Menu Utama

Oktoberfest: Nak Tahu Dungunya PAS, Waktu inilah…

SETIAP kali ada artis luar negara yang datang mengadakan persembahan di negara ini, majoriti darinya akan ‘disambut’ Pemuda PAS dengan demonstrasi-demonstrasi di hadapan pintu masuk konsert, membantah persembahan tersebut. Ada sajalalah alasan, tak sesuailah, artis tu macam inilah, macam itulah dan sebagainya.

Macam konsert Mariah Carey yang nak diadakan nantilah, dah melaung-laung PAS meminta konsert tersebut dibatalkan atas alasan maksiat dan sebagainya.

Tapi bila pesta arak, Oktoberfest diadakan di negeri dimana mereka adalah salah satu pemenang kerusi terbanyak (di samping DAP), PAS tiba-tiba jadi dungu. Gedebung gedebang macam nak rak, tapi pesta 3 hari itu berjaya dilangsungkan tanpa kelibat PAS membantah mahupun berdemonstrasi.

Kenapa? Segan dengan pemimpin Pakatan yang ramai dalam tu ke atau takut miss soru ke, atau apa?

Walhal, terang-terang itu acara ‘haram’ walaupun ada permit. Nak ikutkan, persembahan artis luar negara itu pun ada permit juga, tapi PAS peduli apa, demo tetap diadakan sebab isunya bukan ada permit takde permit, tapi sebab agama – kononnyalah.

Memanglah Oktoberfest ni untuk bukan Islam, tapi apa bezanya dengan buka kasino di Genting, untuk bukan Islam juga kenapa PAS jadikan isu politik? Yang nak tengok konsert pun ramai juga bukan Islam, tapi kenapa PAS memekak?

Jadi penulis katakan, ini semua bukan sebab agama, tapi sebab politik. Apa benda yang BN luluskan dan tak kena dengan PAS, dia pasti bantah. Sebaliknya bila apa benda pun yang Pakatan luluskan, walaupun tak kena dengan PAS, parti itu tetiba jadi bodoh macam tugu/kayu dan sebagainya.

Lebih kurang kesimpulan, PAS beramal bukan ikut agama, tapi ikut parti.

Rakyat perlu ambil maklum perkara ini kerana inilah antara sebab yang boleh penulis fikirkan kenapa Allah swt tak izinkan PAS menjadi pemerintah di negara kita ni walaupun dia dakwa memperjuangkan agama sebab PAS ni parti hipkorit.

Alasan PAS konon OKtoberfest ini turut disokong oleh Kementerian Pelancongan pun tak boleh dipakai sebab, katakanlah penganjur Oktoberfest ni nak adakan pesta arak tersebut di Kelantan dan disokong Kementerian Pelancongan, agak-agak PAS akan anjurkan ke, sebab Kementerian Pelancongan sokong?

Tak jugak sebab permit akhirnya terletak di tangan PBT (sebut kerajaan negeri), pedulilah siapa sokong atau tidak.

Jadi, berhentilah bagi alasan kurang cerdik.






29 Komen to Oktoberfest: Nak Tahu Dungunya PAS, Waktu inilah…

  1. PasbaruaDap says:

    Sebab Pas ini tahap BARUA…

  2. dkds says:

    setuju dengan penulis, Pas ini hanya poyo sahaja lebih, kerja lebih suka menghentam UMNO dan BN dari menengakkan syiar islam

  3. Uturn says:

    apa la pas ni, bila nak sedar

  4. anakbochek says:

    Macammana PAS nak sedar bro, PAS masih mabuk lagi, bukan mabuk Octoberfest tapi mabuk KETUM.

  5. PenjawatAwam says:

    APA YANG SUDAH PAS SEBUT HALAL ADALAH HALAL BELAKA.
    APA YANG PAS CAKAP HARAM ADALAH HARAM.

    KETAHUI LAH OLEH MU BAHAWA ULAMAK PAS ADALAH PALING TINGGI DUDUKNYA. SYURGA KATA MEREKA, MAKA SYURGALAH MASOKNYA. APABILA NERAKA KATA MEREKA, MAKA KEDALAM NERAKALAH MASOK KAMU SEMUA.

