Menu Utama

Majoriti Penyokong Anwar Ibrahim Tidak Percaya Allah?

Saya fikir majoriti orang Islam akan merasa hairan dan terkejut melihat tingkah laku penyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam seminggu dua ini dalam menangani kes liwat beliau. Jelas kelihatan dari Ulama sehinggalah kepada yang berpurdah dan pejuang Islam langsung tidak mahu menerima apa sahaja keputusan Mahkamah kecuali membebaskan Anwar Ibrahim.

Kelompok yang kononnya alim ini, menggunakan pelbagai hujah untuk menolak bukti pendakwaan dan kenyataan mangsa. Kita mungkin menerima hakikat mereka menolak bukti-bukti mahkamah dan sains kerana kejahilan ilmu dunia mereka.

Namun mereka juga menyokong Anwar Ibrahim secara membuta tuli sehingga menolak sumpah laknat yang Saiful Bukhari Mohd Azlan mengenai perbuatan Anwar Ibrahim.

Saya fikir majoriti penyokong Anwar Ibrahim tidak percaya kekuasaan Allah.

Jika mereka percaya, mereka tidak akan memaki hamun hakim, membaling telur kepada Polis, menuduh pelbagai orang berkonspirasi menjatuhkan Anwar Ibrahim.

Saiful Bukhari Mohd Azlan telah dua kali bersumpah atas nama Allah s.w.t di dalam Masjid Wilayah Persekutuan dan di tanah suci Mekah.

Mari kita berdoa agar Allah membalas segera kepada Saiful jika beliau menipu. Apakah kita tidak percaya kepada Allah s.w.t?

Sebaliknya Anwar Ibrahim bukan sahaja tidak berani bersumpah atas nama Allah, beliau juga tidak berani bersumpah di dalam mahkamah apabila hanya memilih untuk memberi keterangan dari dalam kandang tertuduh.

Kita boleh memilih untuk menyokong Anwar Ibrahim atau tidak.

IMG-20141030-WA0082






12 Komen to Majoriti Penyokong Anwar Ibrahim Tidak Percaya Allah?

  1. […] Namun mereka juga menyokong Anwar Ibrahim secara membuta tuli sehingga menolak sumpah laknat yang Saiful Bukhari Mohd Azlan mengenai perbuatan Anwar …read more […]

  2. hasnul rahman says:

    Kalau di Indonesia, mereka itu tergolong sebagai ISLAM KTP atau Islam Pada Kad Pengenalan saja.
    Kpd mereka Anwar Ibrahim lebih berkuasa drpd Allah swt?
    Kalau Anwar terhukum kerana ketentuan Allah dan sumpah yg teraniaya, apakah tidak mungkin mereka yg ‘buta hati’ itu juga jadi jahil kerana terpalit sama dgn sumpah itu?
    Tapi, kalau mereka itu semuanya ingatkan kekuasaan Allah swt, takkanlah mereka sanggup lakukan sedemikian. Tuhan mereka adalah kuasa dan ringgit?

  3. Memang Terok says:

    Bukan saja bekas mufti itu yang mempErtikai cara saiful bersumpah, atau objectif bersumpah atau ajaran/pandangan agama mengenai bersumpah laknat. tapi terdapat lebih pada satu penceramah agama yang menyatakan komen mereka tentang sumpah laknat saiful, mangsa Anwar.

    Soalnya sekarang (bagi kita yang bukan ulama atau penceramah agama) saiful telah pun bersumpah pegang qur’an. Walau pun mungkin mereka mengatakan rasul tidak bersumpah, Abu Bakar, Osman, Omar dan Ali tidak pernah bersumpah. Kita tidak pernah kata Rasulullah bersumpah mahu pun sabahat2 baginda. Tetapi kita sedar akan akibat yang akan menimpa sesiapa yang bersumpah. Hingga kini kita tak nampak saiful ditimpa bala Allah keerana bersumpah.

    Mereka patut mengkaji dan beri ulasan kenapa saiful berani bersumpah sedangkan Anwar tidak. Mereka tak perlu menegakkan bahawa sumpah saiful tidak mengikut syiar kerana mereka juga gagal mempromisi kan cara bersumpah dengan betul supaya umat islam boleh ikut.

