Menu Utama

Octoberfest : Iklan haram perkara biasa di Selangor ?

Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor mengesahkan tidak pernah memberi kelulusan kepada mana-mana pihak untuk mengiklankan pesta arak, Oktoberfest.

Pengerusi Jawatankuasa Tetap Kerajaan Tempatan, Ean Yong Hian Wah berkata, pemasangan iklan Oktoberfest pada papan tanda milik Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) adalah dibuat secara haram.

Kita dapat melihat sekarang ini semua pihak menafikan dengan pemberian kelulusan pengiklanan pesta arak tersebut. Adakah sesiapa sahaja dengan sewenang-wenangnya boleh meletakkan iklan mereka di papan-papan iklan utama milik majlis kerajaan tempatan di negeri Selangor? Kenapa iklan-iklan yang diluluskan tetapi telah tamah tempoh cepat saja diturunkan atau dibuang tetapi iklan haram dibiarkan ?

Jadi perkara penting di sini yang dapat kita lihat ialah kerajaan negeri memang tidak pernah beri kelulusan untuk pengiklanan pesta arak itu tetapi dalam masa yang sama tidak pula menolak pesta arak tersebut dan tidak pula mengambil tindakan tegas terhadap penganjur pesta tersebut kerana meletakkan iklan haram mereka.

sumber Mykmu/Utusan.






14 Komen to Octoberfest : Iklan haram perkara biasa di Selangor ?

  1. Uturn says:

    inilah sifat munafik terserlah kerajaan negeri selangor

  2. tengkudin says:

    tu biasa pada PAS!!..TAKE BEERR!!

    rasa takde pulak macai PAS nak baling bom api ke…bawak kapak ke kat papan iklan ni kan? macam haramjadah punya PAS!!…macai sampai mampus la ko…

  3. tengkudin says:

    kalid gereja pun dahg sahkan takleh halang..tu pasai jadi iklan haram…tanya sama kalid gereja la..kikikiki

  4. tengkudin says:

    dewan ularmak PAS baru nak kecam..kelakaunya…

    takder power la korang PAS!!..MP SHAH ALAM Kalid gereja dah endorsekan boleh buat dah..TAKE BEERR!!! haha

  5. itsme says:

    puja la lagi… dan halalkanlah “tahaluf siyasi” ko org tu wahai PAS.. nik aziz n tghh pun tolong jawab ye… jgn ditanya dgn mat sabu atau anwar, dia org 2×5 gak ngan yg lain simata sepet tu..

    USA & ISRAEL yg jahanam pum tak buat gini.. Selangor ler pulak..

  6. GT86 says:

    Makin rosak muda mudi Selangor. Hanya tak puas hati dengan BN, rakyat Selangor rosakkan negeri sendiri, seperti PAS rosakkan Islam hanya kerana tak suka UMNO.
    Apa yang Nik Ajis dan Ulama nya buat untuk pulihkan kembali Islam?
    Siapa yang control Selangor sebenarnya? Kaum pendatang yang di beri simpati oleh Sultan Melayu pada zaman kemerdekaan dulu? Kenapa mereka sekarang umpama “kaduk naik junjung”? Kenapa mereka hilang hormat pada raja2 Melayu dan orang Melayu?
    Nak turun kan iklan haram pun tak mampu, macam mana nak takbir negeri? Azmin kerja untuk siapa? Azmin report pada siapa sebagai MB Selangor?
    Atau sebenarnya rakyat Islam Selangor dah semakin liberal, akhirnya dah tak sensitif hanya kerana hak dan kebebasan. Musibah sedang melanda Selangor. Tak kan korang tak nampak….Allah dah hantar pemimpin yang tidak bermoral untuk memerintah Selangor. Makna nya apa? Rakyat Selangor sendiri dah semakin tidak bermoral. Kalau hitam yang Allah terima, maka hitam lah yang Allah turun kan.
    Sendiri mau ingat… Itu pun kalau korang paham…??????

  7. raplahjingaa says:

    hehehe…tengkudin marah sungguh hang !