    AStagfirullah . Dari hadith manakah datangnya hukum diatas itu. Yang pasti bukan ayat dari kitab suci kita.

  6. GT86 says:

    Akibat dari tarbiah dari Nik Ajis selama puluhan tahun pada ahli-ahli PAS, hari ini kita nampak kesan nya. Hanya kerana terlalu membenci UMNO.
    Tapi perlu kita sedar, DAP melawan semua orang islam dan melayu. Tanpa di sedari kita telah menolong DAP dalam usaha mereka. Mereka yang timbulkan isu, sesama agama dan bangsa berperang.
    Kegagalan PAS adalah kegagalan islam dan melayu. setidaknya ini yang di lihat oleh musuh-musuh islam dan melayu. UMNO juga islam dan melayu.
    Adakah kita hanya perlu melihat sahaja golongan yang “baik” di dalam PAS diperbodohkan oleh golongan munafik dan kafir. Golongan ini sebenarnya menyerang Islam dan kita bertepuk gembira hanya semata-mata ini masalah PAS. Apa yang akan kita jawab semasa di panggil oleh Allah untuk di ambil keterangan nanti.
    Secara tidak langsung kita juga berkomplot dengan musuh-musuh islam, memusnahkan islam sendiri.
    PAS sedang sakit, saudara se islam kita sendiri dan apa kita buat?, kita tambah lagi kesakitan mereka.

  7. moo says:

    Yg attend pun non muslim, hang nak pi sangat ka October Fest?? Kat Petaling street , Bkt Bintang, Mont Kiara, Bangsar, Jonker Street Ma;acca, penuh org minum tepi jalan, hang tak nak kecoh pulak?? Apaka kata hang pi Pemimpin Wanita Bukan Islam kenapa mereka tak berhijab??

    Skg apa kata hang pi tanya Menteri wanita Islam mcm Hajjah Nancy Shukri dan Kak Semah, sbb apa mereka tak berhijab???? – Logik sikit kan…?

  8. samad says:

    salam,

    PAS memang parti munafik. jadi apa nak heran.

  9. KUKUBIMA says:

    MEMANG PUN!! YG DIA DOK BANTAH SELALU TU NAK PEKENA KAN UMNO DAN KERAJAAN SAJA.BUKAN PASAL BENDA TU MAKSIAT.BILA GANG GANG DIA BUAT MAKSIAT PAS JADI MACAM KURA KURA ,UNIT AMAL TAIK KUCING ,KALAU SESAMA ISLAM BUKAN MAIN GARANG,KENA DGN CINA TERUS JADI BACUL

  10. raplahjingaa says:

    Hang ni mooo…kalau bab jadi balaci DAP, Serah lah kat hang !! spin sampai masuk longkang pun tak pe. hang tengok tokong-tokong hang terkinja-kinja mabuk macam beruk !

    Dulu konsert sudirman pun hangpa buat demo macam nak rak !! siannn….orang Selangor dok tension air tak dak sana-sini, pemimpin hangpa dok mabuk-mabuk macam beruk.

  11. arah says:

    http://www.sinarharian.com.my/karya/pendapat/oktoberfest-pemimpin-beri-contoh-buruk-hipokrit-1.323962

  12. bangKano says:

    Pembalasan di akhirat ada la penentuan ALLAH sebagai mana terungkap di dalam teks alQuran……bukan nya pada hadis…hadis ada la penafsiran & tindakan dari teks alQuran oleh Rasullah. Mana mana hadis yang bercanggah ato tak terungkap dalam teks Alquran ada la tak sah tak wajib di patuhi dan di anggap hadis palsu keghana MATAN nya lemah walo pun para sanad nya waraq. Di anggap satu fiqh/pendapat para agamawan jerr. Ingat…pendapat agamawan bukanya HUKUM ALLAH Bak kata Khalifah Omar dengaq apa yang di ucap kan bukan nya sapa yang menzahir kan nya.