    Kita katakan pada mereka hentikan bercakap halal haram, nahi mungkar dalam agama sedangkan mereka sebenarnya dalam masa yang sama menegakan kebenaran seorang umat yang melaku perkara terlarang dalam agama dan juga undang2 polis yang diluar tabie manusia normal. Kecuali mereka pun sama tidak normal. Dasar KAKI MAiN BELAKANG.

  4. raplahjingaa says:

    Hush ! bukan depa tak percaya pada Allah, tapi depa lebih percaya pada anwar !! sebab anwar tu anugerah tuhan dan boleh dilihat secara fizikal, tuhan depa tak nampak pun !! macam jugak depa tak percaya anwar meliwat sebab depa tak nampak anwar meliwat, or bukan depa yang kena liwat dengan anwar.

  5. Org Kampung says:

    Berani kerana benar itu yg penting,Saiful berani bersumpah di depan kaabah dan di dlm masjid membuktikan dia bersedia untuk menerima laknat Allah jika dia tidak berada di pehak yg benar.
    soal betul atau tidak cara beliau bersumpah hanya Allah yg maha mengetahui.
    Jika ada pertikaian dari ulamak tertentu kenapa tidak melakukan pembetulan dgn meminta Anwar tampil bersumpah mengikut aturan yg mereka pertikaikan itu.itu yg sepatutnya mereka lakukan.

  6. Anak_Nogori says:

    Sumpah laknat adalah bersumpah utk dirinya dilaknat oleh Allah swt sekiranya dia berbohong…bila dia berani bersumpah laknat dgn menyebut nama Allah swt…bermakna dia dipihak yg benar.

    Sebaliknya yg tak berani bersumpah laknat tentulah dia takut dilaknat oleh Allah swt.

  7. sireh ke gagang says:

    Bekas mufti tu dah selalu sangat buat kenyataan ikut akal dia shj. sejak berenti jd mufti , gaji takde , kerja takde , jadi apa yg perlu dia buat untuk menarik perhatian org kpd dia ? keluarkan kenyataan2 mengikut teori otak kosong dia lah !siapa yg percaya cakap bekas mufti ini , nampak sangatlah bengap pemikirannya . bekas mufti juga manusia biasa. bukan bebas dosa dan bebas kebodohan .

  8. wong jowo says:

    diorg lebih caya ANUar .sebab tu bila ANUar kena dakwa diorg yang jadi gila..padahal tuan punya badan tak apa2 pun ..

  9. ToraTora says:

    Artikel yang baik dan mudah dipahami lagi amat memudahkan bagi mereka yg ingin tahu konklusi biar pun keputusan mahkamah belum lagi diumumkan..tapi hanya bagi mereka yg mahu berfikir…

  10. itsme says:

    rasanya ramai yg akan buat kenduri minggu depan.. umno boleh duduk goyang kaki sambil fikir apa nak buat lps ni sbb nuar dah masuk dlm itupun bukan umno yg reka2 nuar sendiri yg cari masalah.. len kali dah bantai tu ngaku jelah.. dara org ko dah sapu lps tu hang buat tonggong je sape tak marah wehhh.. so nuar, yg kat dlm tu ramai gak yg boleh dipakai hang pilih je lah cuma peluh lebih sket arr.. aircond tak der tak serupa mcm kondo.

  11. wan says:

    Mudah2an Allah memelihara Akidah kita semua. Doakan kepada saudara2 islam kita agar kembali kepada kebenaran atas tauhid yang satu. Amiin…

  12. mag says:

    PM and BN kena lah laksanakan hudud sbb ni negara islam, ikut mcm brunei. ada kaedah2 yg kena ikut. Dlm quran terang2 menyatakan “waman lam yahkum bima anzallah, fa ula ika humuzzolimumm…faasiqunn..kaafirunn”. bleh jatuh hukum kafir klu tk buat. multi racial country bukan menjadi alasan, hudud utk org islam. apakah kita tk percaya. org bukan islam tidak dberikan penjelasan sebenar tentang hudud malah kita menakut2kan mereka lagi disebabkan kengganan kita laksanakannya. laksanakan lah klu benar2 kita beriman..

Leave a Reply