Menu Utama

Kempen Sentuh Anjing Kerja Orang Tiada Otak – Nik Aziz Nik Mat

Saya Akan Saman PKR Jika Ditempat Khalid Ibrahim – Nik AzizKOTA BHARU 21 Okt. – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan penganjuran kempen ‘Saya Mahu Sentuh Anjing’ sebagai kerja orang tiada otak.

Beliau yang juga bekas Menteri Besar berkata, terdapat pelbagai aktiviti lain yang lebih bermanfaat boleh dilakukan umat Islam berbanding memegang anjing tanpa alasan kukuh.

“Apabila keluar berita orang ramai pegang anjing, dalam kepala (mereka) tiada otak, tetapi ada ulat. Tidak munasabah orang Melayu, Islam sengaja himpun ramai-ramai pegang anjing,” katanya.

peganganjing
Beliau berkata demikian ketika berucap dalam majlis Sambutan Tahun Ke-24 Pentadbiran Membangun Bersama Islam Kerajaan Kelantan di sini hari ini.

Utusan Online






6 Komen to Kempen Sentuh Anjing Kerja Orang Tiada Otak – Nik Aziz Nik Mat

  1. Adam Abdullah says:

    Apa nak jadi dengan orang Melayu, umat Islam dan rakyat di Malaysia? Sudah 57 tahun Merdeka dan Islam sebagai agama resmi Malaysia masih ada benda-benda yang mengelirukan – yang mengelirukan yang tua, yang muda, yang kanak-kanak sekolah, yang terpelajar, yang kurang pelajaran dan pendidikan, yang pendakwah, yang biijak pandai dalam ajaran Islam.

    Kekeliruan tentang berjihad dengan IS Militant satu hal. Sekarang datang pula dengan “I want to touch the dogs”. Baca sahaja berita, lapuran dan komen di media cetak dan media eletronik hari ini seperti dalam The Star, NST dll. Nak ketawa ada, nak marah ada dan mengelirukan pun ada.

    Kita perlukan satu undang-undang, satu Akta Parlimen yang boleh mengawal, menyelia, mengurus, mentadbir, dan menguatkuasakan, mendakwa dan menghukum hal-hal tentang Islam dan Muslimin/Muslimah di seluruh Negara seperti Akta dan Undang-Undang Persekutuan seperti Penal Code, CPC, Akta Polis,Akta Dadah Berbahaya, Akta Pendidikan, Legal Profession Act

    Kalau peguam perlukan Legal Proffession Act untuk mengawal tugas dan tanggungjawab mereka apakah Akta Persekutuan yang mengawal pendakwah yang bebas memberi ceramah di merata tempat?

  2. arhi says:

    Bila pentadbiran lemah segala2ya eg yg menyentuh ttng keselamatan ,agama boleh berlaku dengan bermaharajalela tanpa takut,segan silu kerna kelemahan dalam tindakan dari pihak yg berkuasa

  3. Badrole Amin says:

    jadinya nak tahu betul ke tak betul pok nik kata kepala si penganjur(syed azmi) ada ulat, tidakkah ianya bermaksud kepala si syed azmi kena dipecahkan?

    orang PAS di Selangor tunggu apa lagi? kalau tak sampai hati nak pecahkan kepala, drill buat lubang je kat kepala syed azmi…cuba sedut sket guna straw air mana tahu keluar seekor dua ulat

    hehehehehe

  4. paspispus says:

    Ermmmm…kempen sentuh anjing keje org tk de otak….yg ko g angkat lim guan eng seperti syaidina umar abd aziz, pe pulak…lgi banggang…yg sentuh anjing tu perlu samak klu bulu tu basah..si cina berkulup ni ko julang tinggi, mcm2 dia buat..ko nk kata pe la ni…

Leave a Reply