  13. rasischili says:

    Wow…boleh sahaja exco wanita itu berlibur sepanjang malam, bermabuk – mabuk ..mungkin paginya kepalanya berat…Masanya habis begitu sahaja, bersuka ria meraikan kemenangan menentang Islam…cara kafir bersama syaitan .

    Kalau pemimpin Umno berlibur, dihentam oleh mereka sepanjang masa kononnya melupakan rakyat!

  14. bujuk says:

    Wahai macai2 UMNO.. kalau kamu kata PAS salah tak buat demontrasi isu Oktoberfest, adakah kamu dan pemimpin kamu buat bantahan dan demontrasi? adakah Datuk Jamil Khir kata Oktoberfest tak boleh diadakan d m’sia? adakah Pemuda UMNO buat demontrasi bantah Oktoberfest? kalau tiada kenapa??? UMNO takut dengan MCA dan Gerakan kah? Jika bukan sebab tersebut sebab apa.. sila nyatakan.
    PAS telah bantah Oktoberfest tapi tidak buat demontrasi kerana ia diadakan dikawasan tertutup dan hanya orang bukan Islam yg menyertainya. Ia berbeza dengan pesta anjuran k’jaan dan swasta yg menaja hiburan untuk semua rakyat termasuk orang islam dan bukan islam seperti himpunan sejuta belia yg d saji dengan k-pop. Semua sedia maklum ia untuk semua dan majoritinya tentulah melayu yg umno cop sebagai Islam. Oktoberfest ni ada d JB dan melaka juga… UMNO jangan nak tutup mata nampak S’gor saja. Kalau UMNO kata HARAM, batalkan dan jangan buat d negeri UMNO baru boleh nak kecam negeri lain. Atau umno hanya fikir PAS saja Islam sedang UMNO bukan…?

  15. anakbochek says:

    Apa punya twist si Moo dengan si Bujuk ni. Apa kena mengena UMNO dalam hal ini. Sapa pentadbir negeri Selangor? PR ke UMNO? Bukankah PAS ini Islamiknya sungguh tinggi dan bukankah PAS ini rakan seperjuangan PR. Orang Melayu dalam PR lembik longlai lepas disuap RM oleh rakan DAP. Takbir orang PAS sudah bertukar kepada TAKEBEER. Elok sangatlah tu, musim haji orang Islam sudah jadi musim Oktoberfest di Selangor.

    Tidak kiralah samada pesta itu tertutup atau tidak tapi bila sudah ada papantanda Oktoberfest di negeri Selangor ia menjadi satu penghinaan kepada umat Islam Selangor seoleh ia menjadi satu endorsement tentang keterbukaan orang PAS dalam isu arak. TAKEBEERR….

  16. NIM says:

    Membenarkan orang kafir minum arak dengan membenarkan orang kafir mengadakan pesta arak adalah 2 perkara yang berbeza. Sama macam orang Islam yang tak solat / menutup aurat dengan orang Islam yang tak solat / menutup aurat DAN mengajak orang Islam yang lain supaya sama-sama tak solat / menutup aurat ~_~

    P/S: Sekadar pendapat…

  17. NIM says:

    Dua-dua BN dan PR pun saya ketuk pasal ni sebab kurang peka.

  18. WTF says:

    Penyokong2 Pakatan Rakyat rupa2nya suka sekiranya wakil rakyat yg dilantik oleh mereka bersuka ria minum arak sampai mabok berbanding dgn keperluan wakli rakyat tersebut menjaga kebajikan rakyat di kawasan mereka!!!

    Lihatlah bagaimana Elizabeth Wong bersuka ria minum arak sampai mabok, adakah ini perangai wakli rakyat dari Pakatan Rakyat???

    Kalau betul pun nak ikut budaya bangsa German, ikutlah budaya bangsa German yg rajin bekerja, selalu menepati masa dan juga kecekapan dan keberkesanan dalam hasil kerja!!!

