Menu Utama

Kebebasan Bersuara Apa Cerr, Baru Sebut Pelacur Dah Melompat?

DAP parti yang paling kuat menentang Akta Hasutan dan menyokong kebebasan bersuara mutlak, ini semua orang tahu. Yang orang tak tahu ialah, DAP juga parti yang paling banyak terlibat saman menyaman setiap kali ada penerbitan atau kenyataan yang tidak memihak kepada mereka atau sekutu mereka – kononnya fitnah.

Bila kita tegur dia kata itu hak sesiapa pun nak saman dibawah undang-undang, dah pulak. Abis tadi yang kau sebut kebebasan bersuara tu apahal? Diam, buat bodoh macam itu sajalah.

Nasib baik bagi DAP, tak semua rakyat Malaysia ni literate dalam politik, maka game cakap tak serupa bikin mereka tu, tak berapa orang nak sedar/peduli sangat.

Tapi bila 3 perempuan Melayu yang masuk dalam parti itu buat laporan kepada SKMM (Suruhanjaya Komunikasi Multimedia Malaysia) kononnya satu artikel dalam portal ini menghinakan mereka, maka rakyat sepatutnya menilai semula sejauh mana DAP ini bercakap benar bila menyokong kebebasan bersuara?

Baru kata ‘lebih baik jadi pelacur dari masuk DAP’ saja pun dah melompat, bukan kata depa tu betul-betul jadi pelacur pun. Dikirakan takde kes apa, tapi puak-puak ni tetap buat laporan juga, kebebasan bersuara apa cerr?

Menunjukkan DAP ini bukanlah seperti mana yang cuba digambarkan dal soal kebebasan bersuara ni. Perkara ini tidak sepatutnya mengejutkan kerana parti itu sendiri pun zaman berzaman dipimpin oleh orang yang sama walaupun parti-parti seusia atau lebih senior dari DAP pun dah bertukar takuk ganti pemimpin atasan.

Antara lain agaknya, cubalah berani buka mulut melawan, maka tindakan akan dikenakan. Bukti dah banyak dengan contoh paling besar ialah bekas Naib Presiden DAP, Tunku Aziz Tunku Ibrahim.

Sebab itulah agaknya, tahun 1965 dulu Kit Siang ada dalam DAP, sekarang ini pun Kit Siang masih lagi dan akan datang penulis yakin, Kit Siang tetap disitu kerana kononnya rakyat memerlukan. Memanglah diantara itu (1965 hingga sekarang) ada pemimpin-pemimpin lain macam Dr. Chen Man Hin, Devan Nair dan sebagainya, tapi mereka ni semua habis politik, habislah, tak tinggal legasi macam Kit Siang.

Anak beranak, menantu semua sekali dibawa masuk untuk mengukuhkan kedudukan.

Maka itu, penulis sokong kalau Akta Hasutan dihapuskan, dengan syarat, sesiapa pun (terutama DAP) tak dibenarkan saman menyaman sesiapa atas kenyataan yang kononnya fitnah, ada beran?






11 Komen to Kebebasan Bersuara Apa Cerr, Baru Sebut Pelacur Dah Melompat?

  1. […] Adamyan DAP parti yang paling kuat menentang Akta Hasutan dan menyokong kebebasan bersuara mutlak, ini […]

  2. raplahjingaa says:

    Alaaaa…adamyan yang hang ” glorified ” kan betina 3 ekor tu apasal ?? siapa depa ?? udah-udah la tuuu…they are nobody !! dan depa tu tak akan mengubah apa-apa pun.

  3. kulaan says:

    Apa kata kita yang ‘ganteng” ini beramai-ramai selamatkan 3 orang tu..he..he…

  4. korokstabang says:

    kalau orang yang mengaku islam tapi sanggup menyertai sebuah parti kapir harbi yang terang terangan menolak penubuhan sebuah negara islam dan menentang perjuangan islam bukankah mereka itu sudah melacurkan agama islam oleh itu apa kah gelaran selayaknya untuk mereka ?

  5. Badrole Amin says:

    DAP sinonim atau boleh dikata pelopor yang tidak boleh dipisahkan dengan rumah urut dan tempat pelacuran, maknanya tidaklah hina pelacur ini mengikut pandangan DAP

    jika betul pun 3 ekor bijik gatal itu merupakan pelacur atau dikata ‘lebih baik jadi pelacur’, kenapa harus mereka bertiga rasa terhina(bila dikata ‘lebih baik jadi pelacur’) sedangkan DAP tidak pandang hina pun pada pelacur?

    kepada dyana, syefura dan jamila, janganlah marah-marah nak terasa aku kata korang bertiga ‘bijik gatal’ sebab orang muda seperti korang bertiga tentulah gatal bijik…orang sudah berumur(tua) seperti musibat anak haram(anwar) itu pun boleh gatal kotey takkan kamu bertiga tak gatal bijik? siapa-siapa pun tahu tak normal kalau bijik orang muda seperti korang bertiga tak gatal

    sebaiknya 3 ekor bijik gatal itu masuk PAS atau PKR kalau rasa susah nak dapat tempat(untuk cepat dipopularkan dan menjadi popular) dalam UMNO…masuk DAP tidak ramai orang DAP koteynya sudah potong kulup, lim guan eng yang ada orang PAS kata khalifah Abdul Aziz pun masih belum potong kulup…korang bertiga memang nak jadi pengkhianat bangsa(Melayu), agama(Islam) dan Institusi Raja masuk DAP, tidak mungkin korang bertiga masuk DAP sebab nak tarbiyah lim guan eng supaya dia potong kulup dan masuk Islam

  6. kayu says:

    Kebebasan bersuara dan kebebasan mutlak dalam kepala otak DAP komunis adalah…Limkitsial boleh buat apa saja yang dia suka dinegara ini macam negara ni mak bapak dia punya,,.Limkitsial boleh menipu sesukahati didalam pemilihan DAP…kepimpinan negara ini hanya boleh diwarisi turun temurun anak beranak Limkitsial saja,,..Limkitsial boleh memijak,menghina dan menendang Melayu sesukahati….Limkitsial boleh buat meritcinakasi untuk menyisihkan Melayu dari segi pekerjaan dan pendidikan…!!!..itulah pengertian kebebasan dalam pemikiran DAP komunis…!!!! ..orang lain mana boleh diberi kebebasan….kebebasan hanya untuk Limkitsial anak beranak,,..!!..memang sial kafir laknat ni..,,!!!!

  7. dkds says:

    Dap ni telinga nipis(bidalan melayu) ngata pada orang dialah hebat, kena cuit skit dah melompat capai siling…haramjadah betui komunis ni

  8. tengkudin says:

    lain kali sebut sundal je..hehe

  9. straight to the point says:

    hanya pompuan sundal je sanjung dan jadi ahli parti yang mengembangbiak rumah penyundalan

  10. Badrole Amin says:

    hanya pompuan sundal je sanjung dan sanggup jadi ahli parti(DAP) yang mengembangbiak rumah penyundalan

  11. Ustaz Kazam says:

    Kalau aku cakap mak, kakak, anak semua tukang komen kat atas pelacur dan gatal bijik, apa korang rasa? Yg dapat aku bayangkan ialah….kau org tentu gembira dan bersyukur..

Leave a Reply