Menu Utama

Tanda Pembelotan Pas Dari Khalid Ibrahim Kian Jelas (V): Saari Sungip Tumbangkan Kerajaan Khalid Ibrahim

Kerajaan Khalid Ibrahim tumbang berikutan dua wakil rakyat Pas mengumumkan sokongan terbuka kepada Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail sebentar tadi.

2014-08-14 13.09.47Dalam sidang media sebentar tadi, 2 Adun Pas, Hasnul Baharuddin (morib) dan Saari Sungib ( Hulu kelang) hadir menyatakan sokongan kepada PKR-Dap.

Dengan sokongan mereka, Wan Azizah kini mempunyai majoriti 30 Adun.






22 Komen to Tanda Pembelotan Pas Dari Khalid Ibrahim Kian Jelas (V): Saari Sungip Tumbangkan Kerajaan Khalid Ibrahim

  1. tengkudin says:

    sudah…..wayang habiss..dah sure kene sogok tu…

  2. tengkudin says:

    saari sungib ni geng geng azmin jugak…kawasan sama..PAS memang parti pepsi cola la….hehe

  3. bangKano says:

    Kalo betoi bagai di kata….bubar jerr DUN Selangor dan ada kan PRU…terpulang pada warga Selangor untuk memilih kerajaan baru sama ada nak kekai kan PR ato pilih semula BN. Tepuk anu tanya nafsu mau ke tak liang kunyit….!!!!

  4. WTF says:

    I TOLD YOU SO!!!!

    OH I TOLD YOU SO!!!

    Hehehehe, TAKE BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!!!

  5. hodoh says:

    Kekeke. Dah start dah sokongan terbuka. Tgk la lps ni sapa lg yg nak bg sokongan terbuka.

  6. jentayu says:

    seperti diduga, ramai sebenarnya x nampak pkr dan dap pegang upper hand dalam hal ni. sebab kalau Khalid tak mau diganti maka dia akan dipecat melalui undi x percaya di dun Selangor nnt. soal MB tu boleh dirunding balik oleh PR sekiranya pas berkeras x mau jijah jd MB. bahkan silap2 pas yg dpt jd MB. dan kejadian Perak dahulukala akan berulang bilamana MB dibonekakan terutama oleh geng2 sepet DAP.

  7. kluangman says:

    Tidak menjejaskan khalid sebagai mb sehingga november…
    Banyak perkara boleh berlaku dari sekarang sehingga november..
    Pilihan terakhir: khalid ada 10 exco dari umno

  8. reds says:

    ape plak langkah abg khalid pasni…huhu….abis kacau bilau dibuatnya….hahaha

  9. Rohee colnago says:

    Ketua penyamun: ingat!…. Kalau mau buka jangan lebih 3 kali…
    Sarjan penyamun: Mari kita lihat sapa yang kena…….?

  10. AlJuburit says:

    TS Khalid boleh buat kerja lain sementara PAS nyatakan pendirian pada 17/8 nanti. Tengot kat GLC dan PBT…kasi cabut rumput dan lalang, kasi cantas mana dahan yg jadi penghalang atau bercabang cabang..kasi bersih dari gangster DAP dan PKR…

    Selepas 17/8 kamu ada pilihan..mau 10 exco PAS atau terpaksa ambil 10 exco dari umno

    Kepada reformis penyokong TS Khalid..cepat edarkan T Shirt “INI KHALIDLAH”

    Hancur hancur…hancur Ketum

    Hancur hancur..hancur PR

    Hancur hancur…hancur al juburit

    Mulai hari ini selain setiap posting aku di mana mana pun…. akan ada perkataan KETUM dan al juburi aku jadikan AL JUBURIT..kerana anu war berahi kaki jubur dan burit !!

  11. jentayu says:

    kluangman, berbaloi ke jadi exco utk tempoh 4 bulan? perlu pertimbang opsyen di sini memandangkan pas dah belot pada Khalid. 4 exco pas tu apa citer? rasanya elok sokong dalam dewan undangan ajelah. puak2 ni bukan boleh percaya kejap lg akan jd scapegoat la umno.