  8. Badrole Amin says:

    pada aku ini perkara serius, UMNO dan NGO Islam di Selangor harus membuat laporan pada polis atau SPRM…siasatan harus dilakukan jika berlaku unsur rasuah tentang bagaimana iklan haram oktoberfest itu boleh dibiar/dibenar tergantung di tempat awam tanpa disedari oleh pihak majlis bandaraya(PBT) sehingga mereka tidak tahu atau tidak mahu(dengan ‘bersebab’ tertentu) untuk menurunkannya

    maksud aku, sejak dari awal permohonan iklan oktoberfest itu pasti sudah tidak mendapat kebenaran(permit) dari majlis bandaraya(PBT) untuk digantung(diiklan/dipromosi) di tempat awam kerana sensitivitinya terhadap umat Islam…manalah tahu atas arahan dan ‘suapan’ dari adun atau ahli parlimen tertentu dari pakatan haram kepada ketua/orang besar majlis bandaraya(PBT) telah membuat pihak majlis bandaraya(PBT) menutup ke dua-dua belah mata akan iklan haram oktoberfest itu yang digantung(diiklan/dipromosi) di tempat awam

  9. Mek esah says:

    MB Azmin ali…hang tolong halang le benda mcm ni…hang tak de power ka hang takut cina tak basuh berak tu !!!!

  10. raplahjingaa says:

    Hang nak suruh dia halang lagu mana mek ?? ahli parlimen PAS pun kata ianya tak boleh dihalang…Negara ni ada pelbagai kaum .

    Dulu konon-konon nak tutup kilang Carlsberg, la ni pulak tak halang Carlsberg buat pesta mabuk-mabuk, ke depa pun nak join sekali ??? lebai-lebai PAS ni seduit pun aku tak percaya.

  11. Badrole Amin says:

    AIDCNews – 10/8/14 – Tidak sampai 24 jam selepas Kosmo! mendedahkan mengenai penganjuran pesta mabuk arak di Selangor, pihak yang terlibat dengan acara Oktoberfest mula takut apabila bertindak menurunkan papan iklan gergasi di Jalan Subang, Seksyen U2, Shah Alam.

    Tinjauan semula wartawan Kosmo! di lokasi tersebut mendapati papan iklan gergasi Oktoberfest yang sebelum ini didakwa telah dipasang sejak hujung bulan lalu telah digantikan dengan iklan promosi makanan secara bufet sebuah hotel di Shah Alam.

    Timbalan Pengarah Jabatan Komunikasi Korporat Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA), Shahrin Ahmad mendakwa, siasatan awal pihaknya mendapati papan iklan gergasi Oktoberfest yang mencetuskan kontroversi itu telah dipasang tanpa kebenaran MBSA.

    Bagaimanapun, beliau enggan mengulas lanjut tentang perkara tersebut.

    Sementara itu barua kapir laknat merangkap Ahli Parlimen PAS Shah Alam Khalid Samad dilaporkan Malaysiakini menafikan wujudnya papan iklan pesta arak Oktoberfest anjuran syarikat arak Carlsberg yang diluluskan MBSA.

    Sebaliknya, Khalid mendakwa, papan iklan tersebut hanya direka oleh tentera siber Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) atau Umno yang sengaja membesarkan isu pesta arak itu.

    “Hakikatnya MBSA sudah sebut tiada billboard (papan iklan) sedemikian rupa yang telah diluluskan oleh MBSA.

    “Saya yakin ia kerja cybertrooper ISMA atau Umno (sudah semakin sama) yang sengaja ingin membesar-besarkan isu ini,” tulis Khalid yang juga AJK PAS Pusat dalam blognya.

    seterusnya….

    http://www.anwaraidc.com/?p=50418

  12. Badrole Amin says:

    Mek esah says:

    “MB Azmin ali…hang tolong halang le benda mcm ni…hang tak de power ka hang takut cina tak basuh berak tu !!!!”

    selain takut pada cina tak basuh berak, mek kena berdoa juga semoga azmin tak sampai sanggup basuh berak cina(sebut ‘cina DAP’) sekali

    hehehehe

  13. kuman says:

    Jadi perkara penting di sini yang dapat kita lihat ialah kerajaan negeri memang tidak pernah beri kelulusan untuk pengiklanan pesta arak??? dey minachi.. itu iklan arr manyek punye canteeeekkkkk serupa bollywoody poster talak dapit liesen kah kah kah? Mau tipu olang punarr kasi lojig sikit arr.. lu PiKiaR lah sindili…ceh makkan siiiriih laaagi baaikkk

  14. anakbochek says:

    Timbalan Pengarah Jabatan Komunikasi MBSA kata iklan tu dipasang secara haram. Khalid Samad kata iklan tu ISMA atau UMNO photoshop. Mana yang betul ni. Geng UMNO kena buat laporan polis kalau betul iklan tu dipasang secara haram sebab Khalid Samad sudah boleh dikatakan memfitnah. Khalid Samad aka Khalid Gereja aka Khalid Carlsberg aka Khalid Oktoberfest. Pilih mana perkenan atau pakai semua sekali. IMHO Khalid Samad is a “fucking” stupid YB. Maaf agak kasar tapi itulah realitinya tapi the real arsehole ialah pengundi2nya.

Leave a Reply