Menu Utama

Minyak Naik: Membantah Pun Janganlah Nampak Bodoh Sangat

PAGI tadi kira-kira 100 orang berkumpul di depan bangunan parlimen membantah kenaikan harga minyak minggu lepas. Macam biasa, walaupun yang menjalankan bantahan tersebut adalah NGO-NGO dengan pelbagai nama, tapi kita semua tahulah mastermind di belakang adalah parti-parti pembangkang.

Yang tak tahan dalam demo tersebut ialah tindakan beberapa orang pemuda India membawa pinggan berisi pasir seolah-olah kenaikan 20 sen/liter itu menyebabkan rakyat makan pasir, come onlah.

Dari orang nak simpati dan menyokong demonstrasi berkenaan, langsung naik menyampah.

Penulis pun terasa juga dengan kenaikan itu tapi taklah ketahap buat benda-bodoh macam ini. Jangan kata makan pasir, penulis menanti-nanti satu contoh hidup rakyat Malaysia ini yang kebuluran dengan kenaikan 20 sen/liter tersebut.

Kalau ada yang dulu kaya tapi bila minyak naik 20 sen, jatuh bankrap, ada? Kalau dulu makan 3 kali sehari bila minyak naik 20 sen terus tak makan, ada?

Jika ada sila bawa satu contoh dari keseluruhan 30 juta rakyat Malaysia ini supaya boleh kita jadikan tauladan. Yang penulis tahu, semuanya nampak berjalan seperti biasa walaupun dalam hati ada juga membuku sedikit sebanyak.

Sebab itulah penulis katakan pembangkang di Malaysia ini takde otak. Rakyat Malaysia tak boleh langsung nak harap pada mereka untuk menggantikan BN, maka sebab itulah kita masih menang dalam PRU13 dan beberapa pilihanraya kecil selepas itu (termasuk merampas parlimen Teluk Intan dari DAP).

Bukan sebab kita (BN) ni perfect sangat, tapi sebab pembangkang bodoh tak bertempat.






18 Komen to Minyak Naik: Membantah Pun Janganlah Nampak Bodoh Sangat

  1. […] Adamyan PAGI tadi kira-kira 100 orang berkumpul di depan bangunan parlimen membantah kenaikan harga minyak […]

  2. raplahjingaa says:

    Adamyan…hang tolong pi bagi tau kat budak yang bawa pinggan berisi pasir tu…nuuu kat India kaum dalit ( paria ) hidup merempat, baju pun tak ada, tapi depa makan jugak nasi tak makan pasir pun, hehehe

  3. tengkudin says:

    mmg bodo pun..sebab yang demo tu melayu dgn india…cina mana?? duk rumah la..

    sekali tuhan makbulkan betul betul baru dia tau..hahah nak sangat makan pasir..

  4. Badrole Amin says:

    misal kata harga minyak/diesel naik 20 sen menyebabkan pendemo gemok gedempol itu tiba-tiba jadi kurus kering macam cicak kobeng akhir tahun ini, tentulah ianya tak masuk akal akan tetapi boleh dikata masuk akal jika pendemo gemok gedempol itu tertelan beberapa butir kapur barus atau kena santau paling power

    kenapalah teruk sangat bongoknya dan tak masuk akalnya sampai kata boleh makan pasir disebabkan harga minyak/diesel naik 20 sen ni…adun dan ahli parlimen pakatan haram mana agaknya yang beri idea pada pendemo itu supaya tulis ‘makan pasir’ itu ya?

    hehehehe

  5. arhi says:

    Segala2nya memancarkan tahap kebodohan yg tersangat memalukan

  6. hasnul rahman says:

    Buat apa nak bantah?
    Bukankah di Selangor harga minyak tak naik?
    Bukankah MB Azmin janji akan beri subsidi 20 sen itu untuk rakyat Selangor?
    Bukankah begitu seperti yg diberitakan sehari selepas harga minyak dikurangkan subsidinya baru-baru ini?

