Menu Utama

Lebuhraya kelantan bukan tanggungjawab kerajaan pusat

Kerajaan negeri kelantan yang meletakkan batu asas lebuh raya di Kelantan mengapa pelaksanaan mahu disuruh kerajaan Pusat lakukan?






31 Komen to Lebuhraya kelantan bukan tanggungjawab kerajaan pusat

  1. itsme says:

    khalid samad ni boleh dikatakan apa shj yg kuar dr mulut beliau kebayakkannya sesuatu yg menjemput kpd kecelaruan dan menambah kpd permasalahan yg sengaja diputarbelitkan mungkin tiada satu pun lagi yg elok kuar dr mulut beliau.

  2. Mek esah says:

    Langsung tak selera nak dengar……Ni lg sorang pengampu tahap mega sedang berdondang sayang….umno memang bacul…umno adalah parti perjuangan yg rendah tahap kecerdikannya….lebuhraya adalah tugas kerajaan pusat…kerajaan kelantan terpaksa ambil alih tugas kerajaan yg pengecut ini…lari dari tanggungjawab….oh maaf…lupa pulak….semua highway yg ada kat msia ni adalah dibina oleh kerajaan negeri masing2…hehe..tp setakat bina lebuhraya lepas tu cekik duit rakyat melalui tol rasanya tak le hebat mana pun !!!!!!!

  3. sireh ke gagang says:

    langsung tak selera baca komen mek , sebab bodohnya org yg bernama mek esah ini makin parah .makin hari , makin bengap . dah bengap , pandai pulak divert kesalahan diri sendiri pada org lain . mek ,parti pas ko yang cucuk batu asas lebuhraya rakyat , bila projek tu gagal , ko tuding pada umno ya ? patutlah pas & org pas hanya layak jadi pengesat kaki pkr & dap shj. dah la bodoh , kuat menipu lepas tu pakar dalam menyalahkan org lain. berani berak , tetapi takut nak mengaku. hinalah kau ni mek !

  4. itsme says:

    mek esah bengap ke apa?? kalau pas nak buat apa sekalipun dan peelukan dana dr pusat, buatlah cadangan dulu baral.. klu pusat setuju barulah ko org hebahkan.. ni yg ko org hebahkan nak buat sana sini kutip derna merata tempat lepas tu tak mampu nak buat dan skrg hank nak pusibg akta itu ini buat mende? next time klu kerja gitu pun tak leh nak buat tak yah jadi apa2lah… duduk masjid surau lg baik ler.. tonggong semacam ler minah ni..

  5. Mek esah says:

    Sireh pun sama…kerajaan negeri buat kerana kerajaan perseketuan bacul lagi jahat…..apa sebab kerajaan pusat tak nak buat?..pasal rakyat kelantan tak pilih umno?…dak nama memilih ikut le sapa depa nak pilih sapa2 pun……itu je la standard kerajaan umno ni…..tak leh terima kenyataan …dah le rompak hasil minyak…dasar parti kebangsatan melayu !!!!

  6. wong jowo says:

    tanggungjawab kerajaan pusat cuma garu pusat je ke..tak paham aku jaman sekarang ni..kalau nak pilihanraya sume jadi tanggungjawab pusat..lepas pilihanraya kok sudah tak boleh..apa2 tu…

  7. syaa says:

    senang citer tukar kerajaan kelantan tu.kerajaan kelantan tak buat kerja.pasal tu takda duit.lagi pun kerajaan kelantan tak tau nak cari duit.tau mengumpat dan menipu jer.

  8. Anak Jantan says:

    bodonya kerajaan kelantan aka Pas tu….sendiri buat batu asas nak buat highway….lepastu salahkan orang lain bila tak jadi…lagipun mana pergi duit2 yg dikutip dari orang ramai kononnya nak buat lebuhraya rakyat ? dah kena ngap ke ?

  9. raplahjingaa says:

    Bila sebut pasal buat highway ni, hangpa kecoh sana sini kenapa nak kena tol !! hangpa ingat nak buat highway boleh pakai jin ke, tak payah duit !!

    Dah la mek…hang pi bersiang ikan kat dapur tu, nanti kena sebat kucing pulak.

  10. bajak says:

    mek esah jgn la bodo lembu…kt melaka ade lebuhraya amj yg di buat oleh kerajaan melaka…dh lama siap n xkene tol pn..apa la ko ni mek…

  11. anakbochek says:

    Ni cerita highway wakaf yang Husam initiate tu kan? Ke ada highway yang lain?

  12. wong jo woo says:

    syaa…lu bodoh punya cakap..kerajaan kelantan bukan tak reti cari duit..tapi duitnya banyak kena sebat pusat..royalti minyak pun diorg tak di bagi..macamana nak ada duit..lagipun biarlah kelantan macam tu sekurang2nya tak jadi macam negeri lain..dah tak ubah jadi negeri cina..itu ke yang melayu nak..negeri membangun tapi yang kaya cina babi..melayu cuma hurey2 je tengok cina kaya..

