Menu Utama

Apabila Rosmah Menyigung Najib Razak

Oleh Dr Abdul Rahman Abdul Kadir

Saya tertarik untuk mengulas video Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor ketika menghadiri majlis angkat sumpah Presiden Indonesia yang sedang disebarkan oleh para macai.

Video ringkas berdurasi beberapa saat itu yang menunjukkan Rosmah menyigung DS Najib ketika sedang duduk, ditonjolkan seolah2, ia adalah bukti betapa Rosmah mengawal DS Najib.

Sesungguhnya video singkat itu bukanlah satu dan dalil atau bukti yg sahih. Mereka suami isteri, jadi perlakuan dan bahasa isyarat sesama mereka juga adalah sama spt kita manusia biasa.

Spt kata P.Ramlee…”sedangkan lidah lagi tergigit”.

Semasa zaman Sayyida Umar memerintah, seorang lelaki ingin mengadu kepada Sayyidina ‘Umar tentang akhlak buruk isterinya yang sering meninggikan suara memarahinya. Lalu lelaki tadi pergi ke rumah sayyidina ‘Umar RA untuk mengadu, sampai sahaja di hadapan pintu, beliau mendengar ‘Umar yang juga seorang khalifah ketika itu sedang dimarahi oleh isterinya. Lalu lelaki itu berkata: “Jika demikian yang berlaku kepada ‘Umar yang merupakan Amirul mukminin, maka apa yang berlaku antara aku dan isteriku adalah perkara biasa.”

Apakah hanya disebabkan insiden pertengakaran Umar dan isterinya adalah merupakan lesen utk kita menolak segala kehebatan Umar?

Macai kalau hidup zaman Sayyidina ‘Umar, dia dah cop Umar kena Queen Control.






13 Komen to Apabila Rosmah Menyigung Najib Razak

  1. dkds says:

    Biasalah suami isteri…lagi pun kenalah tgk juga kenapa rosmah singgung DSN dengan manja…tempatnya sempit sampai PM timor leste pun terpaksa duduk dihadapan sedikit…

  2. hasnul rahman says:

    Tapi isteri Umar ra tidak ada campur urusan pentadbiran negara.
    Tak ad satu institusi atau badan yg dipimpinnya….

  3. Uturn says:

    laki bini bergurau mcm tu tu pun jadi masalah kpd macai.

  4. tarabas says:

    Entah apa-apalah manusia di Malaysia ni…benda cam tu pun nak dijadikan bahan politik..kata aja cerdik

  5. Jabbar says:

    hasnul rahman – “Tapi isteri Umar ra tidak ada campur urusan pentadbiran negara.” – ADA BUKTI KE? Perlu diingat bahawa dalam senarai isteri-isteri Umar r.a. termasuklah:
    • Zaynab bint Maz’un
    • Umm Kulthum bint Ali
    • Quraybah bint Abi Umayyah al-Makhzumi
    • Umm Hakim bint al-Harith ibn Hisham
    • Jamilah bint Asim ibn Thabit ibn Abi al-Aqlah
    • Atikah bint Zayd ibn Amr ibn Nufayl
    • Luhyah
    • Fukayhah

    Kalau tak tahu, jangan memandai-mandai buat macam tahu bro.. http://halaqah.net/v10/index.php?PHPSESSID=k4jb5gukoq100u48l9g5lmnua4&topic=12643.msg222237#msg222237

  6. Mek esah says:

    Tempat publik singgulan2….kat rumah makan penyepak kot…..hang kena minta maaf kak rose pd laki hang…memalukan!!!!!

  7. raplahjingaa says:

    Hush mek ! kat tempat public perempuan macam hang dok pi peluk anjing, depa nak kena minta maaf kat siapa pulak ??

    Pengalaman hang makan penyepak laki kat rumah, tak payahlah hang dedahkan kat sini mek…malu kat orang, hehehe

  8. wong jowo says:

    najib di singgung rosmah sebab najib tanak bagi duit lebih..tabung negara dh kering dikejakan dia..tinggal tabung petronas je ada sikit lagi tengah nak di abiskan jugak ni

  9. alimedanbaru says:

    tahukah kauorang
    bahawa perbuatan kamu semua disebut GHIBAH
    Najib dan Rosmah orang yg paling beruntung
    sbb diberi pahala percuma dari kauorang dihari kiamat
    sbb mengata, mengumpat dan mengeji mereka
    maknanya pahala kauorang berkurang dibagi kpd orang yg diGHIBAHkan
    yg kena GHIBAH TERKEJUT BERUK DIMAHSYAR SEBAB TAK SANGKA DAPAT PAHALA YG TAK DISANGKA-SANGKA dari pengumpat, pengeji dan tukang buat fitnah.

  10. syaa says:

    hati busuk,dengki tengok najib dgn rosmah.kesian dgn orang berhati busuk ni.bila la nak insaf.

  11. Bu Katarra says:

    Apakah kisah Umar dimarahi isterinya itu sahih? Sila rujuk sejarah tentang “kisah” ini

  12. Bu Katarra says:

    Jabbar – ada bukti ke ada antara isteri2 Umar itu ada yg mencampuri urusan kjaan?

  13. ToraTora says:

    Klip bukti kebahagiaan suami isteri yg sengaja disalah ertikan disebabkn tiada isu2 besar yang boleh dibangkitkan oleh macai2 penyokong tahalufsyaitan.

    Bior bini kita nampak garang n queen qontrol pada pandangan umum (pandangan macai) daripada nampak suci dan setia tapi laki suka main jubur..jubur lelaki pulak tu

Leave a Reply