Menu Utama

Tanda Pembelotan Pas Dari Khalid Ibrahim Kian Jelas (IV): Giliran Ketua Pemuda Pas Sedia Jalan

Jika sebelum ini Dr Rani Osman (ADUN Meru), Sallehen Mukhyi (ADUN Sabak) dan Khalid Samad (Pas) memberi isyarat seolah-olah Pas akan mengkhianati Khalid, hari ini giliran Ketua Pemuda PAS, Suhaizan Kaiat mengambil peranan.

Ketua Pemuda Pas tersebut menggesa empat orang EXCO Pas yang berada dalam pentadbiran Khalid Ibrahim menghalang sebarang cadangan Menteri Besar tersebut untuk menyingkir ahli-ahli majlis dari PKR dan DAP.

Khalid dijangka akan memecat ahli Majlis Pihak Berkuasa Tempatan dari kuota DAP dan PKR berikutan pemecatan exco PKR dan DAP.

“Saya minta PAS Selangor agar tidak menyokong usul ini. Kita risau perpecahan ini akan merebak lebih parah ke peringkat akar umbi. Kita bimbang ramai yang akan tak berpuas hati dengan perkara ini kalau ia menjadi kenyataan,” katanya kepada portal berita Pro DAP, Malaysiakini.com

Beliau sebelum itu menyatakan kebimbangan itu menerusi tulisan di laman Facebook-nya.

“Pemuda PAS sangat khuatir suasana ini akan dimanipulasi oleh pihak tidak bertanggungjawab. Mereka boleh mewujudkan ketegangan di kalangan rakyat Selangor untuk mendesak pembubaran DUN,” tulisnya.






7 Komen to Tanda Pembelotan Pas Dari Khalid Ibrahim Kian Jelas (IV): Giliran Ketua Pemuda Pas Sedia Jalan

  1. dkds says:

    Pemuda Pas ini masih suka menjilat pungkok kapir rupanya…

  2. apahal? says:

    Ketua Pemuda patut salahkan Anwar bukannya Khalid..BODHOO..

  3. korokstabang says:

    kalau tak menyokong menteri besar tak payah jadi exco lah bahalol membazir duit rakyat bayar gaji & elaun exco saja pas kena buka biji mata luas2 boleh lihat sendiri mamat ni turut berada dalam barisan penjilat anwar habislah pas sudah dikuasai penjilat anwar

  4. raplahjingaa says:

    Apasal yang mangkuk ayon tu takut sangat dengan pembubaran DUN ?? takut hilang lagi kerusi ke ?? hilang pun tak pa….nasib PAS dah pun di ” sealed ” kan oleh DAP/PKR….PAS tetap penting dalam pembangkang….sebagai pecacai !!

  5. jentayu says:

    bagus analisa ni. mmg dah nampak bunga2 pengkhianatan kat sini. pas ibarat main judi roulette kat sini. outcome daripada semua ni hanya ada 2 saja : 1) kekal dgn pakatan dan bersama2 usul undi tidak percaya pada Khalid. atau 2) kekal sokong Khalid tp perlu bantuan dun BN + 1 dun lain. kerana pilihan 2 ni menjadikan kedudukan 1 bebas TSKI + 15 pas + 12 bn = 28. majority perlu 29 adun drpd 56 kerusi. berdasarkan sejarah, dijangka pas akan ambil pilihan 1 kerana paling mudah dan sifat pas yg mmg benci amat pada umno dan bn, walaupun dalam masa yg sama disepak terajang pkr dan dap tanpa henti. pemimpin pakatan pun mungkin akan ofer calon MB yang lain. kalau pas bijak mungkin dia akan tekan PR supaya bagi jawatan MB yg baru tu pada dia. jadi pilihan 1 lagi kurang risiko dan pulangannya lebih lumayan bagi pas yg gila kuasa skrg.

  6. AlJuburi says:

    PAS Selangor memang tak sedar diuntung, tak hairanlah kalau Khalid Samad dan Dr Rani jadi penjilat ketum al juburi..tapi hairanlah kalau taraf ustaz macam Salehen Mukhyi pun sama jadi penjilat kira sudah tahap kritikal lah nampaknya banahan parasit dalam PAS.

    Selama bersama sama PKR dan DAP rupanya mereka ini tidak dapat mengarap pandangan umum tentang bagaimana hinanya mereka dikalangan kawan sekelambu mereka, bagi melukut ditepi gantang, mengemis ehsan kafir musyrikin untuk menjatuhkan melayu Islam, lebih hina perangainya dari seekor babi..

    Sekarang Selangor Allah jatuhkan ke dalam tangan kamu .. tunjuk dan buktikan kemampuan dan keupayaan kamu melaksanakan syariat Allah

    Ustaz Sallehen dulunya berjubah berserban mengajar di surau masjid, siap berkot bertali leher dan bersongkok..tak standard kah kalau tak bertai dan berkot?? dulu bukan main anti dengan songkok hitam, mengapa sekarang tidak berlebai dtg ke pejabat??

    Wahai ustaz Sallehen, biarlah mata kecil sebelah, jangan menyurpai dajjal yg hanya bermata sebelah !!!

    Seruan untuk Ustaz Sallehen …””It takkilLah “”

  7. sireh ke gagang says:

    suhaizan ni org tempat aku . kat sini kami memang dah lama panggil dia bangang tak boleh diikut . classmate abg aku . umur dah tua , tapi cakap macam budak2 belum baligh. sebab tu kami panggil dia bangang .sekian.

Leave a Reply