Menu Utama

Azmin jangan jadi tin kosong.

Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali dikecam oleh pemimpin parti beliau sendiri kerana masih tidak melakukan apa-apa perubahan biarpun sudah sebulan memegang jawatan itu.

Pemimpin Angkatan Muda Ke­adilan (AMK) Cabang Ampang, Shahrunizad Sahar berkata, Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu sepatutnya mempunyai perancangan pembaharuan dalam pentadbiran negeri dengan mendakwa Mohamed Azmin sudah lama mengimpikan jawatan berkenaan.

Kata beliau, ketiadaan perubahan segera yang dilakukan jelas membuktikan bahawa tidak ada apa-apa alasan untuk Mohamed Azmin menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

“Adakah Mohamed Azmin ma­s­ih dalam tempoh ‘berbulan madu’ lagi? Seharusnya beliau menunjukkan kredibilitinya sebagai Menteri Besar.

“Jangan jadi se­perti tin kosong yang hanya bercakap, tetapi tidak mampu untuk bertindak,” katanya kepada Utusan Malaysia, di sini hari ini.

Beliau berkata, keputusan Mohamed Azmin meneruskan perjanjian penstrukturan semula air Selangor dan projek Lebuh Raya Kinrara-Damansara (Kidex) juga menunjukkan Abdul Khalid melakukan tindakan yang betul, sekali gus penggugurannya daripada ja­watan itu merupakan satu kesilapan besar.

“Seperti rakyat Selangor tahu sebelum ini, yang sering digunakan untuk mendesak Abdul Khalid meletakkan jawatan adalah isu perjanjian air dan projek Kidex yang kononnya satu perjanjian berat sebelah.
“Tetapi nampaknya, selepas Mohamed Azmin menjadi Menteri Besar Selangor, lain pula ceritanya.

“Ini bermakna Abdul Khalid melakukan tindakan yang betul, jadi apa isu sebenar beliau didesak meletakkan jawatan,” tegasnya.

Utusan.






17 Komen to Azmin jangan jadi tin kosong.

  1. Uturn says:

    Mereka tukar khalid bukan pasal pentadbiran tetapi hanya sebab wang rezab berbillion yg mereka nak guna utk tujuan politik tu.

  2. moo says:

    La..org Umno pulak yg sibuk..50 tahun (50×12 = 600bulan) memerintah selangor, berapa rezab terkumpul?? Ini baru satu bulan…. apa khir toyo buat. Apa tdkan yg di ambik..?

    MB BN byk yg bertukar, mat said, ghani, mb perlis..apa cer.?

    Baik umno fokus di negeri2 luar bandar mereka. Pastikan org kg terus kekeal bodo. Sbb hnaya org bodo sahaja yg undi amenoooo…

  3. bujuk says:

    Jangan cari kelemahan orang tapi carilah kekuatan sendiri..

  4. raplahjingaa says:

    Hak eleh mooo….mestilah rakyaat sibuk, ari tu kata khalid dipecat sebab perjanjian air dan KIDEX, la ni assmin pulak teruskan perjanjian tu, hangpa tak mau pecat assmin ke ??

    Yang aku hairan bang non dan pecacai lain tak mau pulak kaitkan khalid dengan penjualan tanah di tropicana pada eco world ?? sebab apa ?? sebab tu kerja DAP, pecacai macam hang mooo…hanya tukang basuh kain buruk je..kot-kot boleh jadi bersih..

    Bujuk…bagus ayat hang tu,cuba hang berdiri depan cermin dan ucapkan ayat tu berulang-ulang kali…cuba hang try…hehe

  5. raplahjingaa says:

    By the way mooo….HAPPY DEEPAVALI…

  6. hajimat says:

    T.S Khalid dipesat kerana tidak mahu mengikut telunjuk Anwar sedangkan Azmin sebaliknya, beliau sanggup buat apa saja, sanggup menyerahkan apa saja miliknya demi Anwar.
    Dengan kata lain Azmin adalah PROKSI Anwar.
    Tindakan awal mencalunkan Wan Azizah hanyalah satu lagi sandiwara dan strategi Anwar dalam permainan “catur”nya. Dia memang bijak.
    Bak kata P Ramlee dia punya “otak penipu”.
    Pada muka kita semua!!!