  7. Badrole Amin says:

    kenapalah pendemo itu dan rakyat Selangor yang undi pakatan haram pada PRU lepas tak nak minta embee baru guna simpanan/rezab MBI(RM3 bilion lebih) untuk buat subsidikan minyak dan diesel?…esok lusa kenalah buat demo(bawa banner ‘kami sayang MB Azmin’) lagi tapi depan rumah atau bangunan pejabat MB pulak kalau nak harga minyak dan diesel turun 20 sen

    hehehehe

  8. Mek esah says:

    Tu le cakap penganut umno ni memang bangang abadi…..apa hang susah……biar le depa nak buat apa…depa nak tunjuk le sikit…..depa tu tak bodo mcm puak hang…puak hang ni telan apa saja yg najib dan kuncu2 buat…patut le umno dapat lama bertahan…pasal puak2 hang ni hati kering……azmin nak bagi subsidi 20 sen pd rakyat selangor ?…..eeh mana ada…tak cerdik le azmin kalu org jong berak kita yg tukang cuci nya !!!!

  9. raplahjingaa says:

    OOOOO….depa nak tunjuk sikit ke mek ?? laaaa….rupanya banyak lagi la kebodohan depa yang depa belum tunjuk ???

    hehehe….udah-udah la tu mek, hang pi lipat kain yang bertimbun tu lagi baik.

  10. Badrole Amin says:

    lepas lipat kain kalau somi nak terjah lagi bontot jangan plak mek tolak

    hehehehe

  11. khairulanuar says:

    Aku nk kata kaya tk lah tapi naiknya sikit sangat knape tk naik 1.00 ke 2.00 ringgit lagi bagus atau tak pyah subsudi lah …manje sgt lh tapi aku benci najib

  12. alimedanbaru says:

    sekarang ni harga minyak macam ‘tuhan’
    yg tentukan razeki..boleh hidup ke tak boleh hidup
    baik siapa saja yg gila babi dengan kenaikan harga minyak
    sedarlah sikit
    dunia belum kiamat
    kudrat masih ada
    jadi mak bapak pun susah
    jangan beranak
    jangan ada anak
    kalau takut tak boleh bagi makan
    itulah ibaratnya!

  13. Jambol says:

    Nak kata Melayu ni bodoh, tak juga. Nak kata pandai pun, tak juga sebab bila berdemo muka Melayu saja yang kita nampak. Girlfriend saya kata “Makin layu lah Melayu ni, darling !!!”. Berdekah-dekah kawan Cina saya ketawa …….

  14. anakbochek says:

    Semua orang marah bila subsidi minyak dikurangkan. Aku pun marah tapi takdelah sampai ke tahap bangang bila nak menunjuk marah. Akal dan kederat 4 kerat ada, fikir2kan lah. Berdemo macam tu tidak mendatangkan hasil dan faedah Mek woii…

  15. sireh ke gagang says:

    Aku syak akak yang tudung coklat tu mek esah . sebab nampak sangat kebodohannya .kita semua dah lama tau mek mmg bodoh .jd x mustahil ,kali ini kek displaykn wajahnya utk tatapan kita pulak. glam kan mek ?

  16. stingray says:

    Yang tentukan rezeki kita Allah SWT…awat kalut sgt mek ngok….ulat dlm batu pun bleh makan…ape yg penting berusaha mencari rezeki yg halal, pasti Allah akan lindungi kita dari kesempitan hidup…kalau hang x caye pi cuba cari rezeki halal mek,sure lpas tu hang lebih byk berterima kasih & bersyukur drpd hang asik tadah tempurung je…

  17. syaa says:

    anggap jer lah setiap liter potong 20 sen untuk disedekahkan kepada rakyat berpendapatan rendah.itu pun susah sangat ker.kata suka bersedekah.

  18. terangsang says says:

    bagus juga makan pasir, cepat kenyang lambat lapar bijak bijak.

Leave a Reply