Menu Utama

Kerajaan Kelantan Terima Peruntukan Persekutuan Yang Tinggi

Ahli Parlimen Machang, Datuk Ahmad Jazlan, mendedahkan bahawa dakwaan kerajaan kelantan dianaktirikan oleh kerajaan persekutuan adalah satu fitnah. Malah Kelantan menerima peruntukan yang lebih besar berbanding beberapa negeri lain yang berada di bawah Barisan Nasional.






22 Komen to Kerajaan Kelantan Terima Peruntukan Persekutuan Yang Tinggi

  1. Mek esah says:

    Bila setan aka pengampu berbicara…langsung tiada integriti…tonjol diri diutamakan

  2. sireh ke gagang says:

    setan yang dimaksudkan oleh mek esah , adalah dirinya sendiri. harap maklum.

  3. raplahjingaa says:

    hehehehe…..

  4. itsme says:

    perghh… nasib baik umno duduk pusat klu pr lah aku ingat jgn mimpi kelantan nak dpt byk gitu.. dah lah brp ketul je yg bayar cukai kat sana tu lps tu kerja depa komplen tak hbs2.. jgn jd keldai lah mek.. belajar utk muhasabah diri lebih sket.

  5. bujuk says:

    Negeri k’tan dapat peruntukan besar dari k’jaan Persekutuan, tapi bukan K’jaan negeri K’tan yg dapat peruntukan tersebut. Sebabnya k’jaan persekutuan buat projek dan tabur duit pada kroni2 dengan harga yg berlipat kali ganda dan projek yg bukan diperlukan atau dicadangkan oleh k’jaan negeri.
    Contoh la.. k’jaan bagi bantuan rm100 pada murid2, apakah boleh dikatakan k’jaan bagi bantuan tersebut pada sekolah? sedangkan sokolah tak dapat apa-apa manafaat dari peruntukan puluhan ribu tersebut kerana semuanya diserahkan pada pelajar.

  6. mzma says:

    Bujuk…
    Memang tidak dinafikan kebanyakan peruntukkan yg diberi dibawah kawalan kerajaan pusat.. Jika diberikan terus kepada kerajaan negeri pimpinan PAS.. alamat banyak lerrr “BATU ASAS” tumbuh cam cendawan lepas hujan… hee heee… Contoh Air bersih pon dah parah, duit diberi pada kerajaan negeri lesap gitu aje… bak kata Husam Musang duit byk perabih buat lawatan ke luar negara…. tak gitu…

  7. syaa says:

    nak kuasa memerintah dah dapat.rakyat kelantan bagi kuasa pada orang yang tak tau kerja tak tau cari duit.tukar la kerajaan kelantan tu.bodoh sangat.

  8. oremudo says:

    ahh smbangla korang ckp kerajaan kelantan dianak tirikan, klu xkerana pandai menipu xkan si husam musa bleh tebang balak dekat gua musang hampir spruh, nilaian balak ni hampir jutaan n bilion, tpi kerajaan kelantan yg bongok g jual balak ke syarikat singapore tpi hasil nya makan kat diri sendiri, hasil bijih timah bagi org singapore korek, mana xmaju klu pemimpin makan hasil negeri n then bila dh kantoi ckp kerajaan pusat xtlg sb tu kelantan xmaju, pastu duk buat ceramah, dh la negeri kelantan tu bnyk sampah, kotor, tlgla kerajaan, ubah minda jgn jd jumud sgt, anda memerintah kelantan hampir 23 tahun xkan hasil negeri xda langsung perubahan? klu setakat shopping komplek dimonopoli oleh kbmall buat apa, jangan biarkan anak2 muda kelantan kluar dri negeri sendiri sb tiada kerja, kebersihan krna jaga jugak bukan aurat sahaja, kerajaan negeri perlu ubah minda dan cara pengurusan, jgn lupa byr ikut masa gaji cikgu maahad tu 😉

  9. raplahjingaa says:

    Projek apa yang kerajaan persekutuab buat di Kelantan yang tak di perlukan oleh kerajaan negeri bujuk ?? cuba hang buat percerahan sikit…boleh tak ??

    setahu aku projek kerajaan negeri yang banyak di buat cuma untuk kayakan kroni, tapi tak berguna langsung !!…contoh Bazar tok guru, kayu balak tok sah cakap laaaaa….sampai buncit perut lobai-leboi tu !!

  10. bajak says:

    rm100 utk pelajar tgk la tujuan nye ape bujuk…nk bantu pelajar beli kelengkapan persekolahan..xkn tu pn nk bagi kt peruntukan sekolah…jgn la bodo sgt bujuk..