  7. Memang Terok says:

    Kita diwajibkan jadi pandai supaya tidak bodoh. Jadi pandai adalah wajib bukan pilhan atau privilage bagi tiap orang. Bayangkan jika semua rakyat tidak pandai, daif, dungu dan bodoh.

    Ilmu itu amal. Maknanya dengan amal-lah, guna lah dan sebar lah kepandaian anda, kerana anda berilmu.

    Untuk itu yang bijak pandai, sedarlah bahawa anda bijak lagi pandai. Bijak pandai jangan berlagak dungu, buat kerja yang orang dungu dan tak berakal buat.

    Maka ada semua tidak perlu ingat apa yang berlaku pada 28/10 dan 29/10. Biar yang bersalah dihukum, yang benar bebas.

    Berkumpul lah beramai2 tapi bukan berdemo membantah, tetapi untuk memohon pertolongan dengan bersolat hajat. Allah maha mendengar, Allah maha Adil. mintak lah padaNya , mengadulah padaNya, tanpa sangsi. DIa Maha mendengar.

  8. moo says:

    Berapa byk pemimpim UMNO yg tak dilantik or di pecat sbb tak ikut Presiden parti? Cuba ingat balik gang mudah lupa ni..? Semnagat 46..?

    apa komen cai..?

  9. raplahjingaa says:

    Semangat 46 ?? mana depa tu semua la ni moooo ?? Tengku Razaleigh masuk PAS ke ?? hehehe….

    Ada la sekor tu di pecat sebab meliwat…mana dia la ni ?? hang yang lupa kot moooo…anyway happy deepavali mooo, hang jangan mabuk lebih-lebih tau…

  10. Badrole Amin says:

    boleh bertambah botol todi/arak diminum oleh moo semenjak terbongkar gambar intim si dyana dengan si zairil berskandal…sabar je lah moo takde jodoh nak buat camana kan?….janganlah moo sampai overdose(mabuk lebih-lebih) pulak sebab nak obati hati yang sedang kuciwa itu, janganlah moo overdose sampai terbaring di kaki lima lagi pastu senyap lama tak masuk sini

    hehehehehe

    Happy Deepavali moo, bila nak jemput makan maruku?

  11. raplahjingaa says:

    BA…moooo dah 2 kali terkena, dulu dengan nurul, tup-tup ada ura-ura nurul dah berpunya, lepas tu dyana, tup-tup keluar pic dyana dengan cina DAP bukit bendera, siap cium kepala lagi…frust lagi moooo.

    Tu la yang dia berangin satu macam sejak pics tu terlepas….

  12. yon76er says:

    moooo@lembu…DON’T DRINK AND DRIVE…OOOOOOKEYYYYYY..TAMBI

  13. wong jowo says:

    dh cakap..azmin tu tungangan anuar..lepas nunggang bininya nuar suka nungang azmin ..

  14. WTF says:

    Di kesempatan aku ingat mengucapkan Happy Deepavali kepada Mooh!!!

    Mooh, DON’T DRINK AND DRIVE!!!

  15. WTF says:

    Mooh, carilah org lain jd pasangan hidup!!!

    Kat India, ramai wanita iras2 Aishwarya Rai dan Kareena Kapoor boleh dijadikan calon untuk Mooh asalkan dapat jadi rakyat Malaysia!!!

    Nak yang terbaru, si Deepika Padukone pun ada Mooh!!!

    Tp, kalau org India pun tak nak hang Mooh, tak tahulah aku nak kata apa!!!

Leave a Reply