Menu Utama

Penganjur Sentuh Anjing Pohon Maaf

PETALING JAYA: Penganjur program “I Want To Touch A Dog” hari ini memohon maaf secara terbuka kepada semua pihak atas penganjuran program sentuh anjing yang diadakan Ahad lalu sehingga mencetuskan rasa kurang senang orang Islam.

Permohonan maaf itu dibuat penganjur program berkenaan Syed Azmi Alhabsi dalam sidang media di sini, sebentar tadi.

Aktivis sosial itu yang diiringi peguamnya hanya membacakan kenyataan sebelum bergegas meninggalkan sidang akhbar itu.






16 Komen to Penganjur Sentuh Anjing Pohon Maaf

  1. korokstabang says:

    maaf gitu saja … perbuatan kamu telah memalukan nama negara di mata negara2 islam khususnya negara tetangga islam, bertaubatlah

  2. alimedanbaru says:

    kita masih tertanya dengan kenyataan
    sejak 10 tahun lalu bahawa beribu-ribu orang Melayu telah diKristiankan
    dan kita pun diberitahu
    bahawa puak ini dinasihatkan gereja agar mengekalkan gaya hidup Melayu
    untuk melindungi perbuatan murtad mereka
    soalnya
    adakah puak yg muncul tiba-tiba dgn penganjuran pegang anjing itu
    merupakan gulongan yg dikatakan itu?
    kemana perginya kebenaran beribu-ribu orang Melayu telah masuk Kristian?
    siapa sebenarnya disebalik drama pegang anjing tersebut?

  3. system baru says:

    Selepas ini Penganjur akan buat sentuh babi pula lepas itu minta maaf , lebik penjara penganjur itu sebagai pengajaran berguna pada penganjur itu , supaya perkara ini tak dia lulang lagi ,percaya cakap aku penganjur lulang perkara sama kemudian mintak maaf

  4. system baru says:

    Aku harap jangan benar dia minta di maafkan lebih baik penjara penganjur yg beragama islam itu, bagi syarahan agama islam di penjara sedarkan dia Dalam masa setahun bagi ceramah agama

  5. Tubir says:

    Belasah tetap belasah kalau terjumpa atau terserempak

  6. raplahjingaa says:

    Modus Operandi yang sama…didalangi pembangkang, buat onar pada agama Islam kemudian minta maaf.

  7. kuman says:

    Ish Ish Ish… nampak benar le orang melayu yang komen ni semua ganas dan kejam sampai nak belasah belasah. Kan ke bermaaf maafan tu paling baik.Malu pada Rasullullah SAW yang membawa sinar kepada manusia tapi begini jadinya. Cuba tanya pada Ahli bijaksana, Ustaz ustaz, Ulamak Ulamak Malaysia berapa ramai kaun Cina / India telah berjaya diIslamkan setelah 57 tahun MERDEKA? 90%, 50%, 20% 10% atau 0.01% dan bandingkan dengan berapa ramai daripada mereka yang berjaya diKristiankan?. Di mana letaknya kelemahan kita dalam berdakwah. Baba dan Nyonya di Melaka berjaya di melayukan kerbudayaan mereka tapi gagal dalam mengislamkan mereka. Mengapa? Paling menyedihkan berapa ramai ‘Thinking Muslim’ di Malaysia?

  8. kuman says:

    Ye.. semoga Allah memberi petunjuk dan membuka hati anwar Ibrahim dalam perjuangan nya yang sebenar dan memberi pentunjuk pada Najib Tun Razak dalam meneruskan usaha untuk memajukan dan mendamaikan Negaraku Malaysia. Dua dua nya Muslim. Amin.

  9. raplahjingaa says:

    ” Kan ke bermaaf maafan tu paling baik.Malu pada Rasullullah SAW yang membawa sinar kepada manusia tapi begini jadinya ”

    Kuman…hang ni kawan nurul izzah ke ?? lain macam jer…

  10. GT86 says:

    Aku x maafkan dia….
    DAP style…..

  11. Alhawariyun says:

    What next? Kempen sentuh pondan aka bapuk? Boleh cium-cium dan peluk bapuk kan? Lelaki boleh sentuh pondan kan? Haram ke sentuh pondan? Sentuh wanita bukan mahram haram..masyarakat kena tahu sentuh pondan tidak haram! Buatlah kempen ini sebab bapuk dan pondan pun mahkluk Allah.

  12. pu yoh says:

    Walau apa pun mykmu kena selidik dan bagi tahu, siapa penganjur ini, apa akidahnya, apa ikutannya? Kerana kita seringkali terpedaya dengan perkstaan maaf ini . Kemudian dia buat onak lagi.

  13. PakChak says:

    Penganjur minta maaf, mereka yang senyum simpul peluk anjing itu bagaimana?

  14. wong jowo says:

    penganjur minta maaf ..lepas ni dia akan menganjurkan pesta peluk babi plak..sebab dia fikir yang salah cuma peluk anjing..bila orang islam dh marah nanti mintak maaf lagi..sehinggalah allah bagi puting beliung sekali lagi..

  15. wong jowo says:

    penganjur minta maaf ..lepas ni dia akan menganjurkan pesta peluk babi plak..sebab dia fikir yang salah cuma peluk anjing..bila orang islam dh marah nanti mintak maaf lagi..

  16. bangKano says:

    Tok sah la nak di gembar gembur kan fenomena muslim memegang anjing…mengikut alQuran tak dak satu nas pun kata anjing tu haram di sentuh…cuma fiqh/pendapat para agamawan silam jerr…pendapat depa tu bukan nya HUKUM ALLAH. Apa yang paling utama para agamawan kita wajib mengubah minda kuno ke arah pemikiran kritis…ada kan program membaca alQuran dengan memahami makna & penafsiran nya sekali. Bukan mengajar takat membaca berlagu lagu jerrr. Penerusan kaedah para ulama tradisional akan memundur kan umat muslim kerana depa langsung tak memahami setiap apa yang di baca. Cuma hebat dalam mendengung kan ayat ayat suci bermelodi jerrr. Macam Pak Pandir membaca sajak abstrak.

    Kalo ikut realiti semasa turun nya wahyu kepada Rasulullah melalui jibril cuma bacaan biasa teks alQuran tanpa berlagu seperti masa kini. Melagu lagu kan alQuran berlaku selepas wafat nya Rasul yang di usaha kan oleh Khalifah Omar untuk mengumpul kan teks teks dari tulisan di pelepah pokok tamar. Kemudian teks di sulam ngan melodi yang indah di dengaq tapi bagi rakyat kita yang tak mahir bahasa arab sentiasa terkucam kucam keghana tak paham apa yang di dengaq. Seolah olah kita mendengaq lagu nyanyian Josh Groban soghang vokalis Itali walo pun muzik & melodi nya indah tapi tak paham apa yang di lafaz kan dari setiap lirik lagu tersebut.

    Trend menghafaz alquran ada la satu usaha yang sia sia tanpa memahami isi kandunganh nya. Pahala dah tentu tak dapat…manfaat pahala total ialah membaca sekali gus memahami serta mempraktik kan apa yang di baca…..!!!!

Leave a Reply