  13. wong jo woo says:

    korang yang menyokong kerajaan bn tanpa usul periksa ni memang paling bodoh didunia ..sebabnya kuasa melayu dah semakin ilang sebab bn tak bantu orang2 melayu jadi kaya..yang dibantu cina babi je…contohnya..lu org ingat name wee yang bangsat kutuk2 melayu tu..kerajjan bagi dia plak dana 500k..buat film..org melayu bari nak join IS dh kena reman tak bole di jamin..tu ko kata bn bagus..lancaulah

  14. korokstabang says:

    kelantan yang umum akan buat sendiri lebuhraya boleh pulak kata pusat yang kena buat yang heboh umum sudah berjuta dapat kutip derma dari rakyat untuk bina lebuhraya apa sudah jadi dengan wang derma tersebut ini semua hanya alasan untuk mengelapkan duit derma rakayt lah ni hahahahaha

  15. syaa says:

    huh,klu nak harap royalti jer blh kaya ker.blh banyak duit ker.klu melayu pemalas nak harap royalti jer blh kaya dan berjaya ker?klu dah pandai sgt carilah duit sendiri takyah mintak2.klu dah bodoh tak boleh buat apa la….

  16. WTF says:

    KEPALA HOTAK AHLI2 PAS PASTI PENUH DGN TAHI ANJING DAN BABI!!!

    APAKAH ORG2 PAS NI TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER SAMBIL MINUM HOLY WATER TU MACAM OTAK DIA BIUL????

    AHLI2 PAS KESEMUNYA BODOW KELAKNATE TIDAK TEBATAS KEKAL ABADI DUNIA AKHIRAT!!!

  17. wong jo woo says:

    apa kurangnya kepala hotak ahli umno sekarang penuh taik babi jugak..sama je kawan cina makan babi..raya cina nyam seng..bukan otak babi ke..huhu..lancaulah sapa asik nak cover org2 politik..lu ingat bole kaya ke ko melalak membela org politik kat sini…puikk..lancaulah..ko nak beli petrol naik 20 sen je dh mengeluh..takdak duit..lagi nak membela org politik..puikkkk

  18. WTF says:

    Bagus kau jawab wahai wong jowo!!! Ini menandakan anda kisah akan parti PAS!!!

    Aku boleh beritahu kau yg parti PAS selama ini telah MENIPU rakyat Kelantan dgn JANJI2 PALSU mereka!!!

    Apakah dgn TIADA DUIT, maka kerajaan Kelantan tidak boleh menyediakan lebuhraya di negeri Kelantan????

    In truth, it was SO EASY to make things happen without money!!!

    Keluarkan sahaja satu tender pembinaan lebuhraya, mintak beberapa syarikat yg berkeupayaan dan mempunyai kewangan (or means to get kewanagan) bida tender tersebut dan letakkan syarat di mana syarikat2 yg ingin membida mestilah sanggup membina lebuhraya tersebut TANPA SATU SEN pun dari kerajaan negeri Kelantan dgn membenarkan syarikat tersebut, sekiranya menang dalam bida tersebut, dibenarkan membuat kutipan tol untuk satu jangka masa panjang.

    Jadi apa yg susahnya dgn cadangan di atas wahai saudara wong jowo???

    SENANG KAN!!!! Dan kerajaan Kelantan tak perlu keluarkan satu sen dan di masa yg sama boleh menyediakan lebuhraya di negeri Kelantan!!!

    There are many ways to skin a cat, this is one of them!!!

    SELAMAT BERTAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  19. wong jo woo says:

    aloo WTF apa ko tak perasan ke UMNO n BN nipu rakyat..varu je cakap RON 95 tak kena GST..tup2 esoknya dh naik 20 sen..LU pandai kira ke tidak…20 sen sekali lagi aku nak cakap..GST cuma 6 persen..tapi naik berkali GST..tu bukan nipu ke namanya..kalau bukan nipu apa..bohong ke..goblik betullah otak ko..nak sokong babi buta pe hal ko ni..dulu matematik tak lulus ye..ciannya ko ..di takdirkan bebel ..

  20. wong jo woo says:

    ko cakap campur2 bahasa org putih bukan nanda ko pandai..tu tanda ko yak lulus periksa tu..ciannya bodoh…

  21. jentayu says:

    mek esah ni kalau ada depan aku x cakap banyak. aku bg penyepak je. perempuan tak perempuan. dah hakikat Kelantan pandai letak batu asas je. mmg diakui orang Kelantan pandai meniaga tp dr segi mentadbir mmg diakui mereka mmg out. di sini kerajaan pas beruntung sbb x payah buat byk benda utk naikkan taraf hidup mereka. dan utk pengetahuan wong jowo yang bangang kjaan pusat bagi geran mengurus khas utk Kelantan sejak 2005 lg. ko tau knp? sbb kjaan negeri Kelantan sejak tahun tu x mampu nak bayar gaji kakitangan awamnya sendiri. so sapa sebat duit sape skrg wahang wong jowoanjing.

