Menu Utama

Ugut & Bayar – Cara PR Stabilkan Kerajaan Tapi UMNO Dituduh Korup

pudin_bodoh

ADA sebablah kenapa ramai minta Pakatan Rakyat ini disahkan secara rasmi (berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan) dan seterusnya boleh bertanding satu lawan satu dengan BN.  Kalau rasmi, tidaklah perlu bayar ADUN untuk pastikan mereka kekal menyokong kerajaan yang memerintah.

Contoh masa di Kedah semasa PAS perintah.

Pendedahan itu dibuat bekas Setpol Menteri Besar Kedah ketika itu, Allahyarham Tan Sri Azizan Razak sendiri.  Terkesan dengan rahsia yang pecah, nama yang kerap disebut dalam kenyataan tersebut, Saifuddin Nasution, ambil keputusan diam diri – pendekatan biasa bila dah kantoi.

Apa pun penulis taknak ulas panjang tentang pendedahan tersebut kerana difahamkan ia sudah dalam penyiasatan polis berikutan satu laporan yang dibuat oleh Badan Anti Penyelewengan Kedah.

Cuma penulis nak sebut, jika ini benar, ia membuktikan bahawa masing-masing komponen dalam Pakatan Rakyat ini (PAS, DAP dan PKR), pastikan kerajaan yang mereka bentuk terus kekal sehingga PRU akan datang dengan guna wang dan jawatan, atau berhadapan dengan kebarangkalian tumbang.

Ia sudah terbukti di Perak dan Insya Allah akan terbukti di Selangor – kalau semua kemelut berkaitan penggantian Menteri Besar yang berlaku sekarang adalah asli, bukan telenovela arahan Anwar.

Penulis yakin, kalau menang di Putrajaya pun, 6 ke 12 bulan pertama amalan ini akan digunapakai sehinggalah segalanya stabil dan jawatan mahupun imbuhan berterusan yang sesuai diberikan kepada yang patut dapat.

Nak kata mustahil tidak boleh kerana mereka bukan gabungan rasmi tapi ad-hoc.  Takat nafi air liur, siapa pun boleh cakap, tapi bila dah terdedah macam ini, baru masing-masing nak ambil pendirian kunci mulut, tapi yang terima kesan rakyatlah, tak pasal-pasal menanggung ahli politik curang sebab taknak kerajaan tumbang.

Politik, politik tak habis-habis.  Duit pun ikut sama tak henti-henti mengalir keluar, apa nak jadi pun tak tahu.

Anehnya, mereka yang main duit macam nak rak (jika dakwaan Sanusi benar), UMNO pulak yang dituduh korup.  Bodoh-bodoh yang pakai ketayap ini pun ikut tertipu sama dengan permainan pemimpin di atas.

Jadi apa nak hairan bila BN terus menang?  Bukan sebab BN baik macam malaikat, tapi sebab Pakatan jahat macam syaitan.






5 Komen to Ugut & Bayar – Cara PR Stabilkan Kerajaan Tapi UMNO Dituduh Korup

  1. adi says:

    Ibadat dalam islam ada 4. Ibadat hati, ibadat mulut, ibadat angota dan ibadat harta. Dalam hati kita tak tahu hanya allah saja yang tahu tapi mulut bercakap kita bolih dengar dan nilai bila bercerita keburukan orang sebenarnya yang bercakap itu lagi buruk macam ahli politik bercakap.

  2. raplahjingaa says:

    Yang aku tak tahan dengar…..PAS tolong bayar hutang adun PKR…hehehe, jenuh la macai PAS dok usung tin milo merata ceramah, kononnya untuk derma jihad…rupanya tolong bayar hutang adun PKR !! ….no wonder pakatan mati-mati hendakkan PAS !!

  3. Badrole Amin says:

    selepas sebahagian besar duit dari tin milo tu PAS tolong buat bayar hutang adun PKR, takkan nak marah pulak belen duit dari tin milo tu ada pemimpin PAS ambik buat bayar pelacur

    badrole amin kena tangkap khalwat dengan isteri orang kat hotel di Pahang dulu ada pencacai PAS beritahu aku orang PAS jugak yang tolong bayarkan sewa bilik hotel

    PAS kena cucuk hidung sampai kepada perkara adun PKR nak lepaskan air kote pada burit pun PAS kena jadi barua tolong sediakan bantuan kewangan…bodoh dan sial punya barua PAS ni

  4. Ababyl79 says:

    PAS memang bangang dan tidak ada salah apa jika rakyat mahu berkata selain PKR dan DAP, PAS juga terbiasa dengan amalan korup rasuah-merasuah sekutu mereka untuk menjaga ‘keharmonian perkongsian dan salah-guna kuasa’ diantara mereka

    bangang+korup = sesuai dicampak dalam sungai bagi makan buaya

    dahulu sebab takut DAP tidak setuju nizar dilantik menjadi MB Perak, si tua kutuk n.ajis sanggup memberi tanah kawasan balak lebih 10 ribu ekar kepada sebuah syarikat kroni DAP dimana ngeh koo ham dan nga kor ming merupakan antara ahli lembaga pengarah syarikat tersebut…ada ke patut?

  5. WTF says:

    Hehehehe, duit2 tabung tin Milo anjuran PAS tu jugaklah yang org2 PKR dok makan!!!

    Hebat betul pendedahan dr bekas Setpol Menteri Besar Kedah!!!

    Org2 PAS nak menderma lagi ka pada tabung2 tin Milo selepas pendedahan ini!!!

    TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

Leave a Reply

Threesome