    Ini tidak, ahli2 Pakatan Rakyat suka contohi amalan bersuka ria minum arak sampai mabok, sesuatu yg yg tak elok dan tidak sesuai diikuti oleh bangsa Asia!!!

    Tapi perkara ini tidak mengapa untuk penyokong2 Pakatan Rakyat, yg penting bagi mereka adalah UMNO kena tumbang!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  19. WTF says:

    Mooh oh Mooh, hang lupa ka awal tahun ini hang mabok2 pergi Zouk tgk amoi???

    mooooo (January 1st, 2014 at 2:02 AM)

    Aaa…tgh mabuk..umno byk provide Free Beer…! Cheers!

    http://www.mykmu.net/2013/12/31/artis-dibaling-botol-sambutan-tahun-baru-dibatalkan/

  20. WTF says:

    Bujuk,

    PBT yg memberi permit memberi kebenaran mengadakan pesta Octoberfest di One Utama adalah di bawah kerajaan negeri mana Bujuk???

    Bukankah PBT tersebut di bawah pemerintah kerajaan negeri Selangor yg diterajui oleh Pakatan Rakyat!!! Jadi, apa kena mengena pula dgn UMNO takut MCA dan Gerakan pulak Bujuk???

    Dan sejak bila pulak premis pusat membeli belah terkemuka seperti One Utama dianggap sebagai tempat tertutup??? Apa, rakyat nak masuk One Utama kena bayar cover charge ker macam Mooh masuk Zouk awal tahun 2014???

    http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/organisers-should-have-been-more-discreet-say-oktoberfest-patrons

  21. WTF says:

    Kepada saudara arah, berikut adalah penerangan dari Ketua Menteri Melaka!!!

    http://www.sinarharian.com.my/semasa/oktoberfest-melaka-pbt-tidak-terima-permohonan-1.324215

    KAku nak tengok pada 17-18 October 2014, sama ada Idris Haron akan ambil tindakan atau tidak akan penganjur Octoberfest di Jonker Walk, Malacca!!!

  22. bujuk says:

    Adakah Azmin, Exco S’gor dan PBT d s’gor ada kata mereka meluluskan pesta tersebut? Malah Iklan yg digembar-gemburkan pun hanyalah fitnah semata bila MBSA sahkan tiada papan iklan tersebut. Malah yg mengwar-warkan oktoberfest ni adalah blog2 umno dengan tujuan yg tak diketahui. Malah dikatakan telah lama oktoberfest ni d m’sia tampa kita sedar. Jelas ia dbuat tertutup…
    Jika KM melaka kata tak pernah bagi kelulusan, jadi kita tunggu apa KM nak buat. jangan lambat sangat, nanti sejuk masuk peti Ais. Sebab rakyat buat kenduri kecil2 tak pernah mintak kebenaran PBT.
    Apapun UMNO sekadar melalak d cini saja, tampa tindakan jelas seperti bantahan dari PAS. Tiada bantahan jelas dari Pemuda atau pemimpin UMNO… kenapa?

  23. WTF says:

    Kiranya Bujuk nak kata yg PBT kerajaan negeri Selangor di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat tidak mengambil apa2 tindakan terhadap penganjur Octoberfest di One Utama walaupun JELAS permit tersebut tak diluluskan oleh PBT kerajaan negeri Selangor di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat!!!

    LOL, ni kiranya kerajaan negeri Selangor di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat TAK MENJALANKAN TANGGUNGJAWAB la ya Bujuk!!!

    Oh, kalau macam tu, adakah ini bermakna PAS dan PKR TAK BERANI NAK MELALAK dgn Cina2 DAP seperti Teresa Kok, Elizabeth Wong dan lain2 lg, walhal ada kuasa dalam PBT kerajaan negeri Selangor di bawah pemerintahan Pakatan Rakyat!!!

    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! TAKE BEEEEEEEEEEEEEEER OCTOBERFEST WAHAI AHLI2 PAS!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER OCTOBERFEST KHALID SAMAD DAN BUJUK!!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  24. jombo says:

    Maruah pas terletak di buntut dap dan pkr je, Kau mampu memekik melolong je BUJUK. Ada Khalid Samad melolong ke bujuk. Tok guru tak keluar fatwa ke?