  22. WTF says:

    LOL, artikel ini bukan pasal subsidi RON95 mahupun GST, tapi berkenaan dgn Lebuhraya Kelantan yg dijanjikan oleh kerajaan negeri Kelantan pimpinan PAS bukan tanggungjawab kerajaan persekutuan Malaysia!!!

    Malah wong jowo tak bagi satu idea pun berkenaan macam mana kerajaan negeri Kelantan boleh boleh menyediakan lebuhraya di negeri Kelantan walaupun tanpa apa2 bantuan dari kerajaan persekutuan Malaysia.

    Tapi kita layan sekejap kata2 wong jowo berkenaan dgn subsidi RON95 dan GST!!!

    “aloo WTF apa ko tak perasan ke UMNO n BN nipu rakyat..varu je cakap RON 95 tak kena GST..tup2 esoknya dh naik 20 sen..LU pandai kira ke tidak…20 sen sekali lagi aku nak cakap..GST cuma 6 persen..tapi naik berkali GST..tu bukan nipu ke namanya..kalau bukan nipu apa..bohong ke..goblik betullah otak ko..nak sokong babi buta pe hal ko ni..dulu matematik tak lulus ye..ciannya ko ..di takdirkan bebel ..”

    Pertama sekali, kronologi akan pengurangan subsidi RON 95 dan juga pengistiharan GST tidak dikenakan ke atas RON dari wong jowo adalah adalah SALAH. Pengurangan subsidi sebanyak 20 sen bagi setiap liter RON 95 bermula pada 2nd October 2014 manakala pemberitahuan yg RON 95 tidak akan dikenakan GST dibuat pada 10th October 2014. Jadi kata2 wong jowo bahawa “RON 95 tak kena GST..tup2 esoknya dh naik 20 sen..” adalah SALAH dan TIDAK BENAR!!! Buat research dulu sebelum berkata2 wahai wong jowo.

    Kedua, pengiraan yg dibuat oleh wong jowo adalah TIDAK BENAR. GST belum dilaksankan di Malaysia, tapi akan dilaksanakan menjelang April 2015. Jadi kiraan MYR 2.30 divide by MYR 2.10 yg memberi kenaikan sebanyak 9.5% dan kaitkan dgn GST adalah TIDAK BENAR. Subsidi untuk RON95 adalah pemberian kerajaan persekutuan Malaysia terhadap pengguna RON95 untuk kegunaan domestic manakala GST pula adalah pengantian terhadap system SST yg sedia ada yg akan dilaksanakan pada April 2015. Jadi perkara PENIPUAN yg dituduh oleh wong jowo tidak benar dan pengiraan yg dibuat wong jowo hanya menggunakan SIMPLE MATHS untuk justify kaitan antara pengurangan subsidi dan perlaksanaan GST adalah TIDAK BENAR!!! Tolong fahami dahulu konteks bagaimana kos minyak RON95 dikira sebelum utarakan kiraan matematik taraf kanak2 PASTI!!!

    Jangan lupa, harga jualan RON 95 dan RON 97 untuk pasaran domestic tidak termasuk mana2 cukai, termasuk cukai SST. Jadi macam mana pula kerajaan Malaysia hendak mengenakan GST terhadap RON 95 dan RON 97, sedangkan tiada cukai SST dikenakan keatas ke atas RON 95 dan RON 97 untuk pasaran domestic buat masa kini!!! Tolong fahami dahulu bagaimana system percukaian yg ada di negara Malaysia. I suspect wong jowo mesti tak pernah dikenakan cukai pendapatan, ada hati wong jowo nak cerita pasal cukai2 lain seperti GST!!!

    Ketiga, rasionalisasi subsidi (atau dalam bahasa mudah bermaksud pengurangan subsidi) dgn tujuan supaya subsidi dinikmati oleh golongan sasar yg benar2 memerlukan adalah salah satu daripada cara yg dilakukan oleh kerajaan BN untuk melaksanakan janji2 yg dibuat dalam MANIFESTO BN pada PRU13. Jadi di mana kata2 wong jowo adanya PENIPUAN dr pihak BN!!! Jangan lupa, rasionalisasi subsidi telah dibuat even before PRU13 tapi janji2 nak buat Lebuhraya Kelantan yg dibuat oleh kerajaan negeri Kelantan dah lama dibuat, tapi sampai sekarang tak buat2 jugak!!! Apatah lagi cerita nak laksanakan hudud di negeri Kelantan, so far hanya MYR 1 juta sahaja diperuntukkan, itu pun baru buat tahun 2014. Kalau PAS tak boleh TEPATI JANJI, janganlah PAS BERJANJI DAN TIPU rakyat Kelantan.

