Menu Utama

PERMATA Buat Laporan Polis Atas Fitnah Suara Keadilan

PERMATA, sebuah agensi kerajaan di bawah Jabatan Perdana Menteri, hari ini membuat laporan polis berhubung artikel dalam sebuah portal yang didakwa menjejaskan imej dan kredibiliti agensi itu.

Menurut PERMATA, laporan itu dibuat seorang pegawainya di Balai Polis Presint 7 di Putrajaya hari ini.

PERMATAAgensi itu mendakwa artikel bertajuk ‘Subsidi dipotong demi Permata Rosmah RM711 juta’ yang dimuat naik portal itu pada Ahad lepas, telah memburukkan nama baik pegawai PERMATA yang bertanggungjawab menguruskan peruntukan agensi itu.

Selain itu, PERMATA mendakwa ia juga memburukkan nama penaung program PERMATA yang juga isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor.

Agensi itu berharap polis melakukan siasatan dan mengambil tindakan sewajarnya terhadap pihak bertanggungjawab memuat naik artikel itu.

– Bernama






14 Komen to PERMATA Buat Laporan Polis Atas Fitnah Suara Keadilan

  1. dkds says:

    Harap pihak berkenaan saman sahaja suara keadilan dan tukang cerita sampai pecah lubanh dubur nak bayar saman…baru depa ada akal

  2. Uturn says:

    Ambil tindakan tegas kpd yg tulis berita fitnah tu.

  3. alimedanbaru says:

    pemfitnah
    atau gibah (MENGATA-NGATA) sekalipun
    tempatnya tak lain
    di NERAKA!

  4. JokerJoe says:

    Saya rasa kalau membuat rpt polis dan polis pula mengambil tindakan di bawah Akta Hasutan atau Kanun keseksaan, ia akan digunakan oleh pembangkang sebagai contoh kerajaan menyalahguna kuasa dan menghalang kebebasan bersuara walau pon tidak benar. Sepatutnya kes sebegini diambil tindakan melalui saman sivil dan kalau menang wang pampasan mahkamah itu didermakan kpd badan2 amal setelah ditolak kos mahkamah. Kes sivil lebih senang dimenangi kerana taraf beban pembuktian yg diperlukan adalah lebih ringan dari kes jenayah

  5. Mek esah says:

    Ramai yg berbulu dgn permata ni….tp apakan daya laki pm punya pasal….menikus le semuanya…..depa tu tunggu najib pencen je untuk pencenkan permata ni….

  6. bangKano says:

    Tu dia….bila Pok Nik & isteri nya ada harta melebehi RM2 juta semasa jadi MB Kelate tak plak puak puak serba pandir ni melalak. Tang pemimpin BN/UMNO pandai la usung cerita dongeng kunun korup la,pecah amanah la siap buan doa kat stadium mintak Allah pecah kan perut Najib…ujung ujung tokguru depa yang dok usung tiub air kencing pasai organ dah pecah…padan muka ALLAH dah tunjuk kan sapa yang benaq sapa yang jahat….!!!

  7. gambus says:

    yang berbeulu tu orang macam kau jee mekk PAS , golongan haramjadah sampai sanggup buat fitnah .. apa bukti pun tarak .. tarak akal punya Pakatan

  8. raplahjingaa says:

    Tu la hang mek…aku rasa yang dapat munafaat dengan permata ni kebanyakan ialah anak-anak melayu, hang berbulu aku faham, hang kalau bab tolong bebudak melayu, tahap dengki hang memang maximum !!

    Ni mek esah…cuba hang pi tanya tengok…tanah-tanah kat kelantan yang diletakkan nama nik ajis konon-konon sebagai pemegang amanah masa dia jadi MB dulu…dia dah serahkan balik pada kerajaan kelantan ke ??

  9. WTF says:

    Mana Mooh ni, takkan tak berani nak backing org2 PKR sbb sekarang ni PERMATA sendiri dah mengambil tindakan MENYAMAN Keadilan Daily!!!

    moo (October 15th, 2014 at 3:57 PM)

    Apa aku nak kisah?? Hello ini duit Rakyat RM711 juta. Hang tak kisah this amount, nampak sgt lah bodo nya.

    Azalina kata why need differentiate between poors and rich. Bodo punya argument tahap Menteri BN, habis tu buat apa kasi BRIM kat sesetengah org je..kasi terus la kat semua rakyat Malaysia??

    http://www.mykmu.net/2014/10/15/gantung-keahlian-sekadar-damage-control-sahaja/

  10. WTF says:

    Hang BERBULU Mek Esah???

    Padanlah laki Mek tak nak layan Mek Esah lagi, penuh dgn BULU!!!

    Hehehehehehehe!!!!

  11. raplahjingaa says:

    hehehe….bab tu mat sabu cukup suka !!

  12. anakbochek says:

    Lekat kat renkung bulu Mah… kata Mat Sabu.

  13. WTF says:

    Tak lama lagi, ada skrip sebegini dari Mat Sabu!!!

    “Lekat kat renkung bulu Sah…”, kata Mat Sabu.

    Hehehehehehehe!!!!

Leave a Reply