  12. anonymous says:

    Tumbangnya Khalid tak bermakna Wan Azizah boleh jadi MB pun…

    Malah boleh jadi lepas ni Sultan reject orang PKR dari jadi MB terus.

  13. reds says:

    Khalid menjawab dalam laman Facebooknya:

    Saya maklum tentang pengumuman Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang mendakwa beliau mendapat sokongan majoriti Ahli Dewan Negeri Selangor. Sungguhpun begitu, dakwaan ini tetap perlu diterjemahkan melalui proses undi tidak percaya di Dewan Negeri Selangor. Sehingga proses itu berlaku, pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor akan berjalan seperti biasa.

    aku jumpa kenyataan khalid psl isu nih…huhu…masih melawan lagi abg khalid nih…. papehal pon teruskan huru hara kan hidup bang non ngan pr….support..

  14. aku says:

    last2 bubar DUN je…kerajaan khalid boleh sponsor…duit ada 3billion tu…

  15. baba says:

    dah kata dah pas ni berlakon saja

  16. anonymous says:

    Ahli politik semua tak boleh pakai, kawtim sama sendiri, dok pakat dan tawar menawar sama sendiri, mengaku untuk rakyat konon. Semua boleh kena beli, ahli politik parti PAS yang kononnya perjuangkan Islam pun 2 x 5.

    Kononnya Anwar nak pakai hasil rizab negeri paling kaya nak buat ahli politik BN belot, ni namanya sogok dengan duit, tak yah tunggu GE14, bila-bila masa boleh buat strategi 16 september 2008 ni bila kerusi MB Selangor dapat kat boneka dia.

    Teruskan tidur, UMNO.

  17. raplahjingaa says:

    Aik !! pecacai PAS 2 ekor mengengkari arahan presiden ?? hehehe…tu arahan presiden, arahan ketua umum tak rasmi PAS anwar ibrahim carried heavier weight….dah bertuankan peliwat rupanya PAS sekarang ni…..

  18. Baginda Ali says:

    Nasib PAS apabila memilih dari kalangan profesional yang akan sentiasa mendahului teori falsafah barat dari Al Quran dan Hadith. Mereka yang sentiasa mengambil tidak menggunakan otak fikiran yang penuh nafsu dari Istikarah pada ALLAH sebagimana yang dilakukan oleh ambia, sahabat dan solehin.Hanya sumpah laknat yang terbaik untuk mereka yang membelakang para peminimpin. Dari tahajud malam ini aku serta jemaah akan memohon kehadrat ALLAH agar menghancurkan keberkatan hidup kepada sesiapa yang sentiasa memporak perandakan jamaah sebagaimana doa kami yang belum putus untuk anuar rafizi saifudin khalid samad hanipa maidin azizah kami akan buat sehingga kesemua mereka di laknat ALLAH setiap malam.. ALLAH berkatilah dan mohon dimaqbulkan doa doa kami sebagaimana kau telah mengmaqbulkan doa Rasulullah s.a.w diperang Badar Amin ya ALLLAH amin ya ALLAH amin ya ALLAH

  19. shimo says:

    Bubar dun nnt…pecat ahli mcm ashaqari senget tu…pastu ganti ahli lain…xmgikut aspirasi parti langsung….cube tnye senget tu…knape dia bt sokongan awal…??..klau sbb KETUM…bg dia jd ahli PKR…ambik khalid jd ahli PAS…soooo…mgkin mantaplaa pakatan rakyat lepas niiihh….yesssssshhhhh..hihihihi….(smigle)

  20. shimo says:

    Klau PAS cerdik skit…..knelah nmpok bpndirian skit…lps ni nk plihanraye…klau nk mnang banyok kerusilaaa…klau rakyat sokg pakatan lg laa…klau nk ambk jwtn menteri beso laa…boleh bg pade itu doktor rani mukeeji laa…si KETUM tu bg jd no 1 BALKIS pn bolelahh…ehhhh mane pn bolehlaaa….

  21. shimo says:

    KHALID….!!!!!!…ini malam…kite kasi rompak rumah org kayaaaa dahhh….!!!!

  22. mangkok hayun says:

    jalan terbaik BUBAR!!! biar hilang 50 juta dari hilang 3 billion.

Leave a Reply

Threesome