  25. alimedanbaru says:

    ginilah
    kepada Pas kamu adalah parti hilang maruah
    wakil rakyat sendiri Presiden kata BARUA
    maknanya Tuan Guru dalam Pas MENGAJAR ANAK MURID DAN JADILAH ‘BARUA’
    aku yakin moo dan bujuk tahu apa makna BERUA tu
    sebab tu mereka sanggup jadi BARUA dalam Pakatan Rakyat
    sebab jadi BARUA jadi penentang MACAM 2 ADUN tu tak ditendang tak dipecat
    hanya hukum gatong 1 tahun sahaja
    jadi BARUA terus boleh buat kerja macam biasa
    gitulah Pas walaupun tentang Octoberfest
    Pakatan tak buang..dan bolehlah terus jadi rakan yang BARUA!

  26. Mek esah says:

    Banyak jugak vip umno yg mabuk2 kan?

  27. gambus says:

    kepala hotak kau laa bujuk , PBT ada kuasa menghentikannya , kau tak payah nak menipu dan putar belit .. mana ADUN PAS yang ramai tu , semuanya goyang telur atau takut dengan DAPigs samppai menyorok bawah ketiak bini masing-masing hahahaha PAS dah jadi bacul dan penakut …

    kenapa nak suruh UMNO sebab sebelum berkuasa PAS sendiri menghukum kafir dan murtad mengenai pesta arak , tapi bila PAS dah berkuasa apa dorang buat .. semuanya pemimpin celaka yang mempermainkan ayat Al Quran jee ,akhirnya DAPigs meraikan kemenangan dengan mabuk-mabuk dan menunjukkan PAS hanyalaa parti baruaaa mereka !!!

    takpayahlaa bujuk kau nak membelit , tempat tertutup kaa atau terbuka kaa , kuasa ditangan PBT ..

  28. Pejuang IMRj says:

    Selepas isu Kehilangan Perak dan Kedah balik ke UMNO BN
    Selepas isu Negara Islam bertukar kepada Negara Berkebajikan
    Selepas isu Kalimah Allah yang sanggup ditrinitikan,
    Selepas isu LGBT dengan sex bebas nya
    Selepas isu pesta bogel di Batu Feringgi Pulau Pinang
    Selepas isu Ketum (lelaki Y) di jatuhkan hukuman penjara 5 tahun kerana meliwat
    Selepas isu Liberalisma dan Pluralisma agama
    Selepas Isu Nepotisma / Kronisma yang kronik dikalangan pemimpin PR
    Selepas isu Menteri Besar Selangor kena pecat melalui ‘Langkah Kajang’
    Selepas isu Pesta Arak yang kata pemimpin PAS tidak boleh dihalang
    Selepas isu Ahli Majlis MPPP PAS kena pecat
    Selepas isu PAS ditendang keluar DAP Serawak
    Selepas isu Pemilihan kontroversi pucuk pimpinan CEC DAP dan PKR
    Selepas isu fitnah pil kuda dan kominis sampai kena saman 2 juta
    Selepas isu 2 ADUN barua yang dikatakan kena beli
    Selepas isu pemecatan Hassan Ali dari PAS dan Ust Nasha dari Majlis Syura’ PAS
    Selepas isu perpecahan dalam PAS (parasit, Anwarinar dengan penubuhan PASMA)
    DAN
    Selepas PAS tidak dihormati lagi dalam PR
    AKU RASA BIAR TENTU UMNO YANG PASTI LEBIH DOMINAN DALAM MENGETUAI 24 parti dalam BN DISAMPING MENJAGA / MEMBINA ISLAM, keistimewaan orang melayu DAN INSTITUSI BERAJA DENGAN AMAT MEYAKINKAN SEKALI.

  29. WTF says:

    Bak sini bukti bergambar Mek Esah yg VIP UMNO yg mabok2 tu!!!

    Jangan main TUDUH jer tanpa bukti!!!

Leave a Reply