  11. bujuk says:

    Kjaan bn bijak sangat, tiap tahun tahu naik harga barang dan kurangkan subsidi untuk tampung urus kroni.
    Bajak.. Hang tak faham ka buat tak faham? Aku tanya bolehkah bantuan pelajar dikatakan bantuan pada sekolah? Sebabnya kjaan bagi bantuan pada umno ktan tapi kata bantuan negeri.
    Isu air takyah gebang la. Kontraktor d pilih kjaan persekutuan, kroni la tu. Bila tak jalan projek nak salahkan negeri? Apa kuasa negeri nak arah dan sekat bila semua perkara pusat urus Dan berkuasa.
    Cth. la…
    Aku ambik sykt kawan aku buat rumah hang, semua aku bayar. Sebab duit hang aku pegang… Jadi suka aku nak buat apa pun. Patut dak anak2 hang marah hang sebab rumah tak siap dan hodoh?

  12. bujuk says:

    Jadi anak hang mesti marah aku… Sebab aku buat semua. Begitulah rakyat ktan, depa marah bn sebab bends camni la. Nak tukar PAS pasai pa, umno yg songlap duit.

  13. bajak says:

    bujuk ko cube paham contoh yg ko bagi kn td…ko ckp bantuan rm100 tu..aku bg tau ape tujuan bantuan tu…ko ni paham kex???same gak mcm kerajaan selangor bagi beg sekolah, buku sekolah kt budak sekolah..beg selangorku…ape tujuan nye kalo nk bantu rakyat..xkn xpaham antara bantuan kepada pelajar ngan peruntukan sekolah…adoiiiiii hai..

  14. bajak says:

    bujuk ko taux peruntukan drpd kerajaan selangor bg dun yg dimenangi oleh bn xdpt ke wakil rakyat nye tp dapat kt pusat khidmat dun…yg tu ko xnk ulas ke???

  15. Buana says:

    Dari dulu sampai la ni…kelate sama je…yang berubah hanya jalan raya..itu pun tak tahu siapa yang taja…penduduk kelate yang berhijrah keluar kebanyakannya berjaya…apa nak heran…mentaliti orang di sana x nak berubah…dia orang suka style lama…

  16. WTF says:

    KEPALA HOTAK BUJUK PASTI PENUH DGN TAHI ANJING DAN BABI!!!

    ADA KER KENAIKAN HARGA BARANG KEPERLUAN DI MALAYSIA ADA KENA MENGENA DGN KERAJAAN MALAYSIA?

    APAKAH ORG2 PAS NI TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER SAMBIL MINUM HOLY WATER TU MACAM OTAK DIA BIUL MACAM BUJUK????

    AHLI2 PAS KESEMUNYA BODOW KELAKNATE TIDAK TEBATAS KEKAL ABADI DUNIA AKHIRAT!!!

  17. wong jo woo says:

    pelik plak tengok korang..hasad pada bangsa melayu je..setan betul oth korang..pulau pinang tu negeri cina dapat peruntukan pusat korg tak ungkit pun..apa korang dapat makan babi sama cina ke..siallllllllll

  18. WTF says:

    Pelik, kenapa saudara wong jowo kata parti yg memerintah di negeri Pulau Pinang dan Selangor boleh dapat dari kerajaan persekutuan Malaysia tapi parti yg memerintah di negeri Kelantan pula tidak dapat apa2 peruntukan drpd kerajaan persekutuan Malaysia!!!

    Dan kenapa dalam perbahasan dalam video di atas di Parlimen, takder pula mana2 ahli Parlimen PAS MENCABAR fakta2 yg diutarakan oleh ahli Parlimen Macang???

    Ahli2 Parlimen PAS sudah TIDO ka???? Cuba cerita sikit!!!

  19. wong jowo says:

    WTF…jo tak yah nak bising lah..ko bukan tau pun cerita sebenarnya..ko kan bodoh caya je kat verita atas ni..sialllllllllllllll

  20. wong jowo says:

    WTF–ko takyah la kata kepala bujuk penuh tahi anjing dan babi..dalam kepala otak ko tu penuh anjing n babinya sekali…sebab tu bodognya ko sampai melebihi anak anjibg yang kacuk babi…

  21. WTF says:

    Hek Eleh, relakslah wong jowo!!!

    Yang semua org tahu dan hakikat yg tak dapat disangkal lagi, semua negeri dapat peruntukan daripada kerajaan Malaysia!!!

    Termasuklah kerajaan negeri Pulau Pinang yg diterajui oleh tuan kepada parti PAS, iaitu LIM GUAN ENG…Khalifah “Umar Abd Aziz” bagi org2 PAS!!!!

    Hehehehehehehe!!!!!

Leave a Reply