUR..KALAU NAK SAMPAI 80 TAHUN PUN DAH TAK SEBERAPA DAH..
    BILALAH KAU NAK BERTAUBAT ANWAR?!!!

  7. wong jowo says:

    mentaliti pembangkang jika kaum dia remput jubor pun masih di kata halal..heehe..perangai babi tuuuu

  8. terangsang says says:

    pelajar2 ni dan gerombolanya sudah menunjukan mereka berbakat sebagai pelanggar undang2 dan peraturan. mereka sangat megah dalam keadaan sekarang. apakah taraf mereka? mereka pelajar? mereka peguam? mereka nak jadi pemimpin ,mereka kelihatan sangat jahat. harap harap jika polis atau tentera hendak mengambil kakitangan baru elakan dari terambil manusia yang tidak punya displin ini. buruk akibatnya kepada ugama,bangsa dan negara. mereka kelihatan tidak waras. mampukah mereka menjadi pendakwa, penguatkuasa atau hakim yang adil? mereka memehak pelanggar undang2 sahaja layaknya. semoga akal mereka kembali waras dan kekal waras.

Leave a Reply