    Saya harap wong jowo research dahulu sebelum keluarkan pandangan. Aku tak kisah wong jowo nak utarakan pandangannya, tapi biarlah bernas dan mempunyai FAKTA!!!

    RENUNG2KAN dan SELAMAT BUAT RESEARCH ya wong jo woo!!!

  23. WTF says:

    La, wong joo wo marahkan saya cakap campu2 bahasa Melayu dgn bahasa Inggeris ka???

    Tak payah nak kesian kat aku wong joo wo, tapi wong joo wo patut kesian pada rakyat Kelantan. Sebab KURANGNYA pengetahuan bahasa Inggerislah maka kerajaan negeri Kelantan DITIPU oleh syarikat Thames Water ketika penswastaan pembekalan air bersih di negeri Kelantan pada tahun 90an!!!

    Siapa di pihak kerajaan negeri Kelantan ketika itu yg menandatangani perjanjian berat sebelah dgn syarikat Thames Water???

    Siapa lagi kalau bukan Nik Aziz Nik Mat, MB Kelantan yg mana penguasaan bahasa Inggeris Nik Aziz I suspect hanya setakat lulusan PASTI (silap2 PASTI tak ajar kot bahasa Inggeris, hehehehe tang tu wong joo woo kena clarify)

    Kalau tok guru PAS tu BUTA HURUF, apatah lagi anak2 buah tok guru PAS!!!

    Hehehehehe!!!!

  24. syaa says:

    tulis panjang2 jawokelantet tu bukan paham pown…menipu dia tau la.

  25. WTF says:

    Dengan SENYAPNYA mulut si wong jo woo ni, maka TERBUKTILAH wong joo woo selaku AHLI PAS ADALAH BODOW KELAKNATE TIDAK TEBATAS KEKAL ABADI DUNIA AKHIRAT!!!

    KELAKNATE KE ATAS MU WAHAI WONG JO WOO DUNIA AKHIRAT!!!

    WAKAKAKAKKAKAKAKAKAKAKA………..TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  26. omega says:

    Bab nak buat kerja jgn diharap kan lebai kulop nie. Nama sahaja parti islam tapi lebih 20 perintah yang maju hanyalah masalah sosial dari dadah, ketum, rempit sampailah seks.

    Siang malam ceramah buruk dan aib org yg didedah rupanya hanya sekadar nak tutup kelemahan pemerintahan sendiri. PAS ni jenis munafik. Selalu sangat mungkir janji

  27. reds says:

    tq bro wtf for that simple info….gonna use that bullet point that you used on wong jowo to fire all those pas fanboy at work hehe….senyap terus wong jowo…

  28. wong jowo says:

    lu omwga, wtf..dan semua penyokong babi buta karenah kerajaan bn sememanbnya bodoh tahap babi kacukkan anjing…memang bodoh sangat..ko asik putar belit je cerita panjang2 macam buat karangan budak sekolah…bukan ko dapat apa untung ..sial la lu kelentet plak lu sebut2..apa kelentet mak lu tak potong ke apa..sebab tu melahirkan anak yang bodoh macam anak babi kacukan anjing ni..melalak siang malam kat kmu tanpa dapat untung..aku bukan senyap dengan kutukan korang yang macam babi ni..cuma aku tak de masa nak jengok kmu yang tak mendatangkan untung ni..dari jengok page ni baik aku main GWGFX..bole kaya looo..lu org bodoh2 sini lepak apa lu dapat..dapat taik babii je..huhu..babai..bulan depan baru aku bukak page ni..nak tengok apa ulasan ko wahai anak2 babi sekelian..

  29. WTF says:

    Hahahaha, MARAH NAMPAK wong jowo!!!

    Nilah sikap ahli2 PAS, bila tak tahu jawab mulalah kutuk org lain cerita pasal bodoh, babi kacukan anjing, karangan sekolah, siap cerita kelentit mak la, anak2 babi la!!!

    Maki hamun macam ni memang WIRID org2 PAS ketika menghadiri masa ceramah pemimpin2 PAS, bukan aku tak tahu wong jowo!!!

    Wong jowo kalau tak tahu apa2, cakap jer lah tak tahu!!!

    Wong jowo main GWGFX ka??? Hehehehehehe….harap GWGFX saudara wong jowo pulangan yg lebih berbanding pelaburan ahli2 PAS dalam DINAR GOLD anjuran Husam Musa dari parti PAS!!!!

    Hehehehehehehehehe!!!!

